Car Mechanic Simulator

Robert Ocetkiewicz

Z grami związany już prawie 20 lat, czyli od momentu, kiedy na polskim rynku królowały gry z bazaru, a Mario dostępne było jedynie na Pegasusie. Fan wszelkiego rodzaju wyścigów, bijatyk oraz gier sportowych. Nie stroni także od dobrych FPS-ów oraz strategii. W swojej karierze recenzował już na łamach Interii, Onetu i magazynu o grach PlayBox. Poza grami, miłośnik motoryzacji, który uwielbia dźwięk V8.

0 komentarzy

Car Mechanic Simulator z VR? Ogromne wsparcie dla projektu

Symulator mechanika z nową funkcją.

Polski rząd ma zamiar wyłożyć prawie 116 mln złotych na rozwój polskiej branży gier wideo. Właśnie poznaliśmy wyniki I konkursu sektorowego GameINN, a na liście znalazło się sporo znanych studiów, które otrzymają od kilkuset do nawet kilku mln złotych na inwestycje w swoje projekty. Wśród nich jest CD Projekt RED, Techland czy CI Games. Nie zabrakło również wydawcy PlayWay, który otrzyma ponad 650 tys. złotych na rozwój gry Car Mechanic Simulator, a dokładnie jednego nowego aspektu.

Otóż w szczegółowych zestawieniu projektów, które otrzymają rządowe wsparcie, w przypadku PlayWay mowa jest o:

Dostosowanie sposobu użytkowania i funkcjonowania gry „Car Mechanic Simulator” do możliwości rzeczywistości wirtualnej (VR)

Wygląda więc na to, że w niedalekiej przyszłości gra otrzyma wsparcie VR. PlayWay wyliczło wartość projektu związnego z wdrożeniem nowego elementu do gry na ponad 1 mln złotych. Na ten cel otrzyma wspomniane 650 tys. dofinansowania.

Budżet I konkursu GameINN wynosił 80 mln zł, ale w połowie listopada został zwiększony do 116 mln zł. Dzięki temu dofinansowanie w wysokości ponad 115,8 mln zł otrzyma 38 nowatorskich projektów.

Wśród nich znajdują się m.in.:

  • opracowanie kompleksowej, bazującej na zasadach, sztucznej inteligencji i automatyzacji technologii, służącej do kreacji „żywego”, grywalnego w czasie rzeczywistym, miasta o wielkiej skali (City Creation),
  • prace badawcze z zakresu hiperrealistycznej balistyki pocisków i pancerzy, fotorealistycznej wizualizacji środowiska oraz współpracy użytkowników online oraz opracowanie prototypu interaktywnego symulatora pola walki o budowie modułowej, opartego o symbiozę środowiska rozszerzonej rzeczywistości (AR) i wirtualnej rzeczywistości (VR),
  • opracowanie innowacyjnej technologii pozwalającej na płynną i dynamiczną regulację wpływu czynników ludzkich i psychologii człowieka na zachowania i algorytmy sztucznej inteligencji,
  • stworzenie gry VR wspierającej terapię i rehabilitację osób po udarach,
  • stworzenie narzędzia umożliwiającego rozwój zdolności echolokacji u osób z dysfunkcją wzroku poprzez grę wykorzystującą dźwięki binauralne.

W ramach programu sektorowego GameINN planowane jest ogłoszenie jeszcze 3 konkursów. Kolejny konkurs, którego planowany budżet to 55 mln zł, zostanie ogłoszony 3 kwietnia 2017 r. Nabór wniosków będzie prowadzony od 5 maja do 6 lipca 2017 r.

Źródło: NCBR.gov.pl

Rejestracja konta

Dołącz do grona użytkowników Planety Gracza

Chcesz brać udział w konkursach, wygrywać nagrody i wiedzieć o najnowszych premierach jako pierwszy? Zarejestruj się i dołącz do naszej społecznośći.
Rejestrując się, akceptujesz regulamin naszego serwisu

Masz już konto? Zaloguj się

2.9
Rated 2.9 out of 5
2.9 out of 5 stars (based on 79 reviews)
Excellent43%
Very good5%
Average3%
Poor1%
Terrible48%