Kataklizm w Fortnite Battle Royale! Zobaczcie, co stało się z mapą
Epic Games nie próżnuje serwując nam kolejną dawkę nowości w swojej popularnej strzelaninie. Patch 4.0 do Fortnite wylądował na PC, PS4 i Xbox One wraz z odłamkami komety, które wprowadziły sporo zmian na mapie. Tym samym sezon 4 w Fortnite uważamy za otwarty!
Patch 4.0 do Fortnite został przedstawiony w szczegółach na oficjalnej witrynie dewelopera i jeśli jesteście ciekawi wszystkich zmian oraz nowości, wszystko znajdziecie poniżej.
Fortnite sezon 4 – informacje
Sezon 4 zaczyna się z hukiem. Odłamki gigantycznej komety uderzyły w mapę i zmieniły krajobraz. Odkryjcie anomalie grawitacyjne skokskał, umożliwiające nowe sposoby gry. Wskoczcie do gry i na własne oczy zobaczcie konsekwencje tego kataklizmu, a przy okazji awansujcie swój karnet bojowy i zdobądźcie świeżutkie łupy – zachęca Epic Games.
Jednocześnie pojawił się karnet bojowy sezonu 4, który oferuje 100 poziomów nowych nagród, m.in. nowych przedmiotów kosmetycznych, emotek i graffiti.
Ratowanie Świata doczekało się z kolei nowego wątku fabularnego – Hit Ekranu. Część 1 zaczyna się od pięciu zadań i jednej misji na mapie. Ray zniknęła i nikt nie wie, gdzie jej szukać. Z pomocą Kulomiota i Loka zbadajcie kometę i zwerbujcie drużynę superbohaterów.
BATTLE ROYALE
PRZYGOTUJCIE SIĘ NA UDERZENIE! NOWA AKTUALIZACJA MAPY
W teren gry uderzyły odłamki komety! Kataklizm ten zmienił oblicze wielu miejsc. Odkryjcie nowe lokacje na mapie i sprawdźcie, czy wasze ulubione miejsce lądowania się nie zmieniło.
SKOKSKAŁY
Kometa odcisnęła swe piętno na ziemi… Zajrzyjcie do krateru, a znajdziecie w nim świecące kamienie.
Użyjcie ich, by cieszyć się zmniejszoną grawitacją!
RATOWANIE ŚWIATA
Wydarzenie „Hit Ekranu” – Część 1: Początki
Dołączcie do Kulomiota i Loka w badaniu komety i przygotujcie werbunek drużyny superbohaterów!
Łupy z pustaków!
Za pokonanie pustaków zdobywacie łupy! Zlikwidowani wrogowie mogą teraz zostawiać po sobie materiały budowlane, składniki, amunicję, a czasami nawet schematy.
INFORMACJE O AKTUALIZACJI 4.0
OGÓLNE
- Ustawienia sterowania są teraz filtrowane zależnie od trybu gry.
- Zostały one też pogrupowane według kategorii (walka, budowa, edycja itd.), aby ułatwić ich przeszukiwanie.
- Dodano ikony zakładek na górze ekranu ustawień.
- Dodano opcję ignorowania sygnałów z kontrolera do zakładki ułatwień dostępu.
- To ustawienie może się przydać graczom, którzy przypisują sygnał kontrolera przy pomocy zewnętrznych programów i nie chcą, by gra rejestrowała te sygnały bezpośrednio.
Poprawki błędów
- Usunięto błąd powodujący zawieszenie się gry podczas używania menu kołowego.
- Poprawiono wczytywanie tekstur podczas patrzenia przez lunetę.
- Usunięto błąd powodujący wyświetlanie niektórych obiektów z teksturami niskiej rozdzielczości.
- Usunięto błąd czasami powodujący wyświetlenie nieprawidłowej ilości pozostałej amunicji w interfejsie w grze.
BATTLE ROYALE
ROZGRYWKA
- Teraz można niszczyć budowle na wyspie startowej. Oczywiście za wyjątkiem bojowego busa.
- Trafienia w głowę mają teraz priorytet, gdy inne części ciała zasłaniają tor lotu pocisku.
- Nadlatujące pociski trafiające w głowę (z góry lub z przodu) nie będą już blokowane przez inne części ciała postaci.
- Na przykład jeśli pocisk trafi postać w dłoń, będzie w stanie przebić ją i nadal trafić w głowę, jeśli był wystrzelony wystarczająco celnie. Takie trafienie spowoduje obrażenia od strzału w głowę, a nie normalne.
- Trafienia w głowę od dołu, zablokowane przez inne części ciała (np. nogi, korpus, dłonie, barki, ramiona) spowoduje otrzymanie normalnych obrażeń, chyba że miejsce trafienia jest bardzo blisko głowy postaci.
- Ta zmiana dotyczy wszystkich broni oprócz wyrzutni rakiet i granatników.
- Nieznacznie zmniejszono aktywny rozmiar dłoni postaci.
- Liczby pokazujące obrażenia są teraz widoczne w trybie obserwatora.
- Wyrzucenie gracza z wyspy zaliczy likwidację, tak jak normalne obrażenia od upadku.
- Gdy gracz zostanie zmuszony do upadku przez przeciwnika, wysokość upadku jest teraz podawana w komunikacie o likwidacji.
- Na wyspie startowej można teraz dostrzec innych graczy (oraz ich budowle) z trzy razy większej odległości niż dotychczas.
Poprawki błędów
- Usunięto błąd sprawiający, że po jednoczesnej likwidacji gracza i zniszczeniu budowli pozostawała ona widoczna jeszcze przez kilka sekund.
- Powodowało to „przenikanie” graczy przez budowle.
- Usunięto sytuacje, w których przedmioty nierówno ześlizgiwały się po pochylniach.
- Usunięto błąd sprawiający, że zniszczenie budowli pod nogami wroga nie zaliczało likwidacji.
- Usunięto błąd czasami powodujący zacinanie się ruchu podczas machania kilofem.
- Usunięto błąd sprawiający, że istniejące drewniane łuki nie mogły zostać zniszczone przez budowle graczy.
- Usunięto błąd sprawiający, że po skoku z bojowego busa wydawał się on bardzo szybko odlatywać z mapy.
- Usunięto błąd powodujący zatrzymanie paska zdrowia powalonego gracza, jeśli gracz ożywiający go rozłączył się w trakcie reanimacji.
INTERFEJS
- Teraz w szafce można zaznaczać przedmioty kosmetyczne jako ulubione.
- Dodano opcję wyboru losowego elementu kosmetycznego dla każdego pola w Szafce.
- W każdej rozgrywce wybierze ona losowe przedmioty z zaznaczonych jako ulubione (lub z wszystkich posiadanych, jeśli żadnego przedmiotu nie dodano do ulubionych).
- Nie jesteście już ograniczeni do 6 miejsc na graffiti i emotki w kole emotek; teraz podczas rozgrywki możecie używać całej swojej kolekcji!
- Pola szafki służą jako strona wcześniej ustawionych opcji, lecz możecie również przełączyć się do ulubionych emotek, a następnie wszystkich emotek, posortowanych według typu (PS4: L1/R1; XB1: LB/RB; PC: kółko myszy; Urządzenia mobilne: przyciski dodane do menu kołowego).
- Dodano nowe przypisanie „Pole emotki szafki”, które umożliwi wam natychmiastowe użycie dowolnej z 6 ustawionych wcześniej emotek lub graffiti.
- Gdy automatyczny bieg jest aktywny, teraz pojawia się ikona.
- Poprawiono ogólny wygląd i funkcjonalność zakładki opcji gry.
- Nieznacznie zmniejszono rozmiar strzałek nad głowami pobliskich graczy.
- Czwarte i piąte pole broni po użyciu opcji „Przywróć domyślne” zostaną teraz domyślnie przypisane do klawiszy 5 i 6, a nie Z i X, jak dotychczas.
- Obsługiwane są teraz również proporcje ekranu 4:3.
Poprawki błędów
- Usunięto błąd sprawiający, że kompas pokazywał „360”, gdy powinien pokazywać „359”.
- Usunięto błąd powodujący zacięcie się ekranu ekwipunku po szybkim otwarciu i zamknięciu go kilka razy pod rząd.
- Usunięto błąd powodujący wyłączanie opcji statystyk sieciowych po każdym restarcie gry.
- Usunięto błąd uniemożliwiający wyświetlenie licznika czasu przedmiotu jednorazowego, gdy użyto przedmiot zaraz po anulowaniu go.
- Usunięto literówkę w opisie Pomidorka (w jęz. angielskim).
- Kółko komunikacji oddziału można teraz zamknąć przy pomocy przycisku kółka na kontrolerze PS4 lub przycisku B na kontrolerze Xbox.
- Przypisania pól broni nie są już nazywane w menu sterowania „polami zdolności”.
BRONIE I PRZEDMIOTY
- Kusza trafiła do skarbca.
- Celownik wyrzutni rakiet ma teraz stały rozmiar, niezależnie od ruchu gracza.
- Znaczniki trafienia są teraz wyświetlane podczas patrzenia przez lunetę.
- Zwiększono obrażenia zadawane zaopatrzeniowym lamom kilofem – teraz wynoszą one 50 pkt. przy każdym trafieniu.
Poprawki błędów
- Usunięto błąd powodujący znikanie amunicji broni, jeśli upuszczono ją natychmiast po podniesieniu.
- Usprawniono reakcję ataku kilofem po przełączeniu z innej broni podczas trzymania przycisku ataku.
- Usunięto błąd uniemożliwiający automatyczne przeładowanie sztucerów, jeśli wystrzelono zaraz po przeładowaniu.
- Usunięto błąd pozwalający na szybkie rzucanie kilku granatów po kolei podczas sprintu.
- Usunięto błąd sprawiający, że przełączenie w tryb budowy podczas wymierzania rzutu granatem nie przerywało rzutu.
- Usunięto błąd w konfiguracji „Budowniczy Pro”, powodujący w niektórych przypadkach wystrzał z broni podczas próby budowy.
- Czepiaki będą się teraz poprawnie przyczepiać do zrzutów zaopatrzenia.
SYSTEM POWTÓREK
- Do powtórek dodano listę uczestników.
- Po opuszczeniu powtórki oglądający powróci teraz do przeglądarki powtórek.
- Nazwy powtórek są teraz ograniczone do 32 znaków.
- Zwiększono rozmiar kolumny nazwy w przeglądarce powtórek.
Poprawki błędów
- Naprawiono ustawienie kolumny likwidacji w przeglądarce powtórek.
- Usunięto błąd uniemożliwiający poruszanie się po przeglądarce powtórek przy pomocy kontrolera po anulowaniu zmiany nazwy powtórki.
GRAFIKA I ANIMACJA
- Zaktualizowano model i animacje sztucera.
- Poprawiono animacje wyposażania strzelb, rewolwerów, rękodziała i wyrzutni rakiet – teraz powinny one pasować do czasu wyposażania.
- Czas wyposażania pozostaje taki sam.
- Tuman kurzu powstający przy lądowaniu gracza jest teraz widoczny u wszystkich graczy.
- Burzowy wiatr teraz działa na drzewa w obrębie burzy.
Poprawki błędów
- Usunięto błąd uniemożliwiający odtwarzanie efektów zniszczenia zaopatrzeniowej lamy, gdy zostanie ona zabita przez pocisk.
- Usunięto błąd powodujący nieprawidłowe wyświetlanie sprzętu na plecy po użyciu panelu skokowego.
- Gracze mogą teraz wykonywać emotki podczas latania na rakiecie.
DŹWIĘK
- Poprawiono czasy odgłosów wyposażania strzelb. Teraz odgłos przeładowania strzelby rozlega się tuż przed gotowością do oddania strzału.
- Zwiększono różnice głośności między miękkim i twardym lądowaniem.
- Gracze spadający z wysokości 1 piętra lub wyższej będą lądować z głośniejszym odgłosem.
- Dodano osobne odgłosy upadku na rośliny, krzaki i kukurydzę.
Poprawki błędów
- Usunięto błąd powodujący odtwarzanie odgłosów kroków, gdy gracze są w powietrzu po skoku.
- Usunięto błąd sprawiający, że odgłos wyposażania miniguna utrzymywał się nawet wtedy, gdy szybko zmieniono broń ponownie.
- Odgłos znacznika mapy nie jest już odtwarzany przy usuwaniu znacznika.
WYDAJNOŚĆ
- Poprawiono płynność ruchu innych graczy na wyspie startowej poprzez zwiększenie częstotliwości aktualizacji sieci.
- Poważnie poprawiono wydajność gdy na ekranie widać kilku graczy naraz poprzez zmniejszenie obciążenia przez części ciała postaci.
- Zredukowano zacinanie się gry podczas porządkowania obiektów.
- Usunięto zacinanie się gry podczas dużej aktywności budowlanej.
- Zoptymalizowano poziom szczegółowości budynków w Szemranych Szybach i Spawalni Spłuczek.
- Zoptymalizowano wydajność wejścia/wyjścia na konsolach, co powinno zredukować zacinanie się gry i skrócić czasy ładowania.
WERSJA NA URZĄDZENIA MOBILNE
- Pasek szybkiego dostępu obsługuje teraz funkcję przeciągania i upuszczania, która umożliwia przestawianie i upuszczanie przedmiotów w ekwipunku.
- Przytrzymanie drążka ruchu w jednym kierunku przez 3 sekundy teraz umożliwia włączenie automatycznego biegu.
- Dodano przycisk naprawy budowli.
- Dodano przycisk przełączenia broni.
- Dokonano poprawek w celu zapobieżenia zsuwaniu się palców z przycisków.
- Nieznacznie zmniejszono wspomaganie celowania przy większej odległości, aby umożliwić dokładniejsze celowanie ręczne.
- Po wyposażeniu granatów pojawia się znacznik granatu.
- Poprawiono wydajność na urządzeniach mobilnych o niższych parametrach dzięki dynamicznemu skalowaniu odległości renderowania tła zależnie od wysokości gracza.
- Zmniejszono odległość renderowania obiektów na urządzeniach iOS o średnich/niższych parametrach.
Poprawki błędów
- Usunięto przeskoki ekranu spowodowane bezwładnością po przesunięciu palcem i odjęciu go od ekranu.
- Usunięto problemy powodujące przypadkowe strzały i błędy w sterowaniu.
RATOWANIE ŚWIATA
ROZGRYWKA
- Łupy z pustaków!
- Zabici wrogowie czasami pozostawiają po sobie łupy.
- Szansa zdobycia łupów jest większa w przypadku patrolujących wrogów oraz grup rozsianych po świecie gry.
- Wrogowie mogą zostawić po sobie materiały budowlane, składniki i amunicję.
- Więksi/silniejsi wrogowie pozostawiają więcej przedmiotów oraz lepsze składniki.
- Stopień składników zależy od trudności misji, podobnie jak szansa zdobycia rzadkich składników w rodzaju aktywnych baterii.
- Minibossowie pozostawiają nowy rodzaj przedmiotów – skrytki.
- Skrytki ze schematami mogą mieć trzy klasy rzadkości (rzadka, epicka, legendarna) i zawierają po jednym schemacie broni białej lub dystansowej. Szansa zdobycia skrytki epickiej lub legendarnej zależy od poziomu trudności misji.
- Skrytki z materiałami do ewolucji zawierają burzowe materiały (czyste krople deszczu, odłamki burzy itp.). Ich ilość i jakość zależą od poziomu trudności misji.
- Miniboss upuści jedną skrytkę (tego samego typu) dla każdego gracza, biorącego udział w jego eliminacji (wystarczy zadać obrażenia, lub być blisko w momencie eliminacji)
- Niektóre rzadkie skrzynie skarbów w świecie gry również mogą zapewniać skrytki.
- Skrytki otwierane są na koniec misji.
- Zabici wrogowie czasami pozostawiają po sobie łupy.
- Zwiększono ilość zdrowia ocaleńców o 40%, aby dać graczom więcej czasu na uratowanie ich z trudnej sytuacji.
- Przerobiono gadżet Teleporter w celu poprawy jego atrakcyjności i przydatności!
- Nowe zachowanie domyślne:
- Zwiększono podstawowy zasięg Teleportera do 20 pól.
- Teleporter nie ma już czasu odnowienia po aktywacji!
- W związku ze znacznie większą użytecznością przy braku czasu odnowienia Teleporter nie przenosi już wrogów.
- Teleporter nie aktywuje się już po umieszczeniu go w miejscu, w którym nie można go normalnie postawić. Nadal można go jednak wtedy przemieszczać.
- Teleporter odlicza teraz czas „uzbrajania” po ustawieniu lub przesunięciu, zanim się aktywuje. Bazowo wynosi on 5,5 sek.
- Podniesienie Teleportera trwa teraz pewien czas; bazowo wynosi on 2,5 sek.
- W ramach poprawek Teleportera zmieniliśmy również jego ulepszenia!
- Ulepszenie nr 1 pozwala przesyłać przez Teleporter pociski sojuszników!
- Pociski wychodzą z Teleportera w kierunku zależnym od kierunku jego ustawienia.
- Tak, oznacza to, że można wystrzelić przez Teleporter rakietę lub rzucić granat – przekonajcie się sami!
- Ulepszenie nr 2 skraca czas podniesienia Teleportera do 0,5 sek.
- Ulepszenie nr 3 skraca czas uzbrojenia Teleportera po ustawieniu go do 1,5 sek.
- Ulepszenie nr 4 zwiększa zasięg Teleportera o 10 pól.
- Ulepszenie nr 5 pozwala przesyłać przez Teleporter pociski wrogów!
- Mówimy tu m.in. o kościach pustaków lub bombach czachomiotek – spróbujcie ustawić Teleportery na dachach, które chcecie obronić!
- Ulepszenie nr 1 pozwala przesyłać przez Teleporter pociski sojuszników!
- Usprawniono również automatyczną wieżyczkę latającą:
- Nowe zachowanie domyślne
- Skrócono czas ładowania z 240 do 150 sek.
- Skrócono domyślny czas trwania do 20 sek.
- Nie wystrzeliwuje już pocisków – teraz strzały natychmiast trafiają w cel.
- Zwiększono bazową szybkostrzelność z 1,33 do 6 strzałów/sek.
- Zmniejszono obrażenia bazowe z 20 do 15.
- Dostosowano ulepszenia:
- Zwiększenie czasu trwania nadal wynosi +10 sek., czyli ostateczny czas trwania wynosi 30 sek.
- Usunęliśmy błąd w ulepszeniu zasięgu, uniemożliwiający jego poprawne działanie. Domyślny zasięg nadal wynosi 4 pola, lecz to ulepszenie zwiększa go do 8 pól.
- Ulepszenie szybkostrzelności teraz zwiększa ją do 10 strzałów/sek.
- Nowe zachowanie domyślne
- Klawisz „B” jest teraz domyślnie przypisany do emotki, a klawisz „V” do czatu drużynowego. Gracz może teraz przełączać między czatem drużynowym, emotkami i notatkami, niezależnie od tego, którym klawiszem wywołał menu.
- (PS4: L1/R1, XB1: LB/RB, PC: Kółko myszy).
Poprawki błędów
- Usunięto błąd uniemożliwiający przeszukanie kukurydzy. Znów jest to możliwe, więc możecie już zdobyć upragniony boczek! 🥓
- Poprawiono błąd uniemożliwiający rzucenie C4 podczas sprintu. Teraz spowoduje to jego aktywację i przerwanie sprintu, zgodnie z założeniem.
- Usunięto błąd uniemożliwiający pociskom ze strzelby helowej poprawny ruch we wszystkich częściach świata gry.
BOHATEROWIE
- [Nowość] Mityczny Żołnierz „Kruk” – Podklasa: Nigdy Już!
- Opis – Zamaskowana postać, która z ogłuszającym Okrzykiem Bojowym likwiduje swe ofiary przy pomocy pary pistoletów.
- Nowa zdolność
- „Lewa i Prawa” – Wyciągnij dwa pistolety i daj wrogom popalić!
- Nowe profity
- „Podwójne Osłabienie” – Lewa i Prawa nakłada teraz Strzały Osłabiające.
- „Gdzie Jest Lewa” – Likwidacja wrogów z pistoletów skraca czas odnowienia Lewej i Prawej o 1 sek.
- Trzask i Prask: Trafienie z Lewej i Prawej powoduje eksplozję raniącą wrogów w promieniu 0,5 pola.
- Nowy profit taktyczny
- „Pociski Wybuchowe” – Taktyczny wariant profitu Pociski Wybuchowe.
- [Nowość] 8 bohaterów z serii „Komando Cieni”
- Żołnierz – Nowa podklasa: Podwójny Agent, a w tej roli postacie Vaughn i Evelynn
- Opis – Postać świetnie wyszkolona w walce dwoma pistoletami, co czyni z niej iście wybuchową opcję.
- Wykorzystuje nowo dodaną zdolność i związane z nią profity:
- „Lewa i Prawa”
- „Podwójne Osłabienie”
- „Gdzie Jest Lewa”
- „Trzask i Prask”
- Nowy profit taktyczny
- „Bomba Kasetowa” – Taktyczny wariant Bomby Kasetowej, zadający obrażenia o połowę mniejsze od nietaktycznej wersji.
- Ninja – Nowa podklasa: Przebijający Lotos, a w tej roli postacie Ostrze i Luna
- Opis – Wojownik biegły we władaniu włócznią. Przed likwidacją wrogów osłabia ich chmarami zatrutych shurikenów.
- Nowe profity
- „Szpiczasta Furia” – zwiększa wydajność ataku kombinowanego włócznią o 150%.
- „Wybijanie Dziur” – Ninja zadaje włócznią o 28% obrażeń więcej celom pod wpływem Bólu.
- „Wachlarz Shurikenów” – Ninja rzuca 2 dodatkowe shurikeny. Wszystkie shurikeny są rzucane jednocześnie po rozchodzącym się torze.
- Nowy profit wsparcia
- „Najcięższe Ataki” – Zwiększa obrażenia silnego ataku w zwarciu o 10/20/30%.
- Rubieżnik – Nowa podklasa: Szokowy Strzelec, a w tej roli postacie Grizli i Bzyk
- Opis – Lawiruje między wrogami i ogłusza ich, a następnie dobija z bliskiej odległości.
- Nowe profity
- „Podpompowanie” – Zwiększa szybkostrzelność strzelby o 35%.
- „Rubieżnik-Przebieżnik” – Eliminacja wrogów w ciągu 10 sek. po użyciu Przesunięcia Fazowego przywraca jego ładunek.
- „Wstrząsający Uścisk” – Zwiększa czas trwania Wieży Elektrycznej o 3 sek. jeśli zostanie ona umieszczona przy użyciu Fragmentu Ładunku.
- „Bieg z Ogłuszeniem” – Przeniknięcie przez wrogów przy pomocy Przesunięcia Fazowego powoduje ogłuszenie ich na 3 sek.
- Nowy profit taktyczny
- „Wstrząsający Uścisk” – Zwiększa czas trwania Wieży Elektrycznej o 3 sek. jeśli zostanie ona umieszczona przy użyciu Fragmentu Ładunku.
- Budowniczy – Nowa podklasa: Dewastatorka, a w tej roli postacie Penny i Byk
- Opis – Ekspert od materiałów wybuchowych. Wpędza przeciwników w zasadzkę przy pomocy WABIKA, po czym wykańcza ich salwą rakiet.
- Nowe profity
- „Szybsze Eksplozje” – Przyspiesza przeładowanie broni wybuchowej o 35%.
- „Wytrzymały Mechanizm” – Gdy jest się w obrębie BAZY, broń traci o 60% mniej trwałości.
- Żołnierz – Nowa podklasa: Podwójny Agent, a w tej roli postacie Vaughn i Evelynn
- Zdolności bohaterów blokujące ruch postaci nie mogą już zostać przerwane przez odrzucenie. Zmieniono poniższe umiejętności zgodnie z nowym działaniem tej interakcji:
- „Przesunięcie Fazowe”
- „Fala Uderzeniowa”
- „Szarża”
- „Smocze Cięcie”
- „Uderzenie Burzące”
- Zmieniliśmy działanie niektórych profitów zmniejszających koszt energii, aby zapobiec zmniejszeniu kosztów aktywacji do zera.
- Istnieją teraz profity poprawiające „wydajność energetyczną” niektórych czynności (np. ciężkiego ataku w zwarciu).
- Wydajność energetyczna jest podawana w postaci procentowej, np. „Zwiększa wydajność ataku kombinowanego mieczem o 150%.”
- Wartość ta określa spodziewane zwiększenie możliwości użycia zdolności po nabyciu profitu.
- Zmieniono działanie z mnożnika kosztu na dzielnik kosztu.
- Innymi słowy zmniejszenie o 60% kosztu równego 50 pkt. energii równa się zwiększeniu kosztu o 150% przy wykorzystaniu 100 pkt. energii.
- Rubieżnik
- „Przesunięcie Fazowe” domyślnie przenika teraz przez wrogów.
- „Przesunięcie Fazowe” zachowuje teraz więcej prędkości po użyciu w powietrzu.
- Budowniczy
- Dokonano zmian w zdolności „WABIK”:
- Skrócono bazowy czas trwania z 12 do 7 sek.
- WABIK nie może już zostać zniszczony i będzie działać przez cały czas trwania zdolności.
- Skrócono czas trwania „Bez Końca” z 3 do 2 sek.
- Następujące podklasy tracą „Co Cię Nie Zabije…”:
Kontroler, Wartownik i Kontroler Tłumu- Kontroler zamiast „Co Cię Nie Zabije…” posiada teraz „Ogłuszający Wabik”.
- Wartownik zamiast „Co Cię Nie Zabije…” posiada teraz „Nasmarowane Zębatki”.
- Kontroler Tłumu zamiast „Co Cię Nie Zabije…” posiada teraz „Bez Końca”.
- Dokonano zmian w zdolności „WABIK”:
- Ninja
- „Przystępny Miecz” teraz zwiększa o 150% wydajność energetyczną ataku kombinowanego mieczem (wcześniej zmniejszał o 60% koszt energii ataku kombinowanego mieczem).
- „Łatwiejszy Miecz” teraz zwiększa wydajność energetyczną Przystępnego Miecza o dodatkowe 150% (wcześniej zwiększał redukcję kosztu energii Przystępnego Miecza o dodatkowe 20%).
- „Postawa Cienia” teraz zlicza wszystkie zabójstwa w zwarciu, nie tylko zabójstwa bronią ostrą.
- Wydłużono czas spętania „Miło Cię Kosić” z 1 do 2 sek.
- Zaktualizowano efekty dźwiękowego ‘Księżycowego Kopa’.
- Żołnierz
- Licznik zabójstw profitu „Pociski Wybuchowe” już nie resetuje się po 15 sek. bezczynności.
- „Naparzanie” powoduje teraz nieznaczne zbliżenie po naciśnięciu przycisku celowania.
Poprawki błędów
- „Fala Uderzeniowa” nie powoduje już kolizji Żołnierza z wrogami. To powinno zapobiec „niesieniu przez tłum” w sytuacji użycia Fali na ciasno zbitej grupie wrogów.
- Usunięto błąd w opisie BAZY, powodujący podawanie nieprawidłowych przedłużeń segmentów u Ciężkiej BAZY Kyle’a.
- Usunięto błąd w opisie pułapki „Maksymalne Osiągi”, polegający na błędnej wartości zmniejszonej szybkości przeładowania. Teraz podaje on prawidłową wartość 20%.
- Usunięto błąd powodujący wyświetlanie nieprawidłowych wartości profitu Żołnierza „Rozkręcenie”.
- Usunięto błąd w opisach niektórych profitów, które nie wymieniały premii taktycznych ani premii wsparcia:
- „Pewny Strzał”
- „Dobij, Póki Leżą”
- „Mocne Pułapki”
- „Obfitość Amunicji”
- „Energiczne Ciosy”
MISJE I SYSTEMY
- Wydarzenie „Hit Ekranu” – Część 1: Początki
- Pojawiają się doniesienia o nowych, dziwnych pustakach napadających na ocaleńców, a do tego Ray zniknęła! W tym wątku fabularnym odkryjecie, co dokładnie wydarzyło się po uderzeniu komety.
- Talony kinowe można znaleźć w ulepszlamach i lamach dnia, a także zdobyć za wykonywanie zadań i pokonywanie minibossów w misjach alarmowych.
- Ekranolama jest dostępna w zakładce łupów
- Zawiera co najmniej 1 broń wojskową lub bohatera z zestawu Komando Cieni, o klasie epickiej lub lepszej.
- Kosztuje 500 talonów kinowych.
- Ukończenie pierwszego tygodnia zadań zapewni jedną z legendarnych broni dystansowych (do wyboru: Orzeł Bielik, Widmo z tłumikiem oraz kusza)
- Powtarzalne zadanie zabicia minibossa, zapewniające 50 złota
- Obniżka cen łupolam!
- Zmniejszono koszt zakupu kilku rodzajów łupolam!
- Ulepszlama: ze 100 do 50 V-dolców
- Brońlama: z 350 do 200 V-dolców
- Dystansowa lama: z 350 do 200 V-dolców
- Bliska lama: z 350 do 200 V-dolców
- Człekolama: z 350 do 200 V-dolców
- Pułapkolama: z 350 do 200 V-dolców
- Potaniały również zestawy zawierające po kilka lam.
- Gracze, którzy w przeszłości kupili już te lamy, w ramach rekompensaty otrzymają równowartość różnicy w darmowych lamach ze skrytki trolla, do odbioru w zakładce łupów.
- Zmniejszono koszt zakupu kilku rodzajów łupolam!
- Minilamy zapewniają teraz 30-50 szt. złota, a jeśli są srebrne, również dodatkowy przedmiot.
- Złoto nie zeruje się już z każdym sezonem.
- W związku z tym sezonowe złoto nazywa się teraz po prostu „złotem”.
- Można posiadać naraz maks. 5000 złota. Dodatkowe złoto nie zostanie utracone, lecz nie będzie można zdobyć więcej złota do czasu wydania go tyle, ile trzeba do zejścia poniżej tej granicy.
- Misje alarmowe:
- Misje alarmowe z minibossami pojawiają się częściej w trakcie trwania tego wydarzenia i zapewniają graczom nagrodę w wysokości od 50 do 120 talonów kinowych, zależnie od stopnia trudności.
- Talony te są zapewniane oprócz normalnych nagród (schematów, kluczy transformacyjnych itd.)
- Limit: 10 szt./dzień.
- Misje alarmowe w zmutowanej burzy odzyskały normalny poziom aktywności i nie zapewniają już talonów okolicznościowych.
- Limit: 3 szt./dzień.
- Misje alarmowe z minibossami pojawiają się częściej w trakcie trwania tego wydarzenia i zapewniają graczom nagrodę w wysokości od 50 do 120 talonów kinowych, zależnie od stopnia trudności.
- Modyfikator misji „Ulepszeni Rubieżnicy” nie zwiększa już pojemności Fragmentów z powodu niedawnej zmiany, znacznie zwiększającej podstawową pojemność fragmentów. Modyfikator ten nadal zwiększa obrażenia zdolności Rubieżników.
Poprawki błędów
- Usunięto błąd powodujący wyświetlanie niskiej rozdzielczości tekstur skrzyni z nagrodami pod koniec misji.
- Poprawiono przepisy broni neonowych, aby pasowały do broni energetycznej.
- Szansa zdobycia granatów impulsowych i zdalnie odpalanych ładunków w świecie gry wróciła do normy (powinna ona być porównywalna do M80).
- Zbierane przedmioty z zadań teraz pojawiają się niezależnie od sposobu zniszczenia przedmiotu. Poprzednio pojawiały się one tylko wtedy, gdy ostatni atak wykonano zbierakiem. Teraz działa to podobnie jak w misjach demolki dnia.
BRONIE I PRZEDMIOTY
- Dodano zestaw broni wojskowych, dostępny poprzez ekranolamy:
- Szept kaliber .45: samopowtarzalny pistolet z tłumikiem
- Widmo: Automatyczny pistolet maszynowy o dużej szybkostrzelności.
- Wersje epickie i legendarne są wyposażone w tłumiki.
- Piechur: Celna i szybkostrzelna samopowtarzalna strzelba.
- Kusza: Broń snajperska, strzelająca pociskiem zachowującym pełną siłę rażenia niezależnie od odległości.
- Orzeł Bielik: Ciężki, powolny pistolet, o dużej sile rażenia i odrzucenia.
- Zwiększono obrażenia i siłę uderzenia Orła Bielika o 30%.
- Poniższe karabiny snajperskie nie doznają już spadku obrażeń z odległością. Ponadto zwiększono ich zasięg z 20 do 50 pól:
- Automatyczny karabin snajperski
- Dławiciel
- Eksterminator
- Skrzydło Śmierci
- Strzał w Dziesiątkę z lunetą
- Strzelec Wyborowy z lunetą
- Jednostrzałowiec
- Łamacz Serc
- Hydrauliczny karabin snajperski
- Tsunami
- Snajperka zbieracza
- Zmierzchowiec
- Osa z lunetą
- Ważka z lunetą
- Snajperka (krótka seria)
- Trójstrzałowiec
- Neonowy karabin snajperski
- Karabin snajperski Vindertechu
- Wstrząsarka Vindertechu
- Szronówka
- Zwiększono zasięg poniższych karabinów snajperskich bez lunety z 13 do 20 pól:
- Sztucer
- Pszczółka
- Żądło
- Osa
- Ważka
- Zemsta Ralphiego
Poprawki błędów
- Usunięto problem sprawiający, że przeróbka zwiększająca obrażenia broni o 30% faktycznie zwiększała je o 75%. Teraz przeróbka ta poprawnie zwiększa obrażenia broni.
- Dodano brakujące odgłosy upuszczania do wielu włóczni.
- Poprawiono wymagania ewolucji zdolności kryptonowego miecza; ewolucja tej broni wymaga teraz zdolności mieczy i włóczni, a nie toporów i kos.
- Wszystkie strzelby powinny teraz uszkadzać niesojusznicze przeszkody.
- Zmieniono ikonę Orła Bielika, aby różniła się od pistoletu Sokół.
INTERFEJS
- Podczas zakupu kilku lam naraz w zakładce łupów podawany jest teraz ich łączny koszt.
- Poprawiono rozkład komunikatów o nagrodach dnia; teraz zawierają one nazwę przedmiotu.
- Opisy broni wymieniają teraz obrażenia zadawane przy trafieniu w głowę.
Poprawki błędów
- Zmniejszono wskaźnik wyświetlany na ekranie zwycięstwa misji grupowych i w zakładce celów w menu.
- Teraz odpowiada on zalecanej mocy misji, a nie poziomowi wrogów.
- Usunięto błąd sprawiający, że na ekranie zwycięstwa pod koniec misji dron teleportujący graczy do bazy głównej pojawia się dwukrotnie.
- Usunięto błąd sprawiający, że wyświetlany poziom mocy bazy głównej wynosił najwyżej 132, nawet przy wyższych poziomach graczy.
- Podczas awansu lub ewolucji teraz pojawia się komunikat „Proszę czekać” zamiast wyłączenia przycisku, co sugerowało brak reakcji.
- Panel materiałów zdobytych z recyklingu można teraz przewijać przy pomocy kontrolera.
- Modalne okno dialogowe szczegółów recyklingu można teraz przewijać w razie potrzeby.
- Usunięto błąd powodujący brak reakcji górnego paska menu na komputerach PC.
DŹWIĘK
- Zmniejszono głośność muzyki podczas eksploracji i walki w celu poprawy ogólnej jakości tła.
Źródło: Epic Games