Hardkorowy shooter Escape from Tarkov z nową aktualizacją. Dużo dobrego!
Od czasu, gdy recenzowaliśmy dla Was betę sieciowej, survivalowej strzelanki Escape from Tarkov, jesteśmy dużymi fanami produkcji. Deweloperzy dbają o swój produkt, co można zauważyć po częstych aktualizacjach tytułu. Choć Escape... wciąż nie opuścił wersji testowej, od pierwszych kroków studia upłynęło wiele wody, a sama gra nie tylko wypiękniała, ale i jest dużo bardziej atrakcyjna. Zobaczcie, na czym polega wspomniana atrakcyjność.
Hardkorowy shooter MMO jakim jest Escape from Tarkov, w tym tygodniu otrzyma wyczekiwany update. Wersja 0.8 to nie tylko mnóstwo nowych narzędzi, broni i kolejnych umiejętności, ale przede wszystkim zupełnie nowa lokacja.
Interchange: nowa lokacja w Escape from Tarkov
Nowa mapa w grze to Interchange: obszar opuszczonego centrum handlowego. Jest ono naprawdę ogromne i wygląda na to, że teren ten został opuszczony znacznie później niż inne, dotąd oferowane mapy w Tarkowie. Worki z piaskiem i inne umocnienia na tym obszarze wskazują, że był on używany do stacjonowania oddziałów, a niektóre zakątki centrum zostały najwyraźniej przekształcone w szpital polowy, a także pozycje bojowe.
Brak Scavów w obrębie Interchange
Niestety, póki co na mapie nie pogramy w trybie z NPCami znanymi jako Scavs (czyli rdzenni mieszkańcy Tarkova). Powalczymy za to z innymi, żywymi graczami.
7 premier nowego tygodnia. Polska produkcja dominuje zestawienie
Escape from Tarkov: nowe uzbrojenie
W kwestii nowego uzbrojenia: będzie z czego się cieszyć. Aktualizacja przyniesie karabin szturmowy Springfield Armory M1A, strzelbę pump action Remington Model 870, automat Stechkin oraz karabiny Kałasznikow z serii AK-100.
Co nowego w Escape from Tarkov?
Deweloperzy przygotowali także nowy tryb szkolenia, aby nowicjusze mogli efektywnie zapoznać się z rozgrywką. To duży plus, zważywszy na to, że wchodząc do świata Tarkova, będąc przysłowiowym żółtodziobem, nie pożyjemy długo stanąwszy w obliczu graczy-wyjadaczy, biegających po mapach już niemal od roku.
Battestate Games twierdzi, że rozpoczął również testowanie nowych metod renderowania i systemów fizycznych, które powinny pomóc w osiągnięciu wydajności, potencjalnie dodając do tego jeszcze nieco pożądanych klatek na sekundę. Escape from Tarkov już teraz wygląda zacnie, a jak widać będzie jeszcze lepiej. Pełną listę zmian wprowadzoną przez patch 0.8 możecie sprawdzić poniżej, a to, jak będą one wyglądały, zawarto w poniższym materiale wideo.
Patch 0.8.0.1208 Escape from Tarkov – pełna lista zmian:
Dodano:
- Podstawowy tutorial
- Ładowanie i rozładowanie amunicji teraz wymaga czasu
- Postać nie wie ile ma amunicji w magazynku. Stan amunicji w magazynku musi być ręcznie sprawdzana. Dokładność zależy od umiejętności Mag Drills.
Nowa umiejętność Mag Drills:
- Przyspiesza ładowanie amunicji
- Przyspiesza rozładowywanie amunicji
- Przyspiesza sprawdzanie ilości amunicji w magazynku w ekwipunku
- Poziom Elite pozwala na automatyczne sprawdzenie ilości amunicji w magazynku po przeniesieniu go do ekwipunku i jeszcze bardziej przyspiesza ładowanie
- Czarną wersję hełmu Ops Core Fast
- mechanikę opuszczania wizjera wraz z dźwiękiem i efektem wizualnym
- Nowy typ nagrody za ukończenie zadań – odblokowywanie przedmiotów do zakupu u handlarzy
- Nowy rodzaj handlu wymiennego – za nieśmiertelniki
- Nowy rodzaj kamizelek taktycznych, z płytami balistycznymi
- Opcję Antyaliasingu (2x,4x) w ustawieniach graficznych. Uwaga! Rekomendowane tylko dla mocnych PCtów.
- Zadania dla Mechanika (handlarz)
- Nowy handlarza – Ragman
***Nowa lokacja***
- Interchange
Sprzęt:
- Czapka zimowa z otworami na oczy
- Balaklawa Cold Fear Infrared
- Balaklawa Ghost
- Czapka UX PRO
- Czapka taktyczna Fleece
- Kapelusz Cowboy
- Okulary RayBench Hipster
- Okulary Dundukk Sport
- Okrągłe okulary
- Czapka policyjna
- Czapka EMERCOM
- Czapka BEAR
- Czapka USEC
- Kefija
- Aktywne słuchawki Sordin MSA Supreme PRO-X/L
Torby:
- Taktyczna torba na ramię 3×2
- Wojskowa torba sportowa VKBO 4×2
- Plecak SSO Attack 2 Raid 5×7
Kamizelki taktyczne:
- Kamizelka ANA Tactical M2 Armor
- Kamizelka Wartech Chest Rig MK3 TV-104
Pancerze:
- Pancerz BNTI Gzhel-K
- Pancerz MF-UNTAR
Hełmy:
- Hełm ZSH-1-2M w dwóch wariantach kolorystycznych czarny oraz jasny
- Wzmocniony wizjer do hełmu ZSH-1-2M
- Hełm Altyn
- Wzmocniony wizjer do hełmu Altyn
- Hełm SSSh-94 SPHERA-S
- Hełm Tarkov UN Force
- Hełm 6B47 w kamuflowanej osłonie
Modyfikacje do broni:
- Mocowanie M1A Socom 16
- Mocowanie Nightforce 34mm do instalacji celowników z Multimount
- Celownik Nightforce ATACR 7-35×56
- Mocowanie Nightforce 34mm do instalacji celowników
- Mocowanie B-3 twin
- Hamulec wylotowy Rotor 43 5.56×45
- Hamulec wylotowy Rotor 43 .366TKM
- Hamulec wylotowy Rotor 43 7.62×39
- Hamulec wylotowy Rotor 43 9×19
- Kolba Fab Defense GL Shock
- Hamulec wylotowy Spike tactical dynacomp 7.62×39 AK
- Nakładka lufy Strike industries TRAX 1
- Nakładka lufy Strike industries TRAX 2
- Szyna Strike industries Bride
- Szyna Strike industries keymod 6 inch
- Szyna Strike industries keymod 4 inch
- Zamek Glock 9×19 Moto Cut
- Szyna B&T dla MP5
- Nakładka lufy XRSU74SU Tactical dla AKS-74U
- Nakładka lufy Aluminium dla MP5 (TL-99)
- Magazynek PMAG GEN M3 10 5.56×45 NATO STANAG – pojemność 10 naboi
- Magazynek PMAG GEN M3 30 5.56×45 NATO STANAG – pojemność 30 naboi
- Magazynek Pmag 30 AK74 GEN M3 5.45×39 – pojemność 30 naboi, dla systemów AK
- Magazynek SR3M.130 9×39 – pojemność 30 naboi, dla SR3M
- Magazynek SAI-02 12×76 – pojemność 10 naboi, dla SOK-12
Walizki:
- Ammo case
- Medicine case
Broń:
- Springfield Armory M1A 7.62×51
- Remington 870
- APS
- APB
- AKS-74N
- AKMSN
- AK-74M
- AK serii 100:
- AK 101
- AK 102
- AK 103
- AK 104
- AK 105
Poprawy AI:
- Naprawiono błąd, przez który boty próbowały zabić gracza, który już opuścił lokację
Optymalizacje:
- Optymalizacja lokacji Shoreline
- Optymalizacje po stronie serwera i clienta dotyczące fizyki
- Zmniejszono opóźnienie sieci
Naprawiono:
- Błąd, który pozwalał na szybkie klikanie przycisku sprintu, który powodował, że postać poruszała się szybciej bez zużycia staminy
- Błąd związany z otrzymywaniem obrażeń podczas upadku ze zniszczonymi nogami
- Wiele błędów związanych z umiejętnościami
- Stworzono zestaw wyjść dla Scav’ów na Factory , które są zawsze zamknięte/wymagają klucza. Teraz co najmniej jedno wyjście nie wymaga klucza
- Naprawiono wyświetlanie stanu pancerza przez sieć
- Wykręcone ręce zabitych postaci
- Różne błędy związane z dźwiękiem na dłuższym dystansie
- Dolny lewy róg w ekranie broni teraz pokazuje jej kaliber
- Jeśli badacie przedmiot u handlarza lub z ciała poległego, to odpowiednik przedmiotu w ekwipunku zostanie również automatycznie zbadany
- Badanie przedmiotów teraz odbywa się jednocześnie na serwerze i kliencie (wcześniej wymagało to odpowiedzi od serwera)
- Błąd, który blokował interakcję z bronią, gdy przeniesiono pocisk z komory do magazynka
- Błąd, który blokował interakcję z bronią po przeniesieniu pocisku z komory do stack’u tej samej amunicji w ekwipunku
- Lista zabójstw na koniec rajdu działa teraz również na offline
- Ekran modyfikowania pancerzy teraz pokazuje statystyki w oparciu o zainstalowane modyfikacje
Zmiany:
- Wszystkie sloty na modyfikacje w oknie inspekcji teraz pojawiają się na jednym ekranie, scroll’owanie nie jest już potrzebne
- Nowe wyjątki przy instalacji modyfikacji
- Zbalansowano wymogi odblokowania handlarzy
- Zbalansowano amunicję (statystki, ceny, poziomy lojalności)
- Zbalansowano wartości przedmiotów, ich charakterystyki, ilość zajmowanych kratek
- Dostosowano szanse pojawienia się przedmiotów na lokacjach
- Częściowo zmieniono nagrody za zadania
- Usunięto zapominanie umiejętności
- Dodano brakujące wartości liczbowe w statystykach broni
- Poprawiono rendering broni w ekranie modyfikowania
- Bitcoiny mogą teraz być przechowywane w Money Case
- Promień latarki został zmieniony na bardziej odpowiedni
- Naprawiono punkty respów na Factory
- Zmieniono pierwsze zadanie u Skiera “Supplier”
- Poruszanie broni i rąk podczas obracania się teraz jest bardziej realistyczne i zależy od wagi i ergonomii danej broni
- Mechanika obrażeń Hełmu – różne strefy obrażeń (wliczając twarz)
- Zmieniono dźwięki poruszania się po cienkim metalu
- Bazowy odrzut zwiększono o 20%
- Różne ustawienia dźwięku dla aktywnych słuchawek (przedmiot)
- Poprawa interfejsu, aby zwiększyć czytelność tekstu
- Szansa na złamanie przy uderzeniu zwiększono o 10%
- Szansa na złamanie przy upadku zwiększono o 20%
- Aimpunch został mocno zmniejszony
- Modyfikacje mają teraz różne micro-ikony
- Czas w grze został przyspieszony do x7 w porównaniu do rzeczywistego czasu
- Zmieniono okno dostępnych handlarzy
Znane błędy:
- Jeśli magazynek w strzelbie pump-action nie jest zbadany, to strzelba nie może być przeładowana
- Szybkostrzelność zależy od FPS, błąd ten zostanie naprawiony w nadchodzących aktualizacjach
- Jeśli wasz plecak jest pełen i odpakujecie paczkę amunicji, to wasze ekwipunek się zablokuje
- Wizualne błędy na nowej lokacji spowodowane nowym systemem optymalizacji, będzie to naprawiane w trakcie dalszego testowania
- Fizyka w grze została zdefiniowana na nowo, może to powodować błędy z poruszaniem się postaci.
- Przycisk “Back” może spowodować zablokowanie ekwipunku, aby to naprawić należy wejść do opcji gry i zmienić język na inny, a następnie kliknąć “Save”.
===
Hotfix 0.8.1.1213
===
Zmiany:
- Poprawiono mechanikę poruszania się postaci po schodach i pochyłych powierzchniach
- Naprawiono błąd związany z przyciskiem “back” w ustawieniach gry
- Wizualne poprawki wizjerów w hełmach
- Różne poprawki wizualne na lokacji Interchange
- Poprawiony efekt kontuzji (stłuczenia)