Twórcy No Man’s Sky nie oszukali graczy. Jest decyzja organizacji ds. reklamy

Twórcy No Man’s Sky nie oszukali graczy. Jest decyzja organizacji ds. reklamy
Newsy PC PS4

Producent gry wychodzi obronną ręką z kryzysu.

Brytyjska organizacja ASA, która zajmuje się przestrzeganiem standardów związanych z reklamą i marketingiem stwierdziła, że producent gry w swoich reklamach nie pokazał fałszywego obrazu No Man’s Sky. Wszczęcie postępowania w tej sprawie zaczęło się we wrześniu tego roku, po złożeniu skargi przez jednego z graczy o pseudonimie AzzerUK (użytkownik Reddita). ASA bardzo dokładnie argumentuje swoją decyzję, którą oparła na materiałach przesłanych przez producenta jak i osoby trzecie. Ponadto specjalna grupa biegłych sprawdzała samą grę w trakcie niezależnej rozgrywki.

Jeden z zarzutów stawianych twórcom dotyczył tego, że w reklamach posługiwano się grafikami, które prezentowały grę na wyższym poziomie graficznym niż w rzeczywistości. ASA stwierdziła, że nie ma znaczących różnic pomiędzy tym co było w reklamach, a realną rozgrywką, zaznaczając że dużo w tym przypadku zależy od konfiguracji sprzętu. Reklamy były przygotowane w oparciu o bardzo wydajną konfigurację PC i stąd przeświadczenie wielu graczy, że dostali słabiej wyglądającą produkcję. Użytkownicy pokazali jednak screeny na przykład zbiorników wodnych, które nawet na świetnym sprzęcie nie wyglądają tak dobrze jak na screenach od producenta. Tutaj jednak ASA przyznała rację, ale zdaniem organizacji różnice nie są na tyle duże, aby mogły wprowadzić przyszłych kupujących w błąd.

Z kolei zarzut dotyczące naciąganych haseł reklamowych ASA skomentowała tak, że występują pewne odchylenia od norm, ale mieszczą się one w ich granicach.

Przypomnienie całej sprawy znajdziecie poniżej.

No Man’s Sky – gra pod lupą organizacji do spraw standardów reklamowych

Wielu graczy jest mocno rozczarowanych grą No Man’s Sky. Producent i wydawca rozdmuchali hype na produkcję, obiecując w folderach reklamowych rzeczy, które według graczy nie zostały spełnione w finalnym produkcie. Treściom reklamowym przyjrzy się Advertising Standards Authority (ASA) – brytyjska organizacja, której zadaniem jest sprawdzanie reklam i działań marketingowych. Coś na wzór polskiego Rzecznika ds. Konsumentów, ale w odniesieniu wyłącznie do reklamy.

Skargę na wydawcę i producenta złożył gracz podpisujący się na Reddit pseudonimem AzzerUK. W piśmie złożonym do ASA twierdzi, że reklamy związane z No Man’s Sky były mylące i przeinaczone w porównaniu do rzeczywistych funkcji, które są zawarte w grze. Na forum Reddit podał też, że nie jest jedynym, który taką skargę złożył. Teraz ASA ma się przyjrzeć całej sytuacji.

Jakie argumenty przytoczył AzzerUK? Mowa o tym, że reklamy gry (zwiastuny, informacje przekazywane przez producenta, foldery reklamowe itp.) nie mówiły prawdy odnośnie designu UI, wielkości/skali bitew, płynącej wody, wielkości stworzeń, zachowań statków i strażników oraz systemu celowania.

Robert Ocetkiewicz
O autorze

Robert Ocetkiewicz

Redaktor
Z grami związany już prawie 30 lat, czyli od momentu, kiedy na polskim rynku królowały gry z bazaru, a Mario dostępne było na Pegasusie. Specjalizuje się w grach wyścigowych i akcji, ale nie stroni też od strategii ekonomicznych. W swojej karierze recenzował na łamach serwisów takich jak Interia i Onet oraz publikował w magazynie o grach PlayBox.
Advertisement
Udostępnij:

Podobne artykuły

Zobacz wszystkie