Death Stranding – Hideo Kojima zdradza nowe szczegóły

Zapowiada się na poważną grę z otwartym światem.

Hideo Kojima postanowił podzielić się z graczami nowymi szczegółami odnośnie Death Stranding. Najważniejszą informacją jest to, że gra będzie mieć otwarty świat, a gracze sporą możliwość eksploracji. Co ważne, poruszanie się po świecie ma być bardzo intuicyjne, dzięki czemu nawet niezaznajomione z wirtualną rozgrywką osoby, będą w stanie czerpać sporo satysfakcji z rozgrywki.

Gra bazuje na silniku graficznym Decima, którą studio Kojimy pozyskało od Guerrilla Games (twórcy między innymi Horizon Zero Dawn). Wygląda więc na to, że pod względem oprawy wizualnej gra będzie na najwyższym poziomie. Wybór Decimy nie był przypadkowy. Kojima odwiedził aż 30 różnych studiów producenckich, ale to Decima sprostała wymaganiom japońskiego producenta.

Hideo Kojima zapowiada również połączenie rozgrywki w kampanii z online. Oczywiście kampanię będzie można ukończyć również bez połączenia z siecią, ale producent zapowiada, że tworzy pod tym względem coś całkiem nowego.

Co więcej, w Death Stranding mamy zobaczyć znanych aktorów i nie chodzi tutaj tylko o Normana Reedusa i Madsa Mikkelsena (ci już zostali potwierdzeni).

Death Stranding na PlayStation 5? Hideo Kojima odpowiada

Dla wszystkich tych, którzy czekają na Death Stranding mamy dobrą wiadomość. Hideo Kojima ma zamiar wydać wymienioną grę jeszcze na obecnej generacji konsol. Tak przynajmniej wynika z wypowiedzi, którą udzielił serwisowi DualShockers w trakcie imprezy RTX w Sydney.

Według Kojimy, data premiery została już ustalona. To oczywiście nie znaczy zbyt wiele, ale niemal pewne jest, że gra nie ukaże się w tym roku. Spodziewamy się jej najpewniej w przyszłym, a nawet w 2019. Hideo Kojima znany jest z tego, że lubi przesuwać daty premier swoich gier, zatem kto wie, czy Death Stranding nie będzie dostępne w zaledwie rok przed debiutem nowej konsoli od Sony – PlayStation 5.

Death Stranding to nie tylko mroczny horror, będzie też humor

W trakcie wywiadu dla serwisu Glixel, Hideo Kojima podzielił się kilkoma informacjami odnośnie Death Stranding. Mowa między innymi o ogólnej wizji gry. Okazuje się, że w przeciwieństwie do mrocznego klimatu pokazanego na pierwszym zwiastunie, gra będzie oferować coś więcej niż tylko ponurą wizję horroru.

Według Kojimy, produkcja pokaże sporo elementów humorystycznych, aczkolwiek te nie będą w całkowitej opozycji do mrocznej stylistyki. Będą się dobrze komponować w całości. Ponadto dowiadujemy się, że Death Stranding będzie dużą grą, co może sugerować całkiem długi czas grania.

Humor to bardzo ważny aspekt gry. W produkcję będzie się grało bardzo długo – Death Stranding to duża gra, która poprowadzi gracza zarówno przez szczyty jak i doliny. Humor jest w grze na tyle istotny, że pomoże przeprowadzić gracza przez te różne elementy. W grze będzie jednak humor poprowadzony do takiego stopnia, aby nie zrujnować ogólnego odbioru świata. Będzie na odpowiednim poziomie – komentuje Kojima.

Wygląda to na bardzo interesującą zapowiedź, bowiem gracz nie będzie musiał tylko przedzierać się przez odmęty mrocznych korytarzy i przygnębiającego świata. Ciekawe tylko, czy humor w grze będzie zrozumiały także dla graczy spoza Japonii? Kojima to specyficzny twórca o charakterystycznej wizji artystycznej jeśli chodzi o gry, więc pod tym względem może być różnie.

Przy okazji przypominamy też krótki zwiastun produkcji.

Robert Ocetkiewicz

Robert Ocetkiewicz

Fan wszelkiego rodzaju FPS-ów oraz wyścigów. Nie stroni również od gier sportowych i dobrych bijatyk w stylu Tekkena.