Ubisoft zamierza wprowadzić innowację do swoich gier. Firma chce szanować czas każdego gracza

Ubisoft Polska się zamyka. To koniec rodzimego oddziału firmy
Newsy PC PS4 PS5 Switch Xbox Series XOne

Ubisoft niedawno zapowiedział całkiem sporo gier Assassin’s Creed, które mają odznaczać się różnorodnością. Jak się okazuje – nie tylko one. Firma ma ambitne plany na przyszłość.

Niedawno serwis IGN przeprowadził rozmowę z wiceprezesem Ubisoft ds. redakcji Fawzim Mesmarem. Wynika z niego sporo ciekawych wniosków, szczególnie dla fanów gier Ubi, którzy czują się zmęczeni materiałem. Francuski gigant ma zamiar postawić na jakość, a nie ilość i wydawać znacznie bardziej zróżnicowane i innowacyjne produkty.

Ubisoft stawia na innowację

Chyba każdy doskonale wie, z czego słynie Ubi. Firma nierzadko wydaje naprawdę świetne tytuły, ale mnóstwo z nich opiera się na niemal identycznym formacie. Kolejne Assassin’s Creed, Far Cry czy nawet niektóre tytuły sportowe są w zasadzie nieznacznym rozwinięciem pomysłów z poprzednich części albo gier. Stąd do firmy przylgnęła łatka “recyklingu formuły otwartego świata”. Ma się to jednak zmienić, bo najwyraźniej szefostwo zrozumiało, że czas graczy trzeba szanować.

Ja nie mówię, że dziesiątki godzin w Assassin’s Creed Valhalla poszły na zmarnowanie. Jednak i tak mnóstwo graczy nie ujrzało napisów końcowych. Ba, wielu z nich po prostu wymęczyło się powtarzalnym, dopchanym po brzeg contentem. Mesmar wyjaśnia, że to już przeszłość, a firma nie mierzy w ilość, a w jakość. Zamiast mieć “jedną grę od wszystkiego”, chcą mieć wiele gier dla każdego.

Tak więc nie chodzi nam o szerokość, ale o głębię doświadczenia, aby każda godzina liczyła się dla naszych graczy i aby czuli, że jest to dobrze spędzony czas.

– wyjaśnia dla IGN Fawiz Mesmar

Także od teraz gry Ubi mierzą w różnorodność. W sumie widać to po samych grach Assassin’s Creed – w przygotowaniu jest epickie RPG, mniejsza pozycja, druga mniejsza pozycja, gra multiplayer oraz produkcja na smartfony.

Innowacyjność jest kluczowym filarem wszystkich naszych gier, które powstają. Może to być wszystko, od dziwacznego nowego stylu graficznego, przez stosunkowo nowe podejście do gatunku, aż po nową mechanikę rozgrywki. Każdy projekt Ubisoft będzie więc uwzględniał te aspekty i starał się wyróżniać, zapewniać głębię i wyższe standardy jakości, a także dostarczać graczom nowych sposobów łączenia się, interakcji i wyrażania siebie.

– dodaje

Ciekawi mnie, w jaki sposób przełoży się to na inne marki twórców. W końcu nie samym AC Ubi żyje, a jest jeszcze m.in. Rainbow Six, Ghost Recon czy Far Cry. Szczególnie ta ciekawa do tej pory uznawana była za modelowy przykład “kopiuj-wklej” gamedesignu.

Artur Łokietek
O autorze

Artur Łokietek

Redaktor
Zamknięty w horrorach lat 80. specjalista od seriali, filmów i wszystkiego, co dziwne i niespotykane, acz niekoniecznie udane. Pała szczególnym uwielbieniem do dobrych RPG-ów i wciągających gier akcji. Ekspert od gier z dobrą fabułą, ale i koneser tych z gorszą. W przeszłości miłośnik PlayStation, obecnie skupiający się przede wszystkim na PC i relaksie przy Switchu.
Advertisement
Udostępnij:

Podobne artykuły

Zobacz wszystkie