Cyberpunk 2077 z taką super nowością, że niektórzy zobaczą ją tylko w 1fps
Studio CD Projekt RED wdraża dzisiaj nową aktualizację do Cyberpunk 2077. Jak zaznacza deweloper, patch przesuwa granice tego, co technologicznie możliwe.
Były zapowiedzi, a teraz sami możemy to sprawdzić na własnej wersji gry Cyberpunk 2077. Właśnie trwa wdrażanie aktualizacji 1.62 na komputerach PC.
Patch 1.62 do Cyberpunk 2077 dla wymagających kart
Aktualizacja zapewnia zupełnie nowy, w pełni raytrace’owany (czyli pathtrace’owany) tryb renderowania – Ray Tracing: Overdrive. Polski deweloper zaznacza, że to zupełnie nowa technologia, całkowicie odmienna od tej, którą stosował dotychczas. Z tego względu nie wszystko może działać jak należy. CD Projekt RED spodziewa się problemów z tą funkcją i obiecuje, że będzie nadal nad nią pracować i ją ulepszać.
Ray Tracing: Overdrive bardzo obciąża kartę graficzną, dlatego domyślnie jest wyłączony. Żeby technologia działała poprawnie, musisz mieć na pokładzie swojego komputera kartę NVIDIA GeForce RTX 40 (4070 Ti i wzwyż) lub NVIDIA GeForce 3090 (1080p, 30 fps). Kto ma słabszą kartę graficzną wspierającą ray tracing i posiadającą co najmniej 8 GB VRAM, może co najwyżej zrobić zrzut ekranu w trybie fotograficznym. Jak pisze deweloper, jest to możliwe, bo renderowana jest tylko jedna klatka zamiast wielu klatek na sekundę (fps), jak ma to miejsce podczas grania.
Pełna lista zmian aktualizacji
- Path Tracing: wersja zapoznawcza
Dodano preset Ray Tracing: Overdrive zawierający technologię path tracingu. Cały preset można włączyć, wchodząc w Ustawienia > Grafika > Szybkie ustawienia, a samą funkcję path tracingu, wchodząc w Ustawienia > Grafika w sekcji ray tracingu.
Dodatkowo wprowadziliśmy opcję renderowania pathtrace’owanych zrzutów ekranu w trybie fotograficznym dla innych kart graficznych wspierających ray tracing z co najmniej 8 GB VRAM. Path tracing dla trybu fotograficznego można włączyć, wchodząc w Ustawienia → Grafika w sekcji ray tracingu. Jeśli wasza karta graficzna ma więcej niż 8 GB VRAM, a opcja jest nadal wyszarzona, należy obniżyć rozdzielczość w grze. Pamiętajcie, że im wyższa rozdzielczość i im słabsza karta graficzna, tym dłużej potrwa zrobienie zrzutu (od kilku sekund do kilku minut). Funkcję path tracingu dla trybu fotograficznego można włączyć, wchodząc w Ustawienia > Grafika w sekcji ray tracingu.
- DLAA
Dodano NVIDIA DLAA, oparty na SI antyaliasingowy tryb, zaprojektowany, by podnosić jakość obrazu. DLAA wymaga karty graficznej NVIDIA RTX. Opcję można włączyć, wchodząc w Ustawienia > Grafika w sekcji NVIDIA DLSS.
- Intel XeSS
Dodano wsparcie dla Intel Xe Super Sampling 1.1, technologii upscalingu, która wykorzystuje uczenie maszynowe do podnoszenia wydajności i jakości obrazu. Opcję można włączyć, wchodząc w Ustawienia > Grafika w sekcji Skalowanie rozdzielczości.
- Ulepszenia trybu benchmark
Ulepszono tryb benchmarku, aby wyświetlał więcej informacji na ekranie wyników, w tym specyfikacje PC, wersję sterowników karty graficznej i wybrane ustawienia.