Polska gra z elementami horroru i filmu szpiegowskiego zapowiada się naprawdę nieźle!
KURSK od studia Jujubee opowiada tragiczną historię okrętu podwodnego K-141 Kursk, który w sierpniu 2000 roku zatonął na Morzu Barentsa wraz z całą załogą. Okoliczności tej katastrofy, przywodzącej na myśl niedawne zaginięcie argentyńskiego okrętu podwodnego San Juan, po dziś dzień nie zostały jednoznacznie wyjaśnione.
Według polskiego dewelopera, KURSK będzie pierwszą, pełnoprawną grą przygodowo-dokumentalną w historii. Gracz wcieli się w szpiega chcącego zdobyć informacje na temat torped superkawitacyjnych „Szkwał”, którymi w owym czasie interesowały się wszystkie najważniejsze służby wywiadowcze świata. Tytuł, przedstawiający akcję z perspektywy pierwszej osoby, pozwoli odbiorcom nie tylko w pełni eksplorować okręt i poznać jego sekrety, ale także odwiedzić Moskwę czy garnizonowe miasto Widiajewo.
W KURSKU historia pełni pierwszoplanową rolę. To ona odpowiada za wprowadzane w grze mechaniki. Wiele dzisiejszych gier bazuje na ciągłym powtarzaniu tych samych elementów rozgrywki i to pod nie tworzona jest fabuła. W przypadku KURSKA twórcy przyjęli całkowicie odwrotny model. Produkcja korzysta z całego inwentarza mechanik i rozwiązań, jakie branża gier wypracowała przez ostatnie lata i używa ich do opowiedzenia konkretnej historii. Dzięki temu gracze będą zaskakiwani nowymi pomysłami przez cały czas trwania rozgrywki, który powinien wynieść kilkanaście godzin. Tytuł przybliży także odbiorcom kulturę Rosji i realia przełomu XX i XXI wieku.
– Gra spojrzy na historię Kurska w sposób bardzo kompleksowy. Zależy nam na realizmie i jak największej immersji. Gracz będzie mógł nie tylko poczuć się jak członek załogi okrętu podwodnego, ale także będzie mógł wpływać na historię poprzez swoje wybory, w tym moralne. Podejmowane decyzje będą miały istotny wpływ na zakończenie gry, a tych będzie kilka – zaznacza Michał Stępień, Prezes Zarządu Jujubee.
Równie istotna dla twórców jest oprawa audiowizualna. Według dewelopera, tytuł będzie bez wątpienia jedną z najbardziej atrakcyjnych graficznie gier bazujących na silniku Unity. Za oprawę muzyczną odpowiedzialny jest Mikołaj Stroiński, zaś za oprawę dźwiękową Adam Skorupa (obaj wcześniej odpowiedzialni m.in. za gry z serii Wiedźmin).
Twórcy, oprócz publikacji najnowszych screenshotów z rozgrywki, zapowiedzieli także dwa dodatki, które ukażą się po premierze gry.
Pierwszym z nich będzie samodzielny DLC o roboczej nazwie “Kengir“. Będzie on opowiadał zainspirowaną faktami historię powstania więźniów łagru w Kengirze i ucieczki jednego z osadzonych.
Drugi dodatek wprowadzi innowacyjne wsparcie technologii VR dedykowane urządzeniom nowej generacji (4K wzwyż).
KURSK ukaże się w tym roku na konsolach PlayStation 4 i Xbox One oraz na komputerach PC i Mac.
Źródło: materiał producenta, opracowanie własne