Xbox Scarlett – ray tracing nie obciąży głównych podzespołów konsoli
Choć konsole nowej generacji zadebiutują w przyszłym roku, wciąż mało o nich wiemy. Jednym z pewniaków jest to, że Xbox Scarlett oraz PS5 obsłużą ray tracing. Dzisiaj dowiedzieliśmy się, w jaki sposób podejdzie do tego Microsoft.
Ray tracing tchnie dodatkowe życie w gry nowej generacji, lecz nadal nie wiemy, jak Sony i Microsoft zamierzają poradzić sobie z obsługą technologii bez zbędnego nadwyrężania układu konsol. Wygląda jednak na to, że zostanie to załatwione dzięki dedykowanym podzespołom, przynajmniej jeśli chodzi o next-gena Amerykanów.
Xbox Scarlett – ray tracing bez spadków wydajności
Xbox Scarlett będzie wyposażony w dedykowane rdzenie do obsługi ray tracingu – mówi Colin Penty, jeden z twórców Gears 5 i dyrektor techniczny studia The Coalition. Deweloper został zapytany na łamach serwisu GameSpot o to, czy nowe Gearsy pojawią się na next-genie. Choć nie mógł udzielić żadnej odpowiedzi w tej kwestii, podzielił się wspomnianą ciekawostką dotyczącą ray tracingu:
W tej chwili nie mamy nic do ogłoszenia w kwestii Gears’ów na nowy sprzęt – ale jestem bardzo podekscytowany tym, co potrafi on zrobić. Posiadanie dedykowanych rdzeni do ray tracingu jest niesamowite.
Colin Penty z pewnością wie co mówi i możemy zawierzyć jego słowom. Zastosowanie osobnych podzespołów do śledzenia promieni na pewno pozytywnie wpłynie na wygląd gier oraz ich wydajność. Dzięki temu główny układ nie będzie musiał marnować zasobów na obsługę tej technologii.