The Last of Us 2 – a gdzie multiplayer? Naughty Dog wydaje oświadczenie
Wielu graczy przypuszczało, że skoro w pierwszym TLoU był tryb sieciowy, to i w dwójce go nie zabraknie. Niestety, tak właśnie będzie, a deweloper wydaje specjalne oświadczenie tłumacząc, dlaczego multiplayer nie stanie się częścią The Last of Us 2.
Ostatnie dni przyniosły ze sobą oczekiwany gameplay z The Last of Us 2 oraz zwiastun fabularny. Ponadto poznaliśmy datę premiery i możemy już składać preordery na edycję standardową, specjalną oraz kolekcjonerską (tutaj ceny / linki do ofert). Naughty Dog zapewniło jednocześnie, że TLoU 2 to największa gra w historii studia, która przywita nas niesamowitą fabułą oraz oprawą. A gdzie w tym multiplayer? Nigdzie, co spotkało się z krytyką graczy nastawionych nie tylko na kampanią dla jednego gracza. Deweloper postanowił odnieść się do sprawy i wydał oświadczenie.
The Last of Us 2 nie ma miejsca dla trybu online
Naughty Dog tak tłumaczy brak multiplayera w TLoU 2:
Chcieliśmy zająć stanowisko w kwestii multiplayera w The Last of Us Part II. Jak już wspomnieliśmy, kampania dla jednego gracza jest bardzo duża i jest to najbardziej ambitny projekt w historii Naughty Dog. Podobnie, gdy rozpoczęto prace nad ewolucją naszego trybu Factions z The Last of Us Part I, wizja zespołu wyszła poza dodatkowy tryb, który mógłby zostać włączony do naszej ogromnej kampanii dla jednego gracza. Chcąc wesprzeć obie wizje, podjęliśmy trudną decyzją, że The Last of Us Part II nie będzie zawierał trybu online.
Jak zatem widzicie, deweloper postawił wszystkie karty na kampanię fabularną, lecz sugeruje, że wizja trybu online również została wsparta i w przyszłości doczekamy się multiplayera. Potwierdzono to w dalszej części oświadczenia:
Jednak w końcu doświadczysz owoców ambicji online naszego zespołu, ale nie w ramach The Last of Us Part II. Kiedy i gdzie to zrealizujemy, jest jeszcze do ustalenia. Zapewniamy jednak, że jesteśmy wielkimi fanami Frakcji tak samo, jak nasza społeczność i cieszymy się, że będziemy mogli podzielić się informacjami, gdy będziemy gotowi.
An update regarding multiplayer: pic.twitter.com/CUd98LgJGC
— Naughty Dog (@Naughty_Dog) September 27, 2019
Czyżby The Last of Us 2 Online?
Wygląda to tak, jakby deweloper chciał dopracować najpierw kampanię fabularną, a dopiero po premierze TLoU 2 oddelegować część zespołu do prac nad skończeniem multiplayera. Podobną sytuację widzimy zresztą przy polskim Cyberpunk 2077, gdzie multiplayer pojawi się dopiero po wydaniu podstawki oraz dodatków. Bardzo możliwe, że Naughty Dog może nam zafundować w późniejszym czasie The Last of Us 2 Online jako osobny produkt tylko do rozgrywki sieciowej.
Premiera The Last of Us 2 już 21 lutego 2020 roku na PlayStation 4. Czekacie?