Nowa gra w świecie Wiedźmina. Gwent: Rogue Mage stawia na zabawę dla jednego gracza
Gwent: Rogue Mage to nowa produkcja dla fanów uniwersum Wiedźmina. CD Projekt RED prezentuje karcianą przygodę dla jednego gracza.
Rogue Mage to najpewniej tajemnicze Project Golden Nekker, o którym informowaliśmy na początku bieżącego roku. Gra będzie dostępna już dziś na PC oraz urządzaniach z systemami iOS i Android i kupicie ją za 9,99 dolarów. Pojawi się też wydanie Premium z przedmiotami kosmetycznymi i paczkami kart do sieciowego Gwinta, za które zapłacimy 19,99 dolarów.
Odpowiadający za projekt reżyser poinformował, że Gwent: Rogue Mage to produkcja przeznaczona dla graczy, którzy lubią Gwinta, ale nie chcą angażować się w sieciową rozgrywkę. Nowa gra ma być swoistą odpowiedzią na ich oczekiwania.
Podczas gdy wieloosobowy Gwint jest fantastyczną grą dla tych, którzy szukają wspaniałych doświadczeń w trybie multiplayer PvP, doskonale rozumiemy, że wielu graczy Wiedźmina pokochało oryginalnego Gwinta z zupełnie innych powodów. Dzięki Rogue Mage chcemy dać tej publiczności powód do grania we współczesnego Gwinta w formacie, który preferują.
– powiedział reżyser gry Vladimir Torstov w rozmowie z IGN
Nie jest to jednak tytuł na wzór gry Wojna Krwi: Wiedźmińskie Opowieści. Jeśli liczycie na mocną historię, możecie się zawieść.
Fabuła to nie najmocniejszy element Gwent: Rogue Mage
Nie jest to też dodatek do sieciowego Gwinta, a raczej osobna przygoda ze znajomymi systemami zabawy. Rogue Mage oferuje rozgrywkę dla pojedynczego gracza w formule roguelike i prezentuje historię rozgrywającą się setki lat przed narodzinami Geralta. Gracze będą mogli śledzić losy Alzura i zwiedzić kawałek otaczającego go świata, ale reżyser Rogue Mage jasno zaznacza, że fabuła nie jest najważniejszą częścią tej przygody i nie powinna być traktowana jako oficjalne rozszerzenie świata growego Wiedźmina. Szkoda, ale najważniejsze, aby historię przyjemnie się śledziło.
Choć mamy do opowiedzenia historię o obsesji Alzura na punkcie stworzenia pierwszego wiedźmina, nie traktujemy tego rozszerzenia jako oficjalnego dodatku do wiedźmińskiego lore.
– wyjaśnił w dalszej części rozmowy
Naszym celem w Rogue Mage jest zapewnienie graczom wystarczającego kontekstu na temat tego, kim jest Alzur, jaka jest jego motywacja i ogólne pokazanie świata, w którym żyje. Mamy nadzieję, że gracze dostaną wystarczającą immersję, aby uzupełnić formułę skupiającą się na rozgrywce, ale nie oczekujemy, że historia będzie głównym powodem, dla którego gracze docenią to wydanie.
Ukończenie dodatku i wykonanie wszystkich aktywności ma zająć około 30 godzin. Choć przypuszczam, że Gwent: Rogue Mage zainteresuje głównie fanów wiedźmińskiej karcianki, myślę, że może uprzyjemnić Wam oczekiwanie na Wiedźmina 4. Kto wie, może jeśli singlowe rozszerzenie ciepło się przyjmie, w przyszłości otrzymamy kolejne podobne projekty?