Twórca Piramidogłowego krytykuje DLC do Dead by Daylight
DLC do Dead by Daylight budzi wiele emocji, w tym u twórcy samego Piramidogłowego. Artysta ma ciekawe pytanie do twórców.
Masahiro Ito nie jest zadowolony z faktu, że DLC do produkcji Behaviour Interactive wykorzystuje oryginalny wizerunek Piramidogłowego, a nie jego alternatywną wersję przygotowaną na potrzeby produktów niezwiązanych z Silent Hill 2. Ito zwraca uwagę, że Piramidogłowy to potwór przygotowany specjalnie z myślą o Jamesie Sunderlandzie z drugiej odsłony serii horrorów Konami i wykorzystanie go w innych grach to nadużycie.
Dlaczego Dead By Daylight nie używa Białego Łowcy jako zabójcy? Zaprojektowałem go dla komiksu dołączonego do soundtracku japońskiego wydania Silent Hill: Origins, ale to był kolejny Piramidogłowy niezaprojektowany pierwotnie dla Jamesa.
– napisał Masahiro Ito na Twitterze
Dla mnie, jeśli Biały Piramidogłowy dołączy do DbD jako zabójca, to jest bardziejniż mile widziany. Bo właśnie do takiego zastosowania to zaprojektowałem. (…) Oryginalny Piramidogłowy był postacią, którą zaprojektowałem dla Jamesa. Więc zaprojektowałem tę postać, aby uniknąć nadużycia i nazwałem ją White Hunter.
Jeśli graliście w drugie Silent Hill, zapewne zgodzicie się, że z fabularnego punktu widzenia umieszczenie Piramidogłowego w DbD nie ma większego sensu, a już na pewno nie w roli zabójcy polującego na przypadkowych bohaterów. Faktem jest jednak, że jest to gra wyrywająca kultowe postacie z horrorów z kontekstu i deweloperzy – przynajmniej moim zdaniem – nie mają sobie nic do zarzucenia.
To nie pierwszy raz, kiedy Masahiro Ito komentuje to, jak Konami wykorzystuje słynnego potwora z piramidą w miejscu głowy. Na początku roku artysta napisał wprost, że żałuje zaprojektowania postaci. Gracze spekulują, że to właśnie brak poszanowania dla celu istnienia Piramidogłowego jest tym, co nie podoba się Ito. Najnowszy wpis autora zdaje się to potwierdzać.