Netflix królem w naszym kraju. Polacy chcą reklam w streamingu
Netflix jest na absolutnym topie serwisów streamingowych w Polsce – tak wynika z najnowszych badań Wavemaker. Co ciekawe, Polacy nie mają nic przeciwko reklamom.
Silne inwestowanie w rodzimy rynek, dodawanie coraz większej ilości treści oryginalnych oraz tych od innych producentów – te czynniki mocno muszą wpływać na kondycję Netfliksa. Portal jest zasadniczo królem w naszym kraju.
Netflix na topce
Coraz więcej milionów Polaków korzysta z serwisów SVOD – podaje portal Wirtualne Media, powołując się na badania Wavemaker. Okazuje się, że absolutnie największą popularnością cieszy się właśnie Netflix. Amerykański serwis w naszym kraju może liczyć na niesłabnące zainteresowanie. Jeśli widzowie mieliby opłacać tylko jeden serwis, 57% Polaków korzystających z wielu streamingów postawiłoby właśnie na wielkie “N”. Disney+ wybrałoby jedynie 9% klientów, a HBO Max (wkrótce jako Max w naszym kraju) 7%. Nowością w zestawieniu jest Amazon Prime Video z wynikiem 6% (tyle samo, ile Polsat Box Go), a podium zamyka Canal+ Online (5%).
W badaniach wzięli udział internauci w różnych grupach wiekowych. 70% polskich widzów w sieci opłaca streaming. Wśród nich największą grupę liczą osoby w przedziale wiekowym 25 – 44 lata. W zasadzie nie ma w tym żadnego zaskoczenia.
Niektórzy mogą za to czuć się zaskoczeni faktem popularności Netfliksa. Serwis jakiś czas temu zaczął blokowanie dzielenia się kontami (a teraz wtórują mu inni), co spotkało się z negatywnym odzewem klientów. Decyzja ta wpłynęła na sposób opłacania abonamentu, bo teraz częściej kupują go osoby samodzielnie, a nie w grupie znajomych czy rodziny. Najmłodsi (16 – 24 lata) dzielą się kontem najchętniej.
Bodaj najciekawszym wnioskiem jest jednak zainteresowanie planami z reklamami. Netflix od jakiegoś czasu systematycznie wprowadza to rozwiązanie w różnych krajach. Na ten moment nie jest jeszcze obecne w naszym kraju, ale wygląda na to, że firma niewiele mogłaby stracić, gdyby faktycznie zdecydowano się na jego implementację. Wszystko dlatego, że 47% klientów SVoD wybrałoby opcję z reklamami. Natomiast jedynie 34% pytanych wybrałoby opcję bez reklam.
Ostatnio było głośno o skargach na Netfliksa do UOKiK. Urząd zajął się sprawą.