93 mln zł od rządu dla producentów gier. Do kogo trafią pieniądze?

93 mln zł od rządu dla producentów gier. Do kogo trafią pieniądze?
Mobile Newsy PC Polecamy! PS4 XOne

Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, w ramach drugiej edycji konkursu GameINN, podzieliło niemal 93 mln zł dofinansowania pomiędzy producentów gier, choć jest to w tym przypadku pojęcie bardzo szerokie i nie skupia się tylko na deweloperach, których produkcje ogrywamy na smartfonach, komputerach oraz konsolach.

W wyniku przeprowadzonej oceny merytorycznej 38 projektów zostało ocenionych pozytywnie i zakwalifikowanych do dofinansowania. Projekty te osiągnęły minimalne progi w poszczególnych kryteriach oraz uzyskały sumaryczną ocenę na poziomie co najmniej 15 punktów. 49 projektów nie otrzymało rekomendacji dofinansowania ze względu na niespełnienie kryteriów i/lub nieuzyskanie minimalnej liczby punktów, 1 projekt został wycofany. Łączna kwota dofinansowania zakwalifikowanych projektów wynosi 92 761 010,58 zł – czytamy w komunikacie Narodowego Centrum Badań i Rozwoju (cytujemy za Money.pl).

12 premier gier na obecny tydzień. Oczekiwane wyścigi, ciekawy shooter, powrót superbohatera, odświeżone RPG…

Wśród firm, które otrzymały pieniądze, są m.in.:

Vivid Games (8,7 mln zł) na:

  • Opracowanie innowacyjnego systemu informatycznego umożliwiającego adaptacyjne dostosowywanie poziomu trudności w czasie rzeczywistym, w wielu wymiarach przestrzeni cech gracza i dla różnych gatunków gier.
  • Opracowanie prototypu gry wykorzystującego model rzeczywistego współoddziaływania środowiska i pojazdów kołowych w czasie rzeczywistym na platformach mobilnych bazując na algorytmach symulacji fizycznych.

The Farm 51 (4,48 mln zł) na:

  • Opracowanie funkcjonalnego prototypu zaawansowanego genertora treści dodatkowych AUGOT, działającego w środowisku PC i mobile.

Techland (2,93 mln zł) na:

  • Projekt platformy online z rozbudowanym systemem społecznościowym i e-commerce, oraz zaawansowanym modułem analityki e-marketingowej.

Jujubee (1,34 mln zł) na:

  • Opracowanie framework’u do budowy systemów zachowań sztucznej inteligencji w wieloaktorowych grach czasu rzeczywistego typu ‘Grand Startegy’ – GS-AIM (Grand Strategy Artificial Inteligence Mechanism).

Carbon Studio (1,29 mln zł) na:

  • Badania nad innowacyjną technologią sterowania i interakcji ze światem gry VR, za pomocą kontrolerów ruchu i sensorów znajdujących się w urządzeniach VR.

Wśród projektów, które nie otrzymały rekomendacji dofinansowania jest m.in. Techland z ciekawie brzmiącym opracowaniem technologii pełnego streamingu wraz z systemem żyjącego świata na potrzeby gier Action-RPG z otwartym światem.

Szczegółowa ocena wniosków znajduje się w tym pliku.

Darek Madejski
O autorze

Darek Madejski

Redaktor
Wspomina gaming lat 90. z wielkim sentymentem. Ekspert w dziedzinie retro sprzętu oraz starych konsol. Oprócz duszy kolekcjonera, fan współczesnych gier singleplayer, głównie tych na PlayStation. Specjalista w treściach dotyczących PS Plus oraz promocji. Poza pracą, fan seriali w klimacie postapokaliptycznym, koszenia trawy, rąbania drewna i zajmowania się wszystkim, by tylko nie siedzieć w miejscu.
Advertisement
Udostępnij:

Podobne artykuły

Zobacz wszystkie