ECHO – pierwsze screeny i gameplay ciekawie zapowiadającej się skradanki
Gra powstaje na komputery PC oraz konsole.
Studio Ultra Ultra pracuje obecnie nad utrzymaną w stylistyce science-fiction skradanką action adventure, która otrzymała nazwę ECHO. Deweloperzy podzielili się właśnie pierwszym fragmentem rozgrywki oraz screenami ze swojej gry, napędzanej przez technologię Unreal Engine 4.
Odpalając ECHO wejdziemy w skórę dziewczyny imieniem En, która znajduje się w dziwnym pałacu, tworzącym nasze klony (Echa), pełniące tutaj rolę systemu bezpieczeństwa. Naszym zadaniem będzie przechytrzenie samego siebie oraz wydostanie się z ogromnej budowli.
Interesująco zapowiada się to, że wspomniane klony będą się uczyły naszego stylu gry. Jak zaznaczają deweloperzy: Echa będą zachowywać się jak ty i robić dokładnie to, co sam zrobiłeś. Zatem sposób, w jaki grasz, kształtuje twojego przeciwnika. Jeśli stawiasz na ucieczkę, kolejne Echa staną się szybsze, jeśli stawiasz na skradanie, będą bardziej sprytne, jeśli zaczniesz strzelać, zaczną odpowiadać ogniem. Gra nieustannie reaguje na każdy twój wybór i decyzję.
Zatem pałac będzie monitorował nieustannie nasze ruchy i aplikował je kolejnym klonom. Żeby stworzyć nowe Echo, pałac musi zrestartować system bezpieczeństwa, co oznacza czasowe zaciemnienie. Wówczas możemy działać bezkarnie, ponieważ nie jesteśmy śledzeni, zatem sztuka ma polegać na tym, by umiejętnie wykorzystać takie chwile. – W tym czasie możesz strzelać i robić wszystkie rzeczy, których nie chcesz nauczyć swoich przeciwników – wyjaśnia deweloper.
Miejmy nadzieję, że ECHO rozwinie się w ciekawą grę z głębszą fabułą. Tytuł powinien zadebiutować na rynku wiosną 2017 roku. Jako platformy docelowe podano PC oraz konsole, choć bez sprecyzowania, o jakie dokładnie sprzęty chodzi. Zakładamy jednak, że skończy się na PlayStation 4 i Xbox One.