Wydajność w grach DirectX 12 o średnio 16 procent większa. Zobaczcie, co przyszykowała Nvidia

Wydajność w grach DirectX 12 o średnio 16 procent większa. Zobaczcie, co przyszykowała Nvidia
Newsy PC Technologie

Producent kart graficznych GeForce chwali się zoptymalizowanymi sterownikami Game Ready.

Dzisiaj mija embargo na wyniki testów kart graficznych NVIDIA GeForce GTX 1080 Ti, które wysoko postawiły poprzeczkę komponentom przeznaczonym dla graczy. Wraz z premierą tych kart, firma NVIDIA udostępnia nowy sterownik Game Ready, który przede wszystkim zwiększa wydajność kart GeForce w środowisku DirectX 12. Nowy sterownik umożliwia również skorzystanie z funkcji NVIDIA Ansel w grze Tom Clancy’s Ghost Recon Wildlands.

Turbdoładowanie wydajności w DirectX 12

Firma NVIDIA poświęciła dużo czasu i uwagi, aby stworzyć najbardziej kompleksową platformę dla twórców gier w środowisku DirectX 12. Na zakończonej w ubiegłym tygodniu konferencji GDC, NVIDIA zaprezentowała kolekcję zasobów, które zapewniają deweloperom znaczne zwiększenie wydajności, wiele nowych efektów renderowania i symulacji, a także innych możliwości, które pomogą tworzyć gry zoptymalizowane pod kątem DirectX 12. Należą do nich aktualizacje pakietów NVIDIA GameWorks™ SDK oraz NVIDIA VRWorks™ SDK, nowe narzędzia programistyczne, a także zoptymalizowane sterowniki Game Ready.

Najnowszy sterownik Game Ready jest zoptymalizowany pod kątem gier DirectX 12. Poprzez poprawki w kodzie sterownika oraz współpracy z twórcami gier, firmie NVIDIA udało się zapewnić wzrost wydajności w grach DirectX 12 o średnio 16%*. Przykłady:

  • Ashes of the Singularity – 9%
  • Gears of War 4 – 10%
  • Hitman – 23%
  • Rise of the Tomb Raider – 33%
  • Tom Clancy’s The Division– 4%

Gra Tom Clancy’s Ghost Recon Wildlands otrzymuje wsparcie dla techniki NVIDIA Ansel

Nowy sterownik zapewnia również skorzystanie z techniki NVIDIA Ansel w najnowszej grze Tom Clancy’s Ghost Recon Wildlands.

Ansel to innowacyjna metoda wykonywania zrzutów ekranu w grach. Ansel działa jak aparat fotograficzny, który potrafi uchwycić najciekawsze momenty rozgrywki w sposób, który do tej pory był niemożliwy do uzyskania. W tytułach obsługujących Ansel gracze mogą ustawić wirtualny aparat pod dowolnym kątem, zastosować filtry, wykonać zdjęcia w superrodzielczości, a nawet przechwytywać obrazy o 360-stopniowym polu widzenia do obejrzenia na telefonie komórkowym, komputerze lub za pośrednictwem zestawu VR.

Technika Ansel jest wykorzystywana w grach ARK: Survival Evolved, Conan Exiles, Dishonored 2, Mirror’s Edge Catalyst, Obduction, Paragon, War Thunder, Watch Dogs 2, Wiedźmin 3: Dziki Gon oraz The Witness. Wkrótce trafi do najnowszych tytułów takich jak Lawbreakers czy Mass Effect: Andromeda. Niedawno kod tej funkcji został dodany do silników Unity Engine oraz Unreal Engine, a wkrótce będzie zaimplementowany w Amazon Lumberyard.

Sterowniki Game Ready poprawiają wrażenia w grach

Sterowniki Game Ready są udostępniane tuż przed lub w dniu premiery najważniejszych gier i zapewniają najlepsze wrażenia dla graczy korzystających z kart graficznych GeForce. Inżynierowie z firmy NVIDIA do ostatniej chwili pracują nad zapewnieniem optymalnej wydajności i płynnej rozgrywki. Sterowniki te posiadają certyfikat WHQL wydawany przez Microsoft.

Oczywiście zapewnienie jak najlepszej jakości rozgrywki w dniu premiery jest bardzo ważne. Jednakże gry otrzymują później nowe treści, poprawki oraz dodatki DLC. Sterowniki Game Ready mają na celu zapewnienie maksymalnej wydajności na każdym etapie ewolucji danego tytułu, co oznacza że firma NVIDIA stale pracuje, aby dostarczyć graczom najlepszych doświadczeń za każdym razem, gdy uruchamiają ulubioną grę.

* Wartość uśrednia procentowy wzrost wyników testów w następujących warunkach: GeForce GTX 1080 w rozdzielczości 3840×2160 z premierowym sterownikiem 368.81 a sterownikiem 378.74, w komputerze z procesorem Intel Core i7 5930K, 16GB DDR4 i systemem operacyjnym Win10 x64. Ashes of the Singularity, Crazy Preset (46,5 do 50,9, czyli 9%), Tom Clancy’s The Division 1.6, maksymalne ustawienia + 1x SMAA Ultra (31,5 do 32,7, czyli 4%) Hitman, ustawienia wysokie + SSAO wysokie (50,6 do 62,1, czyli 23%), Rise of the Tomb Raider, ustawienia Very High + 2x SSAA (20,5 do 27,2, czyli 33%) oraz Gears of War 4, Ultra Preset (41,2 do 45,2, czyli 10%).

Źródło: Nvidia

Darek Madejski
O autorze

Darek Madejski

Redaktor
Wspomina gaming lat 90. z wielkim sentymentem. Ekspert w dziedzinie retro sprzętu oraz starych konsol. Oprócz duszy kolekcjonera, fan współczesnych gier singleplayer, głównie tych na PlayStation. Specjalista w treściach dotyczących PS Plus oraz promocji. Poza pracą, fan seriali w klimacie postapokaliptycznym, koszenia trawy, rąbania drewna i zajmowania się wszystkim, by tylko nie siedzieć w miejscu.
Advertisement
Udostępnij:

Podobne artykuły

Zobacz wszystkie