Apex Legends ma problem. Przychody z gry drastycznie spadają

Apex Legends ma problem. Przychody z gry drastycznie spadają
Newsy PC PS4 XOne

Aż o 70 procent spadły przychody generowane przez Apex Legends i to w zaledwie dwa miesiące. Gra wypadła nawet z rankingu najbardziej dochodowych tytułów.

Dla Apex Legends i producenta gry nastały gorsze czasy. Jak podają analitycy SuperData, w kwietniu gra przyniosła zaledwie 24 mln dolarów przychodu. W porównaniu do miesiąca premierowego, kiedy to udało się osiągnąć 82 mln dolarów, jest to spadek aż o 74%. Konsekwencje widać już w rankingach. Otóż Apex Legends nie udało się uplasować w pierwszej dziesiątce najbardziej dochodowych gier (mowa o konsolach i PC). Dla porównania, Fortnice cały czas jest w rankingu.

Powodem spadku przychodów zapewne jest to, że coraz mniej graczy interesuje się produkcją Respawn Entertainment. Dla przykładu, aż o połowę spadła liczba widzów, którzy oglądają poczynania graczy w Apex Legends za pośrednictwem Twitcha.

Apex Legends i jego główny problem

Trudno stwierdzić, co może być największym kłopotem twórców gry. Na pewno gracze od kilku tygodni narzekają na brak konkretnych aktualizacji, które by wprowadziły nowe bronie, odkryły kolejne obszary mapy, czy też stroje oraz postacie. Dla porównania, Fortnite pod tym kątem cały czas jest rozwijany.

Moda na Apex Legends może więc minąć szybciej niż nam się wydaje. Jak widać, premiera z przytupem nie wystarczy, aby gracze interesowali się daną produkcją przez kolejne lata. Potrzebne jest wsparcie producenta i zachęcenie użytkowników do ciągłego odwiedzania gry. Szkoda, bowiem Apex Legends ma ogromny potencjał, to porządnie przygotowana gra, w której nie tylko przejmnie się strzela.

Robert Ocetkiewicz
O autorze

Robert Ocetkiewicz

Redaktor
Z grami związany już prawie 30 lat, czyli od momentu, kiedy na polskim rynku królowały gry z bazaru, a Mario dostępne było na Pegasusie. Specjalizuje się w grach wyścigowych i akcji, ale nie stroni też od strategii ekonomicznych. W swojej karierze recenzował na łamach serwisów takich jak Interia i Onet oraz publikował w magazynie o grach PlayBox.
Udostępnij:

Podobne artykuły

Zobacz wszystkie