Dyskusje o przyszłości esportu i gier wideo z udziałem polityków i ekspertów branży w Katowicach
Biznesowa konferencja towarzysząca finałom IEM Katowice odbędzie się 10 i 11 lutego w Międzynarodowym Centrum Kongresowym. Podczas pierwszego dnia prelegenci EFG i eskperci branży skupią się na najważniejszych trendach w esporcie. Drugi dzień spotkania poświęcony będzie wpływowi gier wideo i esportu na cyfrową przyszłość Europy.
EFG Esports Forum to międzynarodowa biznesowa konferencja towarzyszącą finałom Intel® Extreme Masters w Katowicach. Tegoroczne spotkanie branży esportowej potrwa dwa dni i odbędzie się w Międzynardowym Centrum Kongresowym. Pierwszego odbędą się otwarte prelekcje ekspertów branżowych poświęcone przyszłości branży esportowej, a także prezentacje case studies projektów Gucci Gaming Academy i Snapdragon Pro Series.
10 lutego: Esports Elevated. Trends and Perspectives
Prelegenci podzielą się najnowszymi badaniami i przedstawią kluczowe trendy w rozwoju branży esportowej. Eksperci EFG omówią zagadnienie diversity and inclusion w esporcie, a także najciekawsze kampanie i plany organizacji na kolejny esportowy rok.
- 10:00 – 11:00 – EFG – Worlds Beyond Gameplay, Aleksander Szlachetko, Dyrektor Zarządzający, EFG Poland
- 11:00 – 12:00 – Case Study of Gucci Gaming Academy,Giulia Zecchini, Commercial Strategy Director, EFG
- 12:00 – 13:00 – How the Games Industry is Changing, Tony Habschmidt, Head of Consulting, Newzoo
- 13:00 – 13:30 – przerwa kawowa
- 13:30 – 14:00 – Case Study of Snapdragon Pro Series,Simon Eicher, Director Game Ecosystems Mobile, EFG
- 14:00 – 15:00 – Diversity and Inclusion Panel – Julia Hiltscher, Director Corporate Responsibility, EFG; Urszula Klimczak, Performance Coach; zawodniczki ESL Impact
11 lutego: Gry wideo i esport: szansa na cyfrową przyszłość Europy. Przykład Polski
Drugi dzień Forum organizowany wspólnie z Interactive Software Federation of Europe (ISFE) – Esports odbędzie się pod hasłem „Gry wideo i esport: szansa na cyfrową przyszłość Europy. Przykład Polski”. Ta część konferencji skupiać się będzie na polskim ekosystemie gier wideo i esportu oraz wpływie branży na rozwój gospodarki cyfrowej i kompetencji społecznych w UE. W wydarzeniu udział wezmą zaproszeni przez EFG przedstawiciele instytucji publicznych, lokalni i unijni politycy oraz eksperci branży gamingowej i esportowej.
W ramach konferencji odbędą się dwa panele dyskusyjne. Spotkanie odbywać się będzie w języku polskim, z tłumaczeniem na angielski. Panele poprowadzi Paweł Hekman, producent gier i publicysta gamingowy.
Inicjatywy Parlamentu UE: szansa dla gier wideo i esportu? | EU Parliament Initiatives: a chance for video games and esports? | 11:30 – 13:00
- Anna Krupka – Sekretarz Stanu, Ministerstwo Sportu i Turystyki
- Nepomuk Nothelfer – Badacz esportu dla Komisji Kultury i Edukacji Parlamentu Europejskiego, SKW Schwartz
- Dominika Urbańska-Galanciak – Dyrektor Zarządzająca, Stowarzyszenie Producentów i Dystrybutorów Oprogramowania Rozrywkowego
- Sergi Mesonero – Przewodniczący ISFE Esports (Interactive Software Federation of Europe)
Polska: europejska potęga w dziedzinie gier wideo i e-sportu | Poland: a European video games and esports powerhouse | 14:00 – 15:30
- Joanna Sekuła – Senator RP z Sosnowca, wiceprzewodnicząca senackiej Komisji Nauki, Edukacji i Sportu
- Jakub Mazur – Wiceprezydent Wrocławia
- Mariusz Jankowski – Dyrektor Wydziału Obsługi Inwestorów, Katowice
- Wojciech Maroszek – Prokurent, Zastępca Dyrektora ds. HUB, Katowice Inwestycje S.A.
- Aleksander Szlachetko – Dyrektor Zarządzający, EFG Poland
- Mariusz Klamra – Prezes, GRY-Online
- Dariusz Grzywaczewski – Business Development Manager, CD Projekt Red
Kolejne nazwiska i szczegóły znane będą w najbliższych dniach. Wstęp na konferencję jest otwarty, warunkiem jest rejestracja lub posiadanie biletu na IEM.
Zapisy i szczegółowa agenda: https://eslfaceitgroup.com/esports-forum/
*****
O ESL
ESL tworzy świat, w którym każdy może być kimś. Od ponad dwóch dekad kształtujemy branżę i przewodzimy innowacjom w zakresie esportu i gier na całym świecie w najpopularniejszych grach wideo, tworząc kompleksowy ekosystem z możliwościami dla graczy, przejścia od zera do bohatera, a dla fanów, bycia świadkami najlepszych historii, jakie esport ma do zaoferowania. Portfolio ESL składa się z produktów o wysokiej renomie, takich jak ESL Pro Tour, Intel® Extreme Masters, Snapdragon Pro Series i wiele innych, od zawodów dla początkujących po globalne zawody elity. ESL jest częścią ESL FACEIT Group, wiodącej firmy zajmującej się grami zawodowymi i esportem.
O Intel® Extreme Masters
Intel® Extreme Masters to najdłużej działający globalny profesjonalny turniej esportowy na świecie. Rozpoczęte w 2006 roku przez firmy Intel i ESL zawody zawędrowały już do ponad 30 miast na całym świecie i przeprowadziły turnieje dla 11 różnych tytułów gier rywalizacyjnych. Fani esportu z ponad 180 krajów regularnie sprawiają, że wydarzenia IEM są rekordzistami pod względem frekwencji na stadionach i oglądalności, a inauguracyjne wydarzenie turnieju w Australii w maju 2017 r. oznaczało zawitanie na piąty kontynent dla globalnego obwodu konkurencyjnego. W trakcie ponad 75 wydarzeń IEM przyznanych zostało ponad 11 milionów dolarów w nagrodach pieniężnych niektórym z największych talentów esportowych na świecie (https://intelextrememasters.com/).