Xbox Series X w sklepach pojawi się szybciej niż PlayStation 5?
Według informacji z serwisu VideoGamesChronicles, to Xbox Series X będzie mieć premierę przed PlayStation 5. Różnica w datach będzie jednak bardzo mała.
Dziennikarze portalu VideoGamesChronicles powołując się na źródła związane z producentami gier jak i bezpośrednio ze sklepami twierdzą, że konsola Microsoftu pojawi się w sprzedaży w pierwszym tygodniu listopada. PlayStation 5 z kolei zadebiutuje tydzień lub dwa później – pomiędzy 13 a 20 listopada. Byłaby to więc odwrotna sytuacja do tej, która miała miejsce w przypadku mijającej właśnie generacji, ale nieco zbliżona do siódmej, gdzie na rynku było PlayStation 3 i Xbox 360.
Jeśli doniesienia wspomnianego portalu się sprawdzą, między debiutem PlayStation 5 i Xbox Series X nie będzie dużej różnicy w czasie. Oczywiście zakładając, że sprzęty te ukażą się w tym samym momencie na wszystkich rynkach.
Konsola: | Data premiery: |
Xbox | 15 listopada 2001 rok |
Xbox 360 | 22 listopada 2005 rok |
Xbox One | 22 listopada 2013 rok |
PlayStation | 3 grudnia 1994 rok |
PlayStation 2 | 4 marca 2000 rok |
PlayStation 3 | 11 listopada 2006 rok |
PlayStation 4 | 15 listopada 2013 rok |
W przeszłości konsole marki Xbox debiutowały najpierw w USA, a często po kilku miesiącach w Europie i Japonii. Inaczej było z PlayStation – jeszcze w przypadku PSOne, PS2 i PS3 dla Sony priorytetem była Japonia, dopiero później Europa i USA. Sytuacja ta zmieniła się w przypadku PS4, gdzie konsola ta ukazała się równocześnie w Japonii i USA.
Data premiery PlayStation 5 i Xbox Series X w tej generacji bez znaczenia
Czy data w tym przypadku może mocno wpłynąć na sprzedaż? W tym przypadku nie. Jak pokazała obecna generacja, kiedy to PS4 i XOne debiutowały w tym samym roku i tego samego miesiąca, konsola Sony sprzedała się do tej pory z wynikiem prawie 120 mln sztuk, gdzie Xbox One ledwo dobija do 50 mln. Microsoft był w stanie walczyć z Sony tylko w przypadku siódmej generacji, kiedy to Xbox 360 ukazał się aż rok przed debiutem PlayStation 3. Wtedy to amerykańskiej korporacji udało się sprzedać 85 mln sztuk, a japońskiej 87 mln.