Trust wchodzi na rynek technologii VR
Gogle GXT 720 z kontrolerem Bluetooth już w sprzedaży.
Firma Trust Internationa poinformowała o wypuszczeniu na rynek okularów w technologii VR GXT 720. Gogle współpracują z każdym smartfonem do rozmiaru 80 x 150 mm (5.5”). Umożliwiają oglądanie filmów w 3D i 360° na YouTube i wielu innych serwisach wideo oraz odtworzenie ponad 100 różnych gier, dostępnych w Apple App Store i Google Play Store. Dołączony kontroler wspomaga łatwe nawigowanie w menu, grach i aplikacjach bez konieczności dotykania telefonu. Górne pokrętło pozwala ustawić odległość pomiędzy dwiema soczewkami, a ostrość skupienia regulowana jest za pomocą przełącznika znajdującego się na bocznej stronie obudowy.
Rzeczywistość rozszerzona
Poza grami wideo, gogle GXT 720 wspierają również inne, przydatne funkcje. Wystarczy otworzyć zasłonkę kamery z przodu gogli i uruchomić w telefonie aplikację z broszurami czy filmami przystosowaną do technologii VR, aby cieszyć się całkowicie nowymi doznaniami.
Trust, kierując się sprawdzonymi rozwiązaniami, zadbał także o wygodę użytkowania okularów. Miękka, gumowa wyściółka i trzy regulowane paski na głowie uczynią wszelkie doznania VR tak komfortowymi, jak to tylko możliwe.
Źródło: Trust
Setki uczelni planuje wprowadzenie kursów VR
Wyniki ankiety z udziałem 201 uczelni podane przez VR First pokazują, że znacząca liczba instytucji akademickich na całym świecie jest zainteresowana tworzeniem programów dla rozwoju VR, lecz obecnie nie posiada sprzętu do realizacji swoich ambicji.
Zainteresowanie VR rośnie bardzo szybko. Od czasu uruchomienia inicjatywy VR First na początku roku ponad 400 uniwersytetów wyraziło zainteresowanie VR, a 201 z nich oficjalnie wystąpiło z aplikacją o utworzenie laboratorium VR First.
Badania wykazały również, że 88 % z 201 badanych uczelni jest w fazie planowania lub już oferuje kurs VR mimo tego, że średnio przypadają po niecałe dwa zestawy VR na każdy z tych uniwersytetów.
Od stycznia tego roku do programu VR First przystąpiło 14 uniwersytetów z USA, Nowej Zelandii, Kanady i Europy. Celem inicjatywy jest stworzenie fundamentów do rozwoju i badań w dziedzinie wirtualnej rzeczywistości, poprzez stworzenie laboratoriów VR na uniwersytetach na całym świecie. Każde laboratorium VR oferuje studentom łatwy dostęp do oprogramowania CRYENGINE oraz najnowszego sprzętu wiodących producentów.
Źródło: Crytek