Mafia III oraz Battleborn wykorzystają optymalizację Simplygon
Technologia posłużyła wcześniej przy produkcji wielu gier, np. Wiedźmina 3.
Mafia III od studia Hangar 13 oraz Battleborn, przy którym dłubie zespół Gearbox Software, wykorzystają program Simplygon, który – mówiąc w skrócie – zajmuje się automatyczną optymalizacją kodu 3D już na etapie produkcji gry, m.in. poprzez zmniejszanie polygonów. Przypominamy, że wydawcą wspomnianych tytułów jest 2K Games.
– 2K zawsze było wizjonerem w swojej branży, a w ciągu ostatniej dekady przedefiniowało zarówno narrację, jak i poziom graficzny gier. Simplygon pozwoli skupić się twórcom na bardziej kreatywnych elementach produkcji, biorąc na siebie automatyzację wielu procesów oraz poprawę wydajności – zaznacza Martin Ekdal, współzałożyciel i wiceprezes Simplygon.
Przypominamy, że Simplygon to żadna nowość, lecz bardzo popularne narzędzie wśród deweloperów tworzących gry AAA na PC oraz konsole. Korzystają z niego również studia produkujące gry na urządzenia przenośne, a nawet inni, którzy obrabiają grafikę 3D i nie mają nic wspólnego z naszą grową branżą.
Żeby nie szukać przykładu za daleko wspomnimy jedynie, że nawet CD Projekt RED korzystało z usług Simplygonu podczas prac nad Wiedźminem 3.