Wersje pudełkowe gier to już sprzedażowa nisza?
Najnowsze dane pokazują, że branża gier mocno się zmieniła.
Organizacja The Entertainment Retailers Association podała interesującą informację na temat sprzedaży gier w Wielkiej Brytanii. Otóż okazuje się, że aż 80% sprzedaży to gry w wersji cyfrowej. Ich popularność wzrosła o 12,5%, natomiast sprzedaż pudełek spadła o 3% rok do roku.
To oznacza, że 3 mld funtów stanowią zarobki wydawców ze sprzedaży w cyfrowej dystrybucji, przy 770 mln funtów ze sprzedaży w tradycyjnych wersjach pudełkowych. Jak widać, pudełka nadal generują spory obrót w całej puli, ale są już w mniejszości i tracą na znaczeniu.
Co ciekawe, są jednak na rynku gry, które lepiej sprzedają się w wersji pudełkowej. Za przykład niech posłuży FIFA 19, która w Wielkiej Brytanii znalazła ponad 2,5 mln nabywców jeśli chodzi o sprzedaż cyfrową i fizyczną. Z tego prawie 1,9 mln to sprzedaż wersji pudełkowej.