Hideo Kojima

Jakub Stremler

Popkulturowy kombajn lubujący się w literaturze weird fiction, filmowych horrorach, dobrej muzyce i grach wszelkiego rodzaju. Po godzinach studiuje game design i pielęgnuje pasję do sportu.

0 komentarzy

Hideo Kojima wspomina jedną z najlepszych gier w swojej karierze

Hideo Kojima to twórca odpowiedzialny za Death Stranding, Policenauts czy kultową serię Metal Gear Solid. Trzecia odsłona militarnego cyklu słynnego Japończyka obchodziła ostatnio 17. urodziny.

Kojima postanowił podzielić się z fanami paroma ciekawostkami o procesie powstawania gry. Wiele z nich to nieznane wcześniej fakty.

Hideo Kojima wspomina Metal Gear Solid 3

Kojima słynie ze swojego zamiłowania do muzyki. Poświęca wiele czasu na dobranie odpowiednich utworów do istotnych momentów swoich produkcji i podobnie było w przypadku MGS3.

Kiedy usłyszałem, że MGS3 obchodzi 17. urodziny, przypomniałem sobie wiele rzeczy. W tamtych czasach często słuchałem Starsailor (angielski zespół rockowy – red. ). Znalazłem jego fragment w magazynie. Przez jakiś czas słuchałem „Way to Fall”, które również zostało użyte w zakończeniu.

– napisał Hideo Kojima na Twitterze

Jednym z najistotniejszych elementów skradania w Metal Gear Solid 3 były kamuflaże. Zespół Kojimy poświęcił im sporo czasu w trakcie produkcji.

W tamtych czasach, mundury polowe w kolorze oliwkowym i kamuflaż miały silnie zakorzeniony wizerunek jako nieakceptowane przez ogół społeczeństwa. Tak więc, dla MGS3, z jego motywem skradania się w dżungli, postanowiliśmy uczynić kamuflaż modnym. Wprowadziliśmy kamuflaż nie tylko jako system gry (…) ale także jako modę, w tym malowanie twarzy.

Seria Metal Gear Solid słynie również z licznych smaczków i nawiązań do rzeczywistości. Oddanie realizmu starć w MGS3 to zasługa jednego z deweloperów, którzy doradzali Hideo Kojimie.

MGS3 to gra o przetrwaniu w dżungli. Dodaliśmy więc nowe elementy kamuflażu, leczenia i zdobywania pożywienia do głównego filaru skradania. Problemem jest walka. Ze względu na dżunglę i zamkniętą przestrzeń, byłaby to walka na bliskim dystansie. Powiedziałem o tym mojemu doradcy ds. wojskowych, a on przewidział, że taktyka w strefach wojennych po 11 września (atak na WTC – red. ) zmieni się z CQB (Close Quarter Battle – red. ) na CQC (Close Quarter Combat – red. ), więc to uwzględniliśmy.

Niedawno Hideo Kojima dzielił się podobnymi ciekawostkami z Metal Gear Solid 2, które obchodziło 20. urodziny. Niedługo będziemy obchodzić 33. rocznicę wydania innej produkcji słynnego Japończyka, Snatcher, więc kto wie, może wtedy również przeczytamy o kilku innych faktach zza kulis?

Rejestracja konta

Dołącz do grona użytkowników Planety Gracza

Chcesz brać udział w konkursach, wygrywać nagrody i wiedzieć o najnowszych premierach jako pierwszy? Zarejestruj się i dołącz do naszej społecznośći.
Rejestrując się, akceptujesz regulamin naszego serwisu

Masz już konto? Zaloguj się

2.8
Rated 2.8 out of 5
2.8 out of 5 stars (based on 72 reviews)
Excellent40%
Very good4%
Average2%
Poor1%
Terrible53%