Fortnite na Androida. 23 mln osób zagrało, Epic Games o dalszych planach

Deweloperzy przedstawiają dalsze plany związane z Fortnite na Androida i dzielą się ciekawymi statystykami.

Epic Games publikuje na oficjalnej stronie swojej gry szczegóły techniczne dotyczące premiery Fortnite na Androida. Na początek ujawniono, że w ciągu 21 pierwszych dni po premierze Fortnite na Androida ponad 23 mln graczy wzięło udział w wersji beta, a ponad 15 mln zainstalowało aplikację na swoim telefonie.

Miłym zaskoczeniem był dla nas fakt, że najnowsza wersja Androida jest bardziej popularna na urządzeniach z ostatnich 2 lat, niż zakładaliśmy. Choć jesteśmy jeszcze na etapie bety i wyższych wymagań sprzętowych, widzimy już, że 92% użytkowników Fortnite pracuje na Androidzie 8 (Oreo) lub nowszym, ok. 8% na Androidzie 7 (Nougat), a mniej niż 0,5% na wersji wydanej w 2015 r. lub wcześniej. Na sprzęcie mającym co najmniej 2 lata odnotowujemy w tej kwestii poważny spadek – zaznaczono.

Epic Games zaznacza, że nadal sprawdza możliwości starszych i słabszych smartfonów, lecz cofanie się za bardzo w przeszłość jest niepraktyczne: Każdego roku nowe smartfony są o 50% szybsze od tych z roku poprzedniego. Fortnite działa poprawnie na dwuletnich telefonach, dobrze na rocznych, i znakomicie na smartfonach wypuszczonych w tym roku.

Fortnite na Androida – kolejne kroki

Deweloper skupia się obecnie na tym, by gra działała dobrze na wszystkich obsługiwanych urządzeniach, oraz na odzyskaniu takiej ilości pamięci, żeby możliwe było polepszenie jej wyglądu i stabilności. Następnie Epic Games zajmie się problemami z kompatybilnością, np. z dźwiękiem (w wersji 5.40 usunęliśmy szereg problemów z dźwiękiem na wielu urządzeniach i powiększyliśmy listę obsługiwanego sprzętu). Twórcy zamierzają również dać użytkownikom większe możliwości dostosowania ustawień swoich urządzeń na własną rękę i decydowania, co jest dla nich ważniejsze – wydajność czy jakość grafiki.

Nadal będą prowadzone prace nad obsługą Vulkana (najnowsze API graficzne na Androidzie) i z czasem zostanie ona wprowadzona na kolejnych urządzeniach: Oznacza to dalszą pracę nad optymalizacją (zarówno silnika UE4, jak i sterowników) przy udziale producentów sprzętu. Na dłuższą metę inwestycja w obsługę Vulkana i sterowników umożliwi nam zapewnienie lepszej jakości we wszystkich grach na Androidzie korzystających z silnika UE4.

Złośliwe oprogramowanie pod nadzorem

Firma Epic informuje też, że wszczęła postępowanie przeciwko 47 stronom oferującym „Fortnite na Androida”. Chodzi o złośliwe oprogramowanie, które rzekomo pozwala pobrać grę, a w rzeczywistości zawiera złośliwe oprogramowanie lub usiłuje dokonać wyłudzenia.

Źródło: Epic Games, opracowanie własne

Darek Madejski

Darek Madejski

Wychowany na Amidze i pierwszej odsłonie PlayStation. Do dziś często sięga po hity z lat 90.