Gra nie musi być “dla każdego”. Sukces Baldur’s Gate 3 to potwierdza
Twórcy z Larian Studios poinformowali o przekroczeniu ważnego kamienia milowego w przypadku gry Baldur’s Gate 3. Produkcja wydana w ubiegłym roku trafiła już do ponad 15 milionów graczy. To potwierdza, że świetny tytuł nie musi być dla każdego, aby odnieść sukces na rynku. Gdzie tkwi zatem recepta na sukces?
Wielki sukces gry Baldur’s Gate 3
Jak poinformował Irish Independent, gra Baldur’s Gate 3 od momentu premiery sprzedała się w liczbie ponad 15 milionów egzemplarzy na wszystkich platformach. Dynamika sprzedaży zdaje się nie maleć, bo jeszcze w lutym tego roku twórcy donosili, że gra trafiła do 10 milionów osób. Przez niecały 2024 rok udało się w takim wypadku sprzedaż kolejnych 5 milionów sztuk.
Za świetną sprzedażą idą też ogromne zyski, które w ubiegłym roku wyniosły dla Lariana ponad 400 milionów euro. I bardzo dobrze, bo deweloperzy zdecydowanie na nie zasłużyli. Co jednak najważniejsze, przykład trzecich Wrót Baldura pokazuje, że nawet specyficzna i relatywnie trudna gra może znaleźć ogromne uznanie i wiernych fanów. Z czego to wynika?
Poniekąd z tematu, który poruszaliśmy jeszcze dziś w kontekście STALKERA 2. Otóż gra musi być tworzona dla konkretnej grupy odbiorców. Twórcy coraz częściej chcą robić tytuły “dla każdego”, albo dla milionów, aby przypodobać się możliwie największej liczbie osób. W efekcie często otrzymujemy dzieła nijakie i pozbawione charakteru, które…. mało kogo obchodzą. W przypadku gry od Larian Studios było zupełnie inaczej.
Zobacz też: STALKER 2 odpalony w 8K. Gra szokuje grafiką i pali karty graficzne
Powrót klasycznego RPG był genialny i tytuł z miejsca został uznany za jedną z najlepszych gier w historii. A przyznacie, chyba że nie jest to produkcja dla wszystkich. Wiele osób z pewnością może odbić się od specyficznego sposobu walki, czy masy zależności i zasad rodem z planszowych RPG. Twórcy nie zdecydowali się niczego upraszczać i właśnie to wyszło im oraz grze na dobre.
Źródło: gamingbolt.com