No Man’s Sky – gra pod lupą organizacji do spraw standardów reklamowych

No Man’s Sky – gra pod lupą organizacji do spraw standardów reklamowych
Newsy PC PS4

Jeden z brytyjskich regulatorów rynku sprawdzi, czy materiały promocyjne gry faktycznie przedstawiły finalny produkt.

Wielu graczy jest mocno rozczarowanych grą No Man’s Sky. Producent i wydawca rozdmuchali hype na produkcję, obiecując w folderach reklamowych rzeczy, które według graczy nie zostały spełnione w finalnym produkcie. Teraz treściom reklamowym przyjrzy się Advertising Standards Authority (ASA) – brytyjska organizacja, której zadaniem jest sprawdzanie reklam i działań marketingowych. Coś na wzór polskiego Rzecznika ds. Konsumentów, ale w odniesieniu wyłącznie do reklamy.

Skargę na wydawcę i producenta złożył gracz podpisujący się na Reddit pseudonimem AzzerUK. W piśmie złożonym do ASA twierdzi, że reklamy związane z No Man’s Sky były mylące i przeinaczone w porównaniu do rzeczywistych funkcji, które są zawarte w grze. Na forum Reddit podał też, że nie jest jedynym, który taką skargę złożył. Teraz ASA ma się przyjrzeć całej sytuacji.

Jakie argumenty przytoczył AzzerUK? Mowa o tym, że reklamy gry (zwiastuny, informacje przekazywane przez producenta, foldery reklamowe itp.) nie mówiły prawdy odnośnie designu UI, wielkości/skali bitew, płynącej wody, wielkości stworzeń, zachowań statków i strażników oraz systemu celowania.

Jeśli tylko dowiemy się czegoś na temat rozstrzygnięcia sprawy, z pewnością was o tym poinformujemy.

Robert Ocetkiewicz
O autorze

Robert Ocetkiewicz

Redaktor
Z grami związany już prawie 30 lat, czyli od momentu, kiedy na polskim rynku królowały gry z bazaru, a Mario dostępne było na Pegasusie. Specjalizuje się w grach wyścigowych i akcji, ale nie stroni też od strategii ekonomicznych. W swojej karierze recenzował na łamach serwisów takich jak Interia i Onet oraz publikował w magazynie o grach PlayBox.
Advertisement
Udostępnij:

Podobne artykuły

Zobacz wszystkie