Erebus to PS5? Tajemniczy wpis w plikach Unreal Engine 4
Silnik graficzny od Epic jest źródłem kolejnej plotki związanej z PS5. Zobaczcie, co odkryto w plikach Unreal Engine 4.
Najnowsza wersja Unreal Engin 4 została prześwietlona na wylot przez graczy, którzy doszukali się w plikach ciekawego i tajemniczego znaleziska (dzięki Gearnuke). Czym jest Erebus? Bardzo możliwe, że chodzi o nazwę kodową PS5.
PS5 – codename Erebus?
Na liście platform obsługiwanych przez Unreal Engine 4 pojawił się Erebus, który powinien zapewniać rozgrywkę multiplatformową z obecnymi konsolami PlayStation 4 i Xbox One.
Ponadto w pliku PartyBeaconState.cpp (dokładna ścieżka – C:\Program Files\Epic Games\UE_4.20\Engine\Plugins\Online\OnlineSubsystemUtils\Source\OnlineSubsystemUtils\Private\PartyBeaconState.cpp) przy nazwie Erebus znajduje się wpis bPS4SeenOtherConsole, który sugeruje, że może chodzić o konsolę (zerknijcie na PrtSc poniżej).
Jeśli zastanawiacie się, jakim sposobem ktoś połączył słowo Erebus z PlayStation 5, już tłumaczymy.
Erebus to łacińskie słowo oznaczające mrok, lecz nie tylko. To również pierwotne bóstwo w mitologii greckiej i uosobienie ciemności podziemnej; najciemniejsza część podziemnego świata zmarłych – Hadesu.
PS Plus wrzesień 2018 – gry na PS4 naprawdę niezłe. Pełna oferta
Jak podkreśla serwis Gearnuke, Erebus był prawdopodobnie piątym, czyli ostatnim z bóstw, które się narodziło. Łącząc tę wiedzę z tym, że Sony używało już w przeszłości imion greckich bogów jako nazw kodowych swoich sprzętów (PSVR – Morfeusz), można wysnuć wniosek, że Erebus jest nazwą kodową PlayStation 5, a Unreal Engine 4 jest przygotowany na współpracę ze sprzętem.
Ciekawe jest również to, że Erebus był ostatnim bóstwem. Czyżby zatem PS5 było ostatnią konsolą w tradycyjnym tego słowa znaczeniu, po czym wszystko przeniesie się w chmurę, jak wróży Ubisoft?
Premiera PS5 – kiedy?
Japoński analityk Hideki Yasuda, pracujący w Ace Economic Research Institute, twierdzi (dzięki DualShockers), że data premiery PS5 została zaplanowana gdzieś na końcówkę 2019 roku. Sony będzie mogło jednak opóźnić wypuszczenie konsoli na rynek, jeśli producenci nie otrzymają od dostawców wystarczającej liczby kondensatorów ceramicznych MLCC.
Według analityka z Ace Economic Research Institute, duże zapotrzebowanie na wspomniane podzespoły jest związane m.in. z przemysłem motoryzacyjnym, gdzie w samochodach montuje się dużą liczbą kondensatorów MLCC. Po drugie, ten mały element jest wykorzystywany w smartfonach kompatybilnych ze standardem 5G, których pojawia się w sprzedaży coraz więcej.
Hideki Yasuda uważa, że ograniczone zasoby kondensatorów ceramicznych MLCC mogą dać się we znaki również producentom konsol, ponieważ nie będą oni mogli oszacować, ile sztuk sprzętu będą zdolni dostarczyć do sklepów na premierę.
Brak podzespołów elektronicznych może więc – zdaniem Yasudy – wpłynąć na późniejszą premierę PS5, choć Sony chciałoby mieć nowy sprzęt na rynku już w przyszłym roku.