Ubisoft Quartz to pierwszy krok do NFT w dużych grach. Nikt o to nie prosił, nikt tego nie potrzebował
Zaprezentowano Ubisoft Quartz. To platforma do handlu NFT, które trafią do gier Ubisoftu w formie przedmiotów kosmetycznych. Pierwszą wspierającą nowość produkcją będzie Ghost Recon Breakpoint.
W dużym uproszczeniu, NFT (non-fungible tokens) to swoiste prawa do własności przedmiotów materialnych i niematerialnych – najczęściej obrazków, utworów muzycznych lub GIF-ów – działające w sieci blockchain, które można kupować oraz sprzedawać. Każdy token NFT jest unikatowy i nie da się go wymienić na inny, a więc tokeny te mogą być bardzo cenne, jeśli zdobędą spore zainteresowanie.
NFT zainteresowało się Ubisoft i zapowiedziało właśnie swoją platformę do handlu przedmiotami do gier bazującymi na NFT. Będą one sprzedawane pod nazwą “Digits”. Ich unikatowość polega na specjalnym wyglądzie i numerze seryjnym, który znajdzie się na takim przedmiocie. Póki co Ubisoft Quartz pojawi się testowo w Ghost Recon Breakpoint.
Digits to nowy sposób korzystania z przedmiotów kosmetycznych, łączący radość z grania z zasobami o jakości AAA i dreszczyk emocji związany z posiadaniem NFT, które reprezentują unikalne, kolekcjonerskie części świata gier Ubisoft.
– czytamy w ogłoszeniu Ubisoft
Źródło: VideoGamesChronicle
Gracze będą mogli handlować nabytymi NFT również poza platformami Ubisoftu. Co ważne, Quartz używa blokchaina Tezos, który ma zużywać mniej energii od, na przykład, Ethereum.
Czy NFT jest czymś, czego potrzebują gry wideo? Moim zdaniem absolutnie nie. Choć ich pojawienie się w dużych grach tytułach w pewien sposób nieuniknione. Nie dziwi mnie, że to właśnie Ubisoft zajęło się promowaniem tego trendu.
Quartz zadebiutuje 9 grudnia w USA, Kanadzie, Francji, Niemczech, Włoszech, Belgii, Australii, Hiszpanii i Brazylii. Nie wiemy nic na temat ewentualnej premiery w Polsce.