Gamedec – polska gra cyberpunk o Warszawie XXII wieku

Gamedec, to adaptatywna cyberpunkowa gra RPG oparta na motywach książkowej sagi pod tym samym tytułem autorstwa Marcina Sergiusza Przybyłka. Nowy projekt studia Anshar Studios przedstawia historię prywatnego detektywa, rozwiązującego zbrodnie popełniane w wirtualnych światach. Tytuł zadebiutuje w 2020 roku.

Warsaw City, XXII wiek. Za sprawą wirtualnych światów-gier „rzeczywistość” jest pojęciem względnym, a „życie” i „śmierć” mają wiele znaczeń. Nowe światy jednak rodzą nowe problemy. Pożądanie, zazdrość, chciwość czy pragnienie nieograniczonej władzy. Wiele rzeczy uległo zmianie, jednak ludzka natura pozostała taka sama. Dlatego społeczeństwo XXII wieku, potrzebuje Gamedeców – detektywów, tropiących oszustwa, zbrodnie i spiski popełniane w wirtualnych światach. Dziecięce niewolnictwo w grze F2P, samobójstwo profesjonalnego gracza, takie zlecenia, to ich codzienność. W nowej grze Anshar Studios gracz staje się jednym z nich.

Pierwszy, zamknięty pokaz wczesnej wersji gry, będzie miał miejsce podczas Gamsecom. Natomiast podczas targów PAX West w Seattle, gościom konwentu zostanie udostępnione grywalne demo.

Marcin Sergiusz Przybyłek – autor sagi Gamedec, pełni w projekcie rolę projektanta oraz konsultanta ds. świata gry.

– Bazę inspiracji dla gry stanowią dwa pierwsze tomy pentalogii „Gamedec”, czyli „Gamedec. Granica Rzeczywistości” oraz „Gamedec. Sprzedawcy lokomotyw”. Zespół, którego jestem częścią, tworzy grę, która pod pewnymi względami będzie mroczniejsza niż książkowy pierwowzór – mówi Marcin Sergiusz Przybyłek.  – Czytelnicy znający przygody Torkila Aymora znajdą liczne odwołania do książek i zaczerpnięte z nich motywy, a ci, dla których Gamedec jest czymś zupełnie nowym, potraktują moją literaturę jako rozwinięcie tego, co znajdą w grze – dodaje autor.

W Gamedec, decyzje mają znaczenie, a świat gry nieustannie adaptuje się do nich jak i zmieniającego wraz z postępem gry, bohatera. Konsekwencje wyborów, niczym w życiu są natychmiastowe, długofalowe lub ukryte. Te ostatnie dają o sobie znać w niespodziewanych momentach. Co istotne, gra pozostaje neutralna względem podjętych decyzji, ich ocenę pozostawiając graczowi w myśl zasady: jesteś sumą swoich wyborów.

Nowy projekt studia sięga do fundamentów gatunku RPG, poprzez dodanie mechanik dedukcji, kodeksu czy aspektów. Pozwala na toczenie złożonych dyskusji, tworzenie lub demaskowanie sieci intryg i spisków oraz odkrywanie niezwykłych związków między wirtualnymi światami i rzeczywistością. Gamedec, wzorując się na papierowych grach RPG, zapewnia swobodę podejścia do spraw z kilku punktów widzenia, nie ograniczając gracza do jednego rozwiązania.

Prace nad Gamedec trwają. Gra zadebiutuje w 2020 roku.

Źródło: informacja prasowa, opracowanie własne

Darek Madejski

Darek Madejski

Wychowany na Amidze i pierwszej odsłonie PlayStation. Do dziś często sięga po hity z lat 90.