Call of Duty nie będzie ekskluzywne. “Obiecujemy 100% równości dla wszystkich”
Phil Spencer zabrał głos w sprawie przyszłości marki Call of Duty. Wbrew wielu głosom pełnym obaw, popularna marka Activision nie będzie w żaden sposób ekskluzywna dla którejś z platform. Firma nie planuje wydawać specjalnych DLC czy dodatkowych treści, które faworyzowałyby posiadaczy danych konsol lub PC. To duże pocieszenie dla tych, którzy przewidywali zrezygnowanie z PlayStation.
Call of Duty takie samo dla wszystkich
Burzliwe przejęcie Activision przez Microsoft budziło wiele wątpliwości i pytań. Niektórzy przewidywali, że kultowe marki firmy będą mogły stać się tytułami na wyłączność dla konsol Xbox i PC, podczas gdy Sony z PlayStation zostałoby mocno w tyle. Okazuje się, że takie obawy są bezzasadne. Sytuację postanowił uspokoić Phill Spencer mówiąc, że marka Call of Duty pozostanie równa i dostępna dla wszystkich w 100%. Przyszłość to brak specjalnego traktowania danej platformy czy wydawania ekskluzywnej zawartości.
Oczywiście można zapytać, jak takie deklaracje mają się do niedawnych betatestów Modern Warfare 3. Te początkowo oferowały wyłączny dostęp dla posiadaczy konsol PlayStation. Taki stan rzeczy wynikał jednak z wcześniej zawartych umów i nie jest to sytuacja, jakiej będziemy świadkami w przyszłości. Spencer w podkaście dość jasno ogłosił, że wszyscy gracze będą równorzędnymi członkami społeczności marki od Activision.
Chcę, aby gracze Call of Duty na PlayStation, a w przyszłości na Nintendo, poczuli się w 100% częścią społeczności.
Phill Spencer, Microsoft
Brak ekskluzywnej zawartości, specjalnych wydań DLC, wczesnych dostępów — wszyscy gracze otrzymają to samo i w tym samym czasie. Jedyne różnice, które mogą wystąpić, to ewentualne kwestie techniczne. Rozdzielczość czy liczba klatek zależy od mocy platformy i optymalizacji. Właśnie dlatego Spencer zastrzegł, że w takim aspekcie różnice będą widoczne. To akurat nie dziwi, wszak do “rodziny” dołączyć ma Nintendo. Japońska firma tworzy świetne konsole i gry, choć ich wydajność z reguł odstaje od najnowszych dzieł Sony i Microsoftu.