GTA 6 Project Americas – nowe informacje wielką mistyfikacją
Niedawno w sieci pojawiły się nieoficjalne szczegóły dotyczące GTA 6, lecz jak twierdzi Jason Schreier z Kotaku, nie powinniśmy dawać im wiary.
Na początku tygodnia wiele polskich i zagranicznych serwisów przedstawiało nieoficjalne wieści na temat GTA 6, które pojawiły się na forum Reddit. Autor wpisu twierdził, że wszystko usłyszał od dwóch znajomych, którzy są bardzo wiarygodni i pracowali dla takich serwisów jak Kotaku i PC Gamer. – Mam również bardzo drogiego przyjaciela, który pracuje dla Rockstar. Nie potwierdził on tych szczegółów, ale też im nie zaprzeczył. Zwykle, jeśli coś nie jest prawdą, mówi to wprost, ale tutaj po prostu roześmiał się i powiedział „wiesz, że nie mogę o tym rozmawiać bracie” – pisał forumowicz.
Nadal nie wiemy, czy przeciek jest prawdziwy, czy też nie, lecz Jason Schreier z serwisu Kotaku twierdzi, że nie kupuje tego wszystkiego. Według niego, to zwykły fake. – Dobrą zasadą jest to, że jeśli wyciek dotyczący gry wideo jest gigantyczną listą niesamowicie brzmiących punktów, to jest fałszywy – napisał Schreier na Twitterze, udostępniając wątek z forum Reddit, na którym przedstawiono wspomniany przeciek.
A good rule of thumb is that if a video game leak is a giant list of incredible-sounding bullet points, it's fake https://t.co/lWHFRv9xZk pic.twitter.com/o9SZWcQPuJ
— Jason Schreier (@jasonschreier) 2 lipca 2019
Dziennikarz oczywiście nie może zweryfikować wszystkich źródeł autora przecieku, lecz jesteśmy pewni, że ma rację. Jason Schreier to bardzo dobrze poinformowana osoba w branży, z licznymi kontaktami w wielu liczących się studiach deweloperskich.
Według podważonego przecieku, Rockstar pracuje nad GTA 6 już od 2012 roku, czyli deweloper wziął się za ten tytuł, zanim na rynku pojawiło się Grand Theft Auto 5. Były to jednak tylko przymiarki i dopiero w 2015 roku produkcja nowej części GTA ruszyła na dobre. Twórcy grzebali przy tytule nawet wtedy, kiedy ich głównym projektem było RDR 2. Informator twierdzi, że nad GTA 6 siedzą wszystkie oddziały Rockstar, a nie tylko jeden czy dwa zespoły. Nazwa kodowa gry to Project Americas.
Akcja GTA 6 ma przenieść gracza do kilku miast. Odwiedzimy Vice City i nowe fikcyjne miasto na podstawie Rio de Janeiro. Zajrzymy również do Liberty City, lecz nie będziemy mogli swobodnie eksplorować tego miasta. Wpadniemy tam jedynie na kilka liniowych misji.
GTA 6 ma postawić na realizm, lecz nie tak duży jak w RDR 2. Rockstar chce ponoć wyważyć realizm z arcade. Tytuł pozwoli nam wcielić się tylko w jednego, męskiego bohatera i zostanie wydany już na next-geny, czyli konsole PS5 i Xbox Scarlett. Data premiery nie została ustalona. Informator podawał również sporo szczegółów dotyczących gameplay’u. Kto chce przeczytać całość, niech zajrzy tutaj.
GTA 6 powstaje i to jedyna pewna, choć nieoficjalna informacja
Gra na pewno powstaje, lecz Rockstar trzyma to w wielkiej tajemnicy. W kwietniu tajemnicę zdradził jeden z byłych pracowników firmy.
Bibin Michael to grafik 3D z dużym doświadczeniem, który udzielał się m.in. przy serii GRID oraz F1 od Codemasters. Pracował również nad modelami samochodów dla serii Forza Motorsport oraz Horizon. Nas interesuje jednak w tej chwili najbardziej to, co grafik umieścił w swoim doświadczeniu (zerknijcie też na obrazek poniżej) odnośnie współpracy z Rockstar. Od grudnia 2017 roku do kwietnia 2018 zajmował się on bowiem tworzeniem pojazdów koncepcyjnych pasujących do świata w DLC do GTA 5 oraz nadchodzącego GTA 6.
Mamy zatem jasne potwierdzenie, że Rockstar pracuje nad GTA 6, choć jeszcze nie zamierza informować o tym graczy.