Dying Light 2 - postać z gry

Dying Light 2 podzieli los Cyberpunka na PS4 i XOne? Twórcy nie mają wątpliwości

0 komentarzy

Dying Light 2 powstaje z myślą o konsolach starszej generacji. Techland testuje wersje na PS4 i Xbox One od dawna i dopracowuje je tak bardzo, jak to tylko możliwe.

Po problemach Cyberpunka na poprzedniej generacji konsol gracze martwią się o porty nowszych produkcji. Nie ma w tym nic dziwnego, wszak dzieło CD Projektu może i działa lepiej po najnowszej aktualizacji, ale nadal pozostawia sporo do życzenia na PS4 i Xbox One. Jednym z obiektów nie pokoju graczy jest kontynuacja Dying Light.

Dying Light 2 ma nas nie zawieść na PS4 i Xboxie One

Kilku deweloperów Techlandu udzieliło niedawno wywiadu, który przyniósł nam garść informacji o DL2. Wiemy między innymi, ile czasu zajmie nam przejście gry i że nadal zmierza ona na PlayStation 4 i Xbox One.

Rendering Director gry, Tomasz Szałkowski, opowiedział trochę o porcie na old-geny. Techland rzekomo rozpoczął testy wersji na PS4 i XOne bardzo wcześnie i robi wszystko co może, aby dostarczyć jak najlepszą wersję gry do posiadaczy poprzedniej generacji.

„Główne” konsole od dawna są dla nas priorytetem. Dokładamy wszelkich starań, aby jakość gry na PS4 czy XBO była na najwyższym poziomie. Testy na konsolach starszej generacji rozpoczęliśmy dużo wcześniej niż w innych projektach. Było to związane ze skalą zmian w silniku i ambitnymi planami stworzenia jeszcze większej i bardziej złożonej gry niż DL1.

– powiedział Tomasz Szałkowski w wywiadzie dla WCCFTech

Posiadacze starszych konsol mogą więc w teorii być spokojni. W teorii, bo Cyberpunk też rzekomo działał zaskakująco dobrze na PS4 i XOne, a wyszło jak wyszło. Niemniej wydaje mi się, że Techland pracuje pod mniejszą presją ze strony graczy i jeśli będzie potrzebował więcej czasu na dopracowanie DL2 na starsze konsole, to chyba nikt się nie obrazi za ewentualne opóźnienia.

Co z Dying Light 2 na next-geny?

Wywiad przyniósł ze sobą też kilka konkretów o next-genowym DL2. Gra otrzyma kilka trybów działania na PS5 i Xbox Series. Tutaj bez większego zaskoczenia, otrzymamy tryb Quality (z ray-tracingiem), Performance (60 FPS lub więcej) oraz 4K. Będzie więc w czym wybierać, ale więcej szczegółów poznamy nieco później.

Tomasz Szałkowski pochwalił przy okazji nową generację konsol. Deweloper jest pod wrażeniem specyfikacji platform, choć (jak to bywa na początku generacji) twórcy gier muszą nauczyć się korzystać z nowych narzędzi.

Nowe konsole to świetny sprzęt. Poczyniono spore postępy w dziedzinie wydajności CPU i przepustowości IO. Nowe możliwości i szybkość GPU również robią wrażenie. Myślę, że jak w przypadku każdej nowej generacji, minie trochę czasu zanim nauczymy się w pełni wykorzystywać możliwości sprzętu.

Uważam, że posiadacze PS4 i Xbox One mogą w spokoju oczekiwać premiery gry. Techland miał problemy z optymalizacją pierwszego Dying Light na PC, ale wersja na konsole działała bez większych zarzutów. Trzymam kciuki, aby DL2 trafiło do posiadaczy starszej generacji w zadowalającej formie.

Jakub Stremler

Popkulturowy kombajn lubujący się w literaturze weird fiction, filmowych horrorach, dobrej muzyce i grach wszelkiego rodzaju. Po godzinach studiuje game design i pielęgnuje pasję do sportu.
Rejestracja konta

Dołącz do grona użytkowników Planety Gracza

Chcesz brać udział w konkursach, wygrywać nagrody i wiedzieć o najnowszych premierach jako pierwszy? Zarejestruj się i dołącz do naszej społecznośći.
Rejestrując się, akceptujesz regulamin naszego serwisu

Masz już konto? Zaloguj się