Sposób, by Wiedźmin 3 wyglądał jak na pierwszych filmikach z 2013 roku
[caption id="attachment_15426" align="aligncenter" width="1400"] Wiedźmin 3: Dziki Gon[/caption]
CD Projekt RED tłumaczy kilka kwestii związanych z modyfikacjami do Dzikiego Gonu. Jakie możliwości otrzymamy?
Czy tzw. downgrade graficzny miał miejsce w przypadku Wiedźmina 3? Sporo screenów potwierdzających rzekome pogorszenie grafiki zostało już opublikowanych (zobaczcie galerię na końcu tego tekstu), a CD Projekt RED stanowczo zaprzeczał tłumacząc, że to jedynie plotki.
Teraz do kwestii downgrade'u odniósł się na oficjalnym forum dyskusyjnym serii Philipp Weber - projektant questów w Wiedźminie 3. Zaznacza on, że premierowa wersja Dzikiego Gonu posiada takie same tekstury, jakie mogliśmy oglądać na screenach czy filmikach z 2013 roku. Natomiast to, że niektóre osoby widzą gorszą grafikę wynika z faktu, że z gry usunięto filtr wyostrzający.
Weber tłumaczy, że usunięcie filtra nie ma żadnego związku z tym, że chciano przez to uzyskać np. większą płynność gry. Według niego filtr sprawiał, że statyczne screeny czy krótkie filmiki co prawda ładnie wyglądały, lecz przy dłuższym graniu strasznie męczyło to wzrok i oczy naprawdę zaczynały boleć od patrzenia w ekran.
Jeden z graczy zapytał dewelopera, czy będziemy mogli jednak w jakiś sposób sprawić, by w grze znowu zobaczyć filtr wyostrzający jak na gameplayach z 2013 roku. Jak się okazuje, pozwoli na to zestaw REDKit, który zostanie wypuszczony (nie znamy daty premiery) do wersji gry na PC. - Nie wiem, czy uda się uzyskać taki sam efekt w 100 procentach, lecz raczej będzie to możliwe - wyjaśnia Philipp Weber.
Deweloper zdradził również, że za pomocą RedKit będziemy mogli wpłynąć na system pogody w grze oraz zwiększyć zagęszczenie postaci NPC.
To naprawdę dobra wiadomość dla posiadaczy mocnych pecetów. Dzięki modom Wiedźmin 3 naprawdę może sporo zyskać. Czekamy na Red Kit!