Horizon Forbidden West wprowadzi nowy system ulepszania postaci i ekwipunku. Twórcy wyjaśniają zmiany

horizon forbidden west
PS4 PS5

Guerilla Games zdradza coraz więcej informacji na temat wyczekiwanego Horizon Forbidden West. Twórcy wyjaśnili nowości w systemie ulepszania postaci i sprzętu.

Horizon Zero Dawn było swego rodzaju objawieniem dla wielu graczy, a Forbidden West może wynieść znane rozwiązania na kompletnie nowy poziom.

Horizon Forbidden West – swoboda wszędzie, także w dostosowywaniu postaci

W nadchodzącej kontynuacji świetnie przyjętej gry od Guerilla Games twórcy skupili się na zagwarantowaniu graczom znacznie większej swobody. Chcą, aby cały świat, personalizacja postaci i odkrywanie sekretów, było znacznie bardziej dopracowane i zachęcające. O nowościach przeczytacie w tym artykule.

Deweloperzy przekazali jednak więcej informacji. Tym razem zdradzili co nieco na temat tego, czego możemy spodziewać się po systemie ulepszania postaci i wyposażenia.

Jednym z głównych warunków, który wpłynął na wszystkie nasze decyzje dotyczące walki, był większy wybór gracza, a my zastosowaliśmy to do wszystkiego: walki wręcz, broni, strojów, umiejętności i innych nowych mechanik. Chcieliśmy dać graczom więcej narzędzi, głębi i możliwości, którymi mogliby się bawić.

Dennis Zopfi, Lead Combat Designer w Guerilla Games

Twórcy na każdym kroku podkreślają swobodę oddaną w ręce graczy. Nie inaczej jest teraz. Fani doczekali się nowej funkcji w postaci stołu warsztatowego. Za jego pomocą ulepszymy i wzmocnimy stroje i bronie. Co ciekawe, przekłada się to na odblokowanie nowych umiejętności, perków i funkcji.

Do tej pory, w HZD, ulepszaliśmy Aloy dzięki klasycznemu drzewku umiejętności. Teraz doczekamy się paru nowości.

Podczas gdy ta zasada pozostała w sequelu, całkowicie przeprojektowaliśmy drzewko umiejętności, dodając dodatkowe ścieżki i umiejętności; w ramach drzewka, umiejętności są również synergiczne z tymi, które posiadamy już na strojach lub muszą zostać na nich odblokowane.

Dennis Zopfi, Lead Combat Designer w Guerilla Games

To wszystko brzmi naprawdę ciekawie, ale o prawdziwości tych słów przekonamy się zapewne dopiero na premierę. Tę wyznaczono na 18 lutego przyszłego roku.

Artur Łokietek
O autorze

Artur Łokietek

Redaktor
Zamknięty w horrorach lat 80. specjalista od seriali, filmów i wszystkiego, co dziwne i niespotykane, acz niekoniecznie udane. Pała szczególnym uwielbieniem do dobrych RPG-ów i wciągających gier akcji. Ekspert od gier z dobrą fabułą, ale i koneser tych z gorszą. W przeszłości miłośnik PlayStation, obecnie skupiający się przede wszystkim na PC i relaksie przy Switchu.
Udostępnij:

Podobne artykuły

Zobacz wszystkie