Elden Ring: Nightreign na porównaniu graficznym PS5/PS5 Pro vs. Xbox Series X/S. Sony wypada gorzej
W sieci pojawiło się szczegółowe graficzne porównanie gry Elden Ring: Nightreign na konsolach PlayStation oraz Xbox.
Najnowsze testy sieciowe nadchodzącej produkcji studia FromSoftware pozwoliły na szczegółowe porównanie wydajności oraz oprawy graficznej produkcji na konsolach Sony (PS5 oraz PS5 Pro) i Microsoftu (Xbox Series X/S). Analiza udostępniona na znanym kanale ElAnalistaDeBits na YouTubie skupia się na trybach graficznych, jakości obrazu. Bada również płynność rozgrywki na wspomnianych platformach.
Elden Ring: Nightreign – szczegółowe porównanie graficzne PS5/PS5 Pro/Xbox Series X/Xbox Series S
Nightreign zaoferuje dwa tryby graficzne na konsolach PlayStation i Xbox: tryb Quality oraz tryb Performance. W pierwszym trybie na wszystkich sprzętach zauważalna jest wyższa rozdzielczość cieni oraz większy zasięg renderowania w porównaniu z trybem Performance. Oczywiście, jak nietrudno się domyślić, wersja na Xbox Series S charakteryzuje się pewnymi ograniczeniami. Mowa tutaj m.in. o mniej intensywnych efektach ambient occlusion czy też mniejszej gęstości roślinności.
Jeżeli chodzi natomiast o rozdzielczość, PS5, PS5 Pro oraz Xbox Series X zapewniają rozgrywkę w natywnym 4K (2160p). W trybie Performance rozdzielczość jest dynamiczna i dąży do 4K na wszystkich trzech wspomnianych sprzętach. Mimo tego najczęściej oscyluje w okolicach 1800p na PS5 i Xbox Series X. Na PS5 Pro rzeczywiście utrzymuje się na poziomie 4K. Xbox Series S oferuje natomiast natywne 1440p w trybie Quality, oraz dynamiczne 1080p w trybie Performance.
- ZOBACZ TEŻ: Phil Spencer kończy walkę o graczy z innych platform. Więcej gier Xbox na konsolach konkurencji?
- ZOBACZ TEŻ: Nadchodzi nowa epoka w R6 Siege. Ubisoft oficjalnie zaprasza na wielki pokaz Rainbow Six Siege X
Na ten moment wersja Nightreign na PS5 boryka się z problemami, co widać dobrze chociażby w 3 minucie i 33 sekundzie nagrania. Na obu konsolach PlayStation dostrzec można bowiem problemy z teksturami oraz ich ostrością. Redakcja kanału potwierdziła, że sprzęt Sony ma problemy z teksturowaniem oraz zasięgiem rysowania obiektów. Ponadto na PS5 Pro mamy do czynienia z minimalnymi różnicami pomiędzy trybami graficznymi. Może to oznaczać, iż gra nie została jeszcze w pełni zoptymalizowana pod platformę Sony.
Na koniec warto dodać, że żadna z wersji konsolowych nie osiąga stabilnego 60 FPS w trybie wydajności (Performance). Choć wersje na PS5, XSX oraz XSS celują w tę liczbę klatek na sekundę w obu trybach, rzeczywistość wygląda nieco inaczej. W trybie Quality wersja na PS5 osiąga średnio około 40 FPS na sekundę, PS5 Pro około 55, Xbox Series X około 37, a Series S zamyka podium z wynikiem około 35 FPS.
Źródło: TwistedVoxel