TOP 10 konsol do gier, które zmieniły oblicze gamingu

top 10 konsole do gier
Publicystyka

6. Xbox Series X

Xbox Series X
  • Procesor: Zen 2 – 8 rdzeni 3.8 GHz (3.6 GHz z SMT)
  • GPU: RDNA 2, 12 teraflopów, 52 CUs, taktowanie 1.825 GHz
  • Pamięć: RAM: 16 GB GDDR6 (10 GB – 560 GB/s, 6 GB – 336 GB/s)
  • Pamięć wewnętrzna: 1TB NVMe SSD
  • Nośnik danych: 4K UHD Blu-ray, karta rozszerzeń do 1TB

Gdyby porównać plany wydawnicze Sony i Microsoft, to wyjdzie, że póki co, producenci więcej obiecują niż dostarczają gier ekskluzywnych na next-geny. Aczkolwiek oddajmy cesarstwu co cesarskie, odłóżmy na bok deklaracje i weźmy pod uwagę faktyczne nowości, które definiują aktualną generację konsoli Xbox Series X. A jest ona na wskroś znamienna w modyfikacje na poziomie automatyzacji procesów renderowania i optymalizacji gier. Innymi słowy, mamy rewolucyjne FPS Boost, czyli funkcję softwarową, która usuwa input lag, przyspiesza wczytywanie, płynność i poniekąd remasteruje obraz gry. Obok tego Auto-HDR, modelujący na nowo poziom jasności i paletę kolorów, z indywidualnym zakresem zmian dla każdej produkcji. Wsteczna kompatybilność gier o kilka generacji do tyłu, błyskawiczny system przełączania gier i odległe premiery TESO VI, Fable, Starfield, Hellblade II to kolejne argumenty, które stoją murem za nowym Xboxem i jego rolą w rozwoju branży.


5. PlayStation 4

PlayStation 4
  • Procesor: AMD Jaguar x86-64, 8 rdzeni o taktowaniu  1,6 GHz
  • GPU: AMD Radeon Graphics Core Next o wydajności 1,84 TFLOPS
  • Pamięć RAM: 8 GB GDDR5
  • Pamięć wewnętrzna: HDD 500 GB / 1000 GB
  • Nośnik danych: Blu-ray, dysk zewnętrzny USB 3.0

Z ogromną mocą wiąże się większa odpowiedzialność wobec oczekiwań graczy. Z ręką na sercu można stwierdzić, że Sony wzięło na siebie ten ciężar i do samego końca zachowało status quo dla PS4. Do dziś konsola sprzedała się w liczbie ponad 110 mln egzemplarzy, a wynikało to przede wszystkim z jednej rzeczy: świetnych, ekskluzywnych gier o bezkonkurencyjnej jakości (The Last of Us II, Uncharted 4, Until Dawn, God of War, Spider-Man). Sony miało wówczas licencje na najlepsze growe produkcje. Więc nie dla sprzętu, a rozrywki gracze zdradzali Xbox i PC lub też pielęgnowali w sobie nienawiść do PlayStation.

Grzegorz Rosa
O autorze

Grzegorz Rosa

Redaktor
Ekspert w dziedzinie "kombinatoryki" w grach i zarazem człowiek, który wybrał drogę antagonisty. Nie boi się pisać treści niewygodnych dla innych. Specjalizuje się w publicystyce wszelakiej, krytykowaniu słabych gier, filmów, a nawet ludzi. Jako jedyny na świecie grał już w Wiedźmina 4...
Advertisement
Udostępnij:

Podobne artykuły

Zobacz wszystkie