Wersje pudełkowe gier to już sprzedażowa nisza?

Wersje pudełkowe gier to już sprzedażowa nisza?
Newsy PC PS4 XOne

Najnowsze dane pokazują, że branża gier mocno się zmieniła.

Organizacja The Entertainment Retailers Association podała interesującą informację na temat sprzedaży gier w Wielkiej Brytanii. Otóż okazuje się, że aż 80% sprzedaży to gry w wersji cyfrowej. Ich popularność wzrosła o 12,5%, natomiast sprzedaż pudełek spadła o 3% rok do roku.

To oznacza, że 3 mld funtów stanowią zarobki wydawców ze sprzedaży w cyfrowej dystrybucji, przy 770 mln funtów ze sprzedaży w tradycyjnych wersjach pudełkowych. Jak widać, pudełka nadal generują spory obrót w całej puli, ale są już w mniejszości i tracą na znaczeniu.

Co ciekawe, są jednak na rynku gry, które lepiej sprzedają się w wersji pudełkowej. Za przykład niech posłuży FIFA 19, która w Wielkiej Brytanii znalazła ponad 2,5 mln nabywców jeśli chodzi o sprzedaż cyfrową i fizyczną. Z tego prawie 1,9 mln to sprzedaż wersji pudełkowej.

Robert Ocetkiewicz
O autorze

Robert Ocetkiewicz

Redaktor
Z grami związany już prawie 30 lat, czyli od momentu, kiedy na polskim rynku królowały gry z bazaru, a Mario dostępne było na Pegasusie. Specjalizuje się w grach wyścigowych i akcji, ale nie stroni też od strategii ekonomicznych. W swojej karierze recenzował na łamach serwisów takich jak Interia i Onet oraz publikował w magazynie o grach PlayBox.
Udostępnij:

Podobne artykuły

Zobacz wszystkie