Darek Madejski

Wychowany na Amidze i pierwszej odsłonie PlayStation. Do dziś często sięga po hity z lat 90.

0 komentarzy

Microsoft zdobywa wyłączność związaną z Cyberpunk 2077. Nieoficjalnie

Według wcześniejszych przecieków, Cyberpunk 2077 zostanie przedstawiony przez CD Projekt RED podczas targów E3 2018. Lecz na której konkretnie konferencji?

Targi E3 2018 odbędą się w dniach 12-14 czerwca w Los Angeles i zapowiada się, że będzie to wielki dzień dla wszystkich fanów cyberpunkowych klimatów. Podczas imprezy mamy bowiem ujrzeć w całej okazałości Cyberpunk 2077, co z pewnością będzie jedną z największych atrakcji imprezy.

Powstaje pytanie – na której konferencji prasowej zobaczymy Cyberpunk 2077? Największymi graczami, którzy mogliby tutaj walczyć o wyłączność marketingową są Sony oraz Microsoft i według serwisu Rectify Gaming, ta przyjemność została wykupiona przez drugą ze wspomnianych firm.

Cyberpunk 2077 ruszy na PS5 i nowej konsoli Xbox! CD Projekt ujawnia informacje o grze

Wspomniany portal donosi, że według jego źródeł Microsoft zdobył wyłączność marketingową nie tylko na Cyberpunk 2077. Gigant z Redmond zadbał ponoć, by reprezentować takie nadchodzące gry, jak:

  • Cyberpunk 2077
  • Borderlands 3
  • Nowy Splinter Cell
  • Battlefield V
  • Anthem,
  • Madden,
  • Shadow of the Tomb Raider

Czy Rectify Gaming możemy traktować jako wiarygodne źródło? Warto wspomnieć, że redaktorzy tego serwisu jako pierwsi podali nazwę konsoli Xbox One X, zatem widać, że mają jakieś wtyki u Amerykanów.

Cyberpunk 2077 z wyłącznością marketingową dla Microsoftu. Co to oznacza?

Wyłączność marketingowa na dany tytuł nie oznacza, że pojawi się on jedynie na platformie danego producenta. Zatem Cyberpunk 2077 będzie multiplatformowy, lecz dzięki wyłączności marketingowej posiadanej przez Microsoft, gra będzie prezentowana na konferencjach Microsoftu i pierwsze fragmenty rozgrywki będą prawdopodobnie pochodziły z Xbox One X. Ponadto – uznając rewelacje od Rectify Gaming za prawdziwe – na trailerach Cyberpunk 2077 zobaczymy tylko logo Xbox.

Celem zabiegu z wyłącznością marketingową jest zatem wywołanie skojarzenia danej gry z daną platformą sprzętową.

CD Projekt RED nie pierwszy raz działałby z Microsoftem

Przypominamy, że już Wiedźmina 3 promowano przede wszystkim na konferencjach amerykańskiej firmy, a Gwint był testowany nie na PlayStation 4, a właśnie na Xbox One. Współpraca polskiego studia z amerykańskim gigantem przy promocji Cyberpunk 2077 jest zatem wielce prawdopodobna.

Rejestracja konta

Dołącz do grona użytkowników Planety Gracza

Chcesz brać udział w konkursach, wygrywać nagrody i wiedzieć o najnowszych premierach jako pierwszy? Zarejestruj się i dołącz do naszej społecznośći.
Rejestrując się, akceptujesz regulamin naszego serwisu

Masz już konto? Zaloguj się

2.7
Rated 2.7 out of 5
2.7 out of 5 stars (based on 71 reviews)
Excellent40%
Very good4%
Average1%
Poor1%
Terrible54%