Szef twórców The Callisto Protocol promuje mordercze nadgodziny

The Callisto Protocol - grafika
Newsy PC PS4 PS5 Xbox Series XOne

Crunch to jeden z największych problemów trawiących branżę gier wideo. Maratony nadgodzin niszczą rodziny, pasje oraz zdrowie psychiczne i fizyczne, a jednak niektórzy szefowie nadal nie widzą w tym problemu. Do grona tego zalicza się Glen Schofield, czyli założyciel studia odpowiadającego za The Callisto Protocol.

W usuniętym już wpisie Schofield zdradził, że jego najnowsza gra to owoc pracy po kilkanaście godzin dziennie od sześciu do siedmiu dni w tygodniu. Osoby komentujące wpis (w tym deweloperzy z innych zespołów) zwracają uwagą, że Schofield jako doświadczony szef studia nie powinien promować crunchu i opisywać go jako cudownej pracy w służbie pasji.

Pracujemy sześć do siedmiu dni w tygodniu, nikt nas do tego nie zmusza. Wyczerpanie, zmęczenie, COVID, ale pracujemy. (…) 12-15 godzin dziennie. To jest gaming. Ciężka praca. Lunch, obiad, praca. Robisz to, ponieważ to kochasz.

– napisał Glen Schofield na Twitterze

Po jakimś czasie Schofield usunął swój wpis i opublikował przeprosiny. Szef Striking Distance Studios uważa, że jego firma ceni sobie „pasję i kreatywność”, a nie nadgodziny.

Każdy, kto mnie zna, wie, jak bardzo istotni są dla mnie ludzie, z którymi pracuję. Wcześniej zatweetowałem, jak bardzo jestem dumny z wysiłku i godzin, jakie zespół wkłada w pracę. To był błąd. Cenimy pasję i kreatywność, a nie długie godziny pracy. Przepraszam zespół, że tak to wyraziłem.

– skomentował w kolejnym poście

Dziwić może fakt, że pracujący niegdyś między innymi dla Activision i Electronic Arts deweloper ma tak pozytywne podejście crunchu. Żadna gra nie jest warta niszczenia ciał i umysłów deweloperów.

Udostępnij:

Prawdziwy Gracz poleca się do polubienia

Podobne artykuły

Zobacz wszystkie