Netflix masowo traci widzów i planuje nową taktykę walki ze współdzieleniem kont

Seriale komediowe na Netflix - TOP 10
Filmy Filmy i seriale Newsy Newsy Newsy Platformy Platformy Seriale

Netflix przedstawił raport podsumowujący pierwszy kwartał 2022 roku. Jak się okazuje, platforma straciła wielu użytkowników – a dalsze prognozy także nie są optymistyczne.

Wygląda na to, że streamingowy gigant będzie musiał dopracować strategię na najbliższe miesiące. Po raz pierwszy od 10 lat platforma zakończyła kwartał ze stratą użytkowników. Z platformy odeszło aż 200 tysięcy widzów na całym świecie, a według przewidywań to nadal nie koniec. Pierwsze szacunki głoszą bowiem, że w drugim kwartale z subskrypcji mogą zrezygnować aż 2 miliony użytkowników.

Dlaczego Netflix traci użytkowników?

Serwis wyróżnia główne powody, dla których zanotowano aż tak wysokie straty widzów. Jednym z nich jest oczywiście stale rozwijany sektor platform streamingowych. Nawet w Polsce oferta w ubiegłym kwartale rozszerzyła się o jeden duży serwis, czyli HBO Max. Wszystkie platformy stale podejmują także walkę o widzów, a ci mogą swobodnie wybierać wśród różnych dostępnych serwisów. Netflix stanowi przy tym wyjątkowo kosztowną pozycję; ceny poszczególnych pakietów są tu najwyższe w usługach streamingowych, a w niektórych regionach regularnie rosną. Widzowie szukają więc oszczędności na rozrywce. Jedni rezygnują z usługi, inni decydują się natomiast na współdzielenie kont – co według Netfliksa jest kolejnym powodem strat użytkowników.

Netflix nie od dziś mówi o tym, jak przeszkadza mu przekazywanie haseł do kont pomiędzy różnymi gospodarstwami domowymi. Zgodnie z polityką platformy współdzielić konto mogą wyłącznie osoby mieszkające razem. Hasłem nie możemy zatem podzielić się z przyjaciółmi czy dalszą rodziną, choć wielu użytkowników decyduje się na taki krok, aby zminimalizować koszty. Serwis testuje zatem rozwiązania, które mają ograniczyć tę popularną praktykę. Mówi się również o wprowadzeniu nowych pakietów; te będą kosztować mniej, lecz mają zawierać reklamy. Niewykluczone jednak, że taki model się sprawdzi; amerykańska konkurencja Netfliksa już korzysta z tego typu rozwiązań i wiadomo, że cieszą się one popularnością. Tańszy pakiet może zresztą sprawić, że użytkownicy chętniej będą zakładać własne konta, zamiast korzystać ze współdzielonego.

Nie wiadomo jeszcze, jaką strategię władze Netfliksa przyjmą w Polsce. Najprawdopodobniej nie możemy jednak liczyć na taryfę ulgową; zmiany będą zapewne wdrażane globalnie, we wszystkich krajach z dostępną usługą.

Agata Wierzbicka
O autorze

Agata Wierzbicka

Redaktor
W dzieciństwie wielbicielka platformówek i przygodówek, obecnie w grach stawia przede wszystkim na dobrą fabułę. Z uporem maniaka wykonuje nawet najdziwniejsze zadania poboczne. Gdy nie gra – czyta, pisze lub próbuje swoich sił w kolejnych dziedzinach rękodzieła.
Advertisement
Udostępnij:

Podobne artykuły

Zobacz wszystkie