Hardkorowy shooter Escape from Tarkov z nową aktualizacją. Dużo dobrego!

Hardkorowy shooter Escape from Tarkov z nową aktualizacją. Dużo dobrego!
Filmiki z gier Newsy PC

Od czasu, gdy recenzowaliśmy dla Was betę sieciowej, survivalowej strzelanki Escape from Tarkov, jesteśmy dużymi fanami produkcji. Deweloperzy dbają o swój produkt, co można zauważyć po częstych aktualizacjach tytułu. Choć Escape... wciąż nie opuścił wersji testowej, od pierwszych kroków studia upłynęło wiele wody, a sama gra nie tylko wypiękniała, ale i jest dużo bardziej atrakcyjna. Zobaczcie, na czym polega wspomniana atrakcyjność.

Hardkorowy shooter MMO jakim jest Escape from Tarkov, w tym tygodniu otrzyma wyczekiwany update. Wersja 0.8 to nie tylko mnóstwo nowych narzędzi, broni i kolejnych umiejętności, ale przede wszystkim zupełnie nowa lokacja.

Interchange: nowa lokacja w Escape from Tarkov

Nowa mapa w grze to Interchange: obszar opuszczonego centrum handlowego. Jest ono naprawdę ogromne i wygląda na to, że teren ten został opuszczony znacznie później niż inne, dotąd oferowane mapy w Tarkowie. Worki z piaskiem i inne umocnienia na tym obszarze wskazują, że był on używany do stacjonowania oddziałów, a niektóre zakątki centrum zostały najwyraźniej przekształcone w szpital polowy, a także pozycje bojowe.

Brak Scavów w obrębie Interchange

Niestety, póki co na mapie nie pogramy w trybie z NPCami znanymi jako Scavs (czyli rdzenni mieszkańcy Tarkova). Powalczymy za to z innymi, żywymi graczami.

7 premier nowego tygodnia. Polska produkcja dominuje zestawienie

Escape from Tarkov: nowe uzbrojenie

W kwestii nowego uzbrojenia: będzie z czego się cieszyć. Aktualizacja przyniesie karabin szturmowy Springfield Armory M1A, strzelbę pump action Remington Model 870, automat Stechkin oraz karabiny Kałasznikow z serii AK-100.

Co nowego w Escape from Tarkov?

Deweloperzy przygotowali także nowy tryb szkolenia, aby nowicjusze mogli efektywnie zapoznać się z rozgrywką. To duży plus, zważywszy na to, że wchodząc do świata Tarkova, będąc przysłowiowym żółtodziobem, nie pożyjemy długo stanąwszy w obliczu graczy-wyjadaczy, biegających po mapach już niemal od roku.

Battestate Games twierdzi, że rozpoczął również testowanie nowych metod renderowania i systemów fizycznych, które powinny pomóc w osiągnięciu wydajności, potencjalnie dodając do tego jeszcze nieco pożądanych klatek na sekundę. Escape from Tarkov już teraz wygląda zacnie, a jak widać będzie jeszcze lepiej. Pełną listę zmian wprowadzoną przez patch 0.8 możecie sprawdzić poniżej, a to, jak będą one wyglądały, zawarto w poniższym materiale wideo.


Patch 0.8.0.1208 Escape from Tarkov – pełna lista zmian:

Dodano:

  • Podstawowy tutorial
  • Ładowanie i rozładowanie amunicji teraz wymaga czasu
  • Postać nie wie ile ma amunicji w magazynku. Stan amunicji w magazynku musi być ręcznie sprawdzana. Dokładność zależy od umiejętności Mag Drills.

Nowa umiejętność Mag Drills:

  1. Przyspiesza ładowanie amunicji
  2. Przyspiesza rozładowywanie amunicji
  3. Przyspiesza sprawdzanie ilości amunicji w magazynku w ekwipunku
  4. Poziom Elite pozwala na automatyczne sprawdzenie ilości amunicji w magazynku po przeniesieniu go do ekwipunku i jeszcze bardziej przyspiesza ładowanie
  • Czarną wersję hełmu Ops Core Fast
  • mechanikę opuszczania wizjera wraz z dźwiękiem i efektem wizualnym
  • Nowy typ nagrody za ukończenie zadań – odblokowywanie przedmiotów do zakupu u handlarzy
  • Nowy rodzaj handlu wymiennego – za nieśmiertelniki
  • Nowy rodzaj kamizelek taktycznych, z płytami balistycznymi
  • Opcję Antyaliasingu (2x,4x) w ustawieniach graficznych. Uwaga! Rekomendowane tylko dla mocnych PCtów.
  • Zadania dla Mechanika (handlarz)
  • Nowy handlarza – Ragman

***Nowa lokacja***

  • Interchange

Sprzęt:

  • Czapka zimowa z otworami na oczy
  • Balaklawa Cold Fear Infrared
  • Balaklawa Ghost
  • Czapka UX PRO
  • Czapka taktyczna Fleece
  • Kapelusz Cowboy
  • Okulary RayBench Hipster
  • Okulary Dundukk Sport
  • Okrągłe okulary
  • Czapka policyjna
  • Czapka EMERCOM
  • Czapka BEAR
  • Czapka USEC
  • Kefija
  • Aktywne słuchawki Sordin MSA Supreme PRO-X/L

Torby:

  • Taktyczna torba na ramię 3×2
  • Wojskowa torba sportowa VKBO 4×2
  • Plecak SSO Attack 2 Raid 5×7

Kamizelki taktyczne:

  • Kamizelka ANA Tactical M2 Armor
  • Kamizelka Wartech Chest Rig MK3 TV-104

Pancerze:

  • Pancerz BNTI Gzhel-K
  • Pancerz MF-UNTAR

Hełmy:

  • Hełm ZSH-1-2M w dwóch wariantach kolorystycznych czarny oraz jasny
  • Wzmocniony wizjer do hełmu ZSH-1-2M
  • Hełm Altyn
  • Wzmocniony wizjer do hełmu Altyn
  • Hełm SSSh-94 SPHERA-S
  • Hełm Tarkov UN Force
  • Hełm 6B47 w kamuflowanej osłonie

Modyfikacje do broni:

  • Mocowanie M1A Socom 16
  • Mocowanie Nightforce 34mm do instalacji celowników z Multimount
  • Celownik Nightforce ATACR 7-35×56
  • Mocowanie Nightforce 34mm do instalacji celowników
  • Mocowanie B-3 twin
  • Hamulec wylotowy Rotor 43 5.56×45
  • Hamulec wylotowy Rotor 43 .366TKM
  • Hamulec wylotowy Rotor 43 7.62×39
  • Hamulec wylotowy Rotor 43 9×19
  • Kolba Fab Defense GL Shock
  • Hamulec wylotowy Spike tactical dynacomp 7.62×39 AK
  • Nakładka lufy Strike industries TRAX 1
  • Nakładka lufy Strike industries TRAX 2
  • Szyna Strike industries Bride
  • Szyna Strike industries keymod 6 inch
  • Szyna Strike industries keymod 4 inch
  • Zamek Glock 9×19 Moto Cut
  • Szyna B&T dla MP5
  • Nakładka lufy XRSU74SU Tactical dla AKS-74U
  • Nakładka lufy Aluminium dla MP5 (TL-99)
  • Magazynek PMAG GEN M3 10 5.56×45 NATO STANAG – pojemność 10 naboi
  • Magazynek PMAG GEN M3 30 5.56×45 NATO STANAG – pojemność 30 naboi
  • Magazynek Pmag 30 AK74 GEN M3 5.45×39 – pojemność 30 naboi, dla systemów AK
  • Magazynek SR3M.130 9×39 – pojemność 30 naboi, dla SR3M
  • Magazynek SAI-02 12×76 – pojemność 10 naboi, dla SOK-12

Walizki:

  • Ammo case
  • Medicine case

Broń:

  • Springfield Armory M1A 7.62×51
  • Remington 870
  • APS
  • APB
  • AKS-74N
  • AKMSN
  • AK-74M
  • AK serii 100:
  1. AK 101
  2. AK 102
  3. AK 103
  4. AK 104
  5. AK 105

Poprawy AI:

  • Naprawiono błąd, przez który boty próbowały zabić gracza, który już opuścił lokację

Optymalizacje:

  • Optymalizacja lokacji Shoreline
  • Optymalizacje po stronie serwera i clienta dotyczące fizyki
  • Zmniejszono opóźnienie sieci

Naprawiono:

  • Błąd, który pozwalał na szybkie klikanie przycisku sprintu, który powodował, że postać poruszała się szybciej bez zużycia staminy
  • Błąd związany z otrzymywaniem obrażeń podczas upadku ze zniszczonymi nogami
  • Wiele błędów związanych z umiejętnościami
  • Stworzono zestaw wyjść dla Scav’ów na Factory , które są zawsze zamknięte/wymagają klucza. Teraz co najmniej jedno wyjście nie wymaga klucza
  • Naprawiono wyświetlanie stanu pancerza przez sieć
  • Wykręcone ręce zabitych postaci
  • Różne błędy związane z dźwiękiem na dłuższym dystansie
  • Dolny lewy róg w ekranie broni teraz pokazuje jej kaliber
  • Jeśli badacie przedmiot u handlarza lub z ciała poległego, to odpowiednik przedmiotu w ekwipunku zostanie również automatycznie zbadany
  • Badanie przedmiotów teraz odbywa się jednocześnie na serwerze i kliencie (wcześniej wymagało to odpowiedzi od serwera)
  • Błąd, który blokował interakcję z bronią, gdy przeniesiono pocisk z komory do magazynka
  • Błąd, który blokował interakcję z bronią po przeniesieniu pocisku z komory do stack’u tej samej amunicji w ekwipunku
  • Lista zabójstw na koniec rajdu działa teraz również na offline
  • Ekran modyfikowania pancerzy teraz pokazuje statystyki w oparciu o zainstalowane modyfikacje

Zmiany:

  • Wszystkie sloty na modyfikacje w oknie inspekcji teraz pojawiają się na jednym ekranie, scroll’owanie nie jest już potrzebne
  • Nowe wyjątki przy instalacji modyfikacji
  • Zbalansowano wymogi odblokowania handlarzy
  • Zbalansowano amunicję (statystki, ceny, poziomy lojalności)
  • Zbalansowano wartości przedmiotów, ich charakterystyki, ilość zajmowanych kratek
  • Dostosowano szanse pojawienia się przedmiotów na lokacjach
  • Częściowo zmieniono nagrody za zadania
  • Usunięto zapominanie umiejętności
  • Dodano brakujące wartości liczbowe w statystykach broni
  • Poprawiono rendering broni w ekranie modyfikowania
  • Bitcoiny mogą teraz być przechowywane w Money Case
  • Promień latarki został zmieniony na bardziej odpowiedni
  • Naprawiono punkty respów na Factory
  • Zmieniono pierwsze zadanie u Skiera “Supplier”
  • Poruszanie broni i rąk podczas obracania się teraz jest bardziej realistyczne i zależy od wagi i ergonomii danej broni
  • Mechanika obrażeń Hełmu – różne strefy obrażeń (wliczając twarz)
  • Zmieniono dźwięki poruszania się po cienkim metalu
  • Bazowy odrzut zwiększono o 20%
  • Różne ustawienia dźwięku dla aktywnych słuchawek (przedmiot)
  • Poprawa interfejsu, aby zwiększyć czytelność tekstu
  • Szansa na złamanie przy uderzeniu zwiększono o 10%
  • Szansa na złamanie przy upadku zwiększono o 20%
  • Aimpunch został mocno zmniejszony
  • Modyfikacje mają teraz różne micro-ikony
  • Czas w grze został przyspieszony do x7 w porównaniu do rzeczywistego czasu
  • Zmieniono okno dostępnych handlarzy

Znane błędy:

  • Jeśli magazynek w strzelbie pump-action nie jest zbadany, to strzelba nie może być przeładowana
  • Szybkostrzelność zależy od FPS, błąd ten zostanie naprawiony w nadchodzących aktualizacjach
  • Jeśli wasz plecak jest pełen i odpakujecie paczkę amunicji, to wasze ekwipunek się zablokuje
  • Wizualne błędy na nowej lokacji spowodowane nowym systemem optymalizacji, będzie to naprawiane w trakcie dalszego testowania
  • Fizyka w grze została zdefiniowana na nowo, może to powodować błędy z poruszaniem się postaci.
  • Przycisk “Back” może spowodować zablokowanie ekwipunku, aby to naprawić należy wejść do opcji gry i zmienić język na inny, a następnie kliknąć “Save”.

===

Hotfix 0.8.1.1213

===

Zmiany:

  • Poprawiono mechanikę poruszania się postaci po schodach i pochyłych powierzchniach
  • Naprawiono błąd związany z przyciskiem “back” w ustawieniach gry
  • Wizualne poprawki wizjerów w hełmach
  • Różne poprawki wizualne na lokacji Interchange
  • Poprawiony efekt kontuzji (stłuczenia)
Robert Ocetkiewicz
O autorze

Robert Ocetkiewicz

Redaktor
Z grami związany już prawie 30 lat, czyli od momentu, kiedy na polskim rynku królowały gry z bazaru, a Mario dostępne było na Pegasusie. Specjalizuje się w grach wyścigowych i akcji, ale nie stroni też od strategii ekonomicznych. W swojej karierze recenzował na łamach serwisów takich jak Interia i Onet oraz publikował w magazynie o grach PlayBox.
Udostępnij:

Podobne artykuły

Zobacz wszystkie