Wiedźmin 4 w 60 fpsach na PS5? Fani GTA VI też chcą
60 fpsów w GTA VI na PS5? Gracze mają nową nadzieję. Tech demo Wiedźmina 4 rozpala dyskusję o wydajności Grand Theft Auto VI.
Choć Rockstar oficjalnie milczy w sprawie wydajności GTA VI na konsolach, gracze nie przestają spekulować. Nowe paliwo do dyskusji dorzucił pokaz Wiedźmina 4 i to w najmniej spodziewany sposób.
Wiedźmin 4 inspiruje marzenia o płynności GTA VI
Podczas wydarzenia State of Unreal 2025, CD Projekt RED zaprezentował demo technologiczne nowego Wiedźmina. Wiecie, to działające na silniku Unreal Engine 5 w 60 klatkach na sekundę na standardowej konsoli PS5. Co ważne, nie był to prerenderowany materiał, lecz działająca w czasie rzeczywistym prezentacja możliwości silnika.
To wystarczyło, by konto GTAVI_Countdown na Twitterze wspomniało o jednej z najbardziej oczekiwanych premier wszech czasów. „To daje nadzieję na tryb 60 fpsów w GTA VI” – napisano we wpisie, który zebrał sporo uwagi. Dotąd eksperci branżowi, w tym specjaliści od analizy technicznej, sugerowali, że Rockstar może mieć problem z osiągnięciem takiej płynności. Szczególnie przy skali świata, jaką zapowiadają.
GTA VI oficjalnie zmierza na PS5 i Xbox Series X, ale dotąd nie padły żadne konkretne deklaracje co do liczby klatek na sekundę. Wiedźminowe demo pokazało jednak, że na tym samym sprzęcie da się osiągnąć niezłe rezultaty. To z kolei rozpaliło wyobraźnię fanów oczekujących nowego Grand Theft Auto.
Oczywiście trzeba pamiętać, że porównywanie dwóch różnych gier i silników nie daje pełnego obrazu. GTA VI nie korzysta z Unreal Engine 5, tylko z autorskiego silnika Rockstar, a otwarty świat tej gry może być jeszcze bardziej złożony. Niemniej, sam fakt, że inny ogromny tytuł działa w 60 klatkach na bazowym PS5, daje społeczności powód do ostrożnego optymizmu.
Źródłó: indy100