Tekken 8 na ostatniej prostej przed premierą. Najważniejsze informacje o next-genowej bijatyce

tekken 8 informacje
PG Exclusive Publicystyka

Co warto wiedzieć o Tekken 8 nim nastanie premiera? Mamy garść informacji dla fanów bijatyk, m.in. wymagania sprzętowe i listę wojowników.

Bandai Namco już od dawna zwiastuje kolejny etap życia dla znamienitej serii bijatyk. Po 8 latach – z dużym haczykiem – Tekken 7 ustąpi miejsca nowej odsłonie, tak jak wcześniej zrobiły to Mortal Kombat 11 i Street Fighter 5. Wszyscy zadajemy sobie pytanie, czy Tekken 8 poradzi sobie w starciu z konkurencją i ukradnie im choć trochę dusz graczy. Mimo kilku zakończonych beta testów, jest jeszcze za wcześnie, by na to odpowiedzieć. Twórcy nie odkryli przed nami wszystkich kart, wciąż próbują ustalić odpowiedni balans między postaciami czy też dobrze zoptymalizować nadchodzącą grę. Ale nie jest tak, że o potencjalnym hicie nie wiemy nic. Zatem spójrzmy na oficjalne informacje o Tekken 8, które przybliżają nas do wielkiej premiery.

Tekken 8 – data premiery bliżej niż dalej

Kiedy możemy spodziewać się debiutu Tekken 8 i jakież to platformy odwiedzi? Twórcy długo wstrzymywali się z ujawnieniem konkretów, bowiem dopiero w sierpniu puścili farbę – jakby chcieli dzień za dniem podnosić ciśnienie fanom. Ale do meritum… 26 stycznia 2024 roku to aktualnie obowiązująca data premiery. Do tego czasu będą trwać prace nad wersjami PC, PS5 i Xbox Series X/S. Ma to być bijatyka next-genowa, więc niestety ominie starsze generacje konsol. Warto też dodać, że w przeciwieństwie od decyzji NetherRealm, pomysł na okrojoną graficznie edycję na Switch nie był brany pod uwagę przez Bandai.

Wymagania sprzętowe Tekken 8

Przeskok graficzny między Tekken 7 i 8 jest dość spory, ponieważ mówimy o przesiadce z wiekowego już Unreal Engine 4 na UE5. Będzie to zarazem pierwsza bijatyka na tym silniku graficznym, więc nie bójcie się oczekiwać zbyt wiele. W praktyce zmiany na plus zauważymy na każdej płaszczyźnie, zaczynając od modeli postaci (stworzone od zera), a kończąc na arenach. “Pole walki” nie dość że ma więcej szczegółów, to również podrasowano je pod kątem systemu zniszczeń. Na poniższym wideo możecie sprawdzić wstępne porównanie na przykładzie prezentowanych wojowników.

Lepsze perspektywy na aspekt wizualny są bardziej niż pożądane, ale – jak to w życiu bywa – nie ma nic za darmo. Fani poprzedniej odsłony muszą przygotować się na lekką modyfikację PC, acz nadal mówimy o wymaganiach, które nie wywołają skrętu kiszek. O procesorze nie warto wspominać, natomiast wyraźnie więcej miejsca na dysku trzeba przygotować na premierę (100GB). W temacie GPU nie jest wcale źle, bo odnosząc się do kart Nvidii, wystarczy model w przedziale GTX 1050Ti – RTX 2070.

Minimalne:

  • System: Windows 10 64-Bit
  • Procesor: Intel Core i5-6600K/AMD Ryzen 5 1600
  • Pamięć: 8 GB RAM
  • Grafika: Nvidia GeForce GTX 1050Ti/AMD Radeon R9 380X
  • DirectX: DirectX 12
  • Storage: 100 GB wolnej przestrzeni

Rekomendowane:

  • System: Windows 10 64-Bit
  • Procesor: Intel Core i7-7700K/AMD Ryzen 5 2600
  • Pamięć: 16 GB RAM
  • Grafika: Nvidia GeForce RTX 2070/AMD Radeon RX 5700 XT
  • DirectX: DirectX 12
  • Storage: 100 GB wolnej przestrzeni

Kim pogramy i komu złoimy tyłek?

Tekken 8 oficjalnie. Bandai Namco pokazało pierwszy teaser

Na tę chwilę twórcy potwierdzili 32 podstawowe postacie w Tekken 8, czyli o 4 mniej niż w poprzedniej odsłonie. Na liście wybieralnych wojowników, w przeważającej liczbie, są rzecz jasna starzy bywalcy serii jak np. Jin Kazama, King, Yoshimitsu, Marshall Law. Wszyscy otrzymali nowe skiny i poprawione sekwencje ataków. W grze pojawi się też 2 całkiem nowych bohaterów, którzy ani razu nie postawili stopy w żadnej części bijatyki. Mowa o Victorze Chevalierze (założyciel niezależnych sił ONZ) i Azucenie Ortiz (zawodniczka MMA z Peru). Wraz z premierą 1. sezonowej przepustki do obsady dołączą kolejni “specjaliści od bicia”, ale na razie nie wiadomo, kto uzupełni stawkę, ani kiedy miałoby się to wydarzyć. Póki co, możecie zerknąć na listę zawodników dostępnych w standardowym wydaniu gry.

  • Jin Kazama
  • Devil Jin
  • Devil Kazuya
  • Kazuya Mishima
  • Alisa Bosconovich
  • Zafina
  • Kuma/Panda
  • Lee Chaolan
  • Azucena (nowa)
  • Victor Chevalier (nowy)
  • Raven
  • Feng Wei
  • Claudio Serafino
  • Nina Williams
  • Paul Phoenix
  • Marshall Law
  • King
  • Lars Alexandersson
  • Jack-8
  • Jun Kazama
  • Ling Xiaoyu
  • Leroy Smith
  • Asuka Kazama
  • Emilie De Rochefort (Lili)
  • Hwoarang
  • Brian Fury
  • Sergei Dragunov
  • Shaheen
  • Leo Kliesen
  • Steve Fox
  • Yoshimitsu

Fabuła Tekken 8 opowie o walce pokoleń

Graliście już w “siódemkę”? Oby, bo uprzedzam, że będzie spojler. Okazuje się, że główny wątek będzie niejako kontynuowany, bo dotyczy rodziny Mishima. W kampanii fabularnej Tekken 7 Heinachi i Kazuya rozegrali bitwę na śmierć i życie, z której zwycięsko wyszedł ten drugi. Teraz twórcy zamierzają wykorzystać podobny scenariusz, tylko że w innej linii czasu. Naprzeciw siebie staną tym razem Kazuya i Jin Kazama, a więc dojdzie do ponownej walki między ojcem i synem. Jakby była to klątwa rzucona na ród Mishimów, gdzie z pokolenia na pokolenie dochodzi do konfliktu na tle osobistym – w przypadku pierwszej waśni powodem było zabójstwo matki Kazuyi.

Reżyser gry Katsuhiro Harada przywołuje również inną historię tajemniczego zniknięcia postaci Jun Kazama, matki Jina. Od czasu jej występu w Tekken 2 nie była grywalną postacią w kanonicznych odsłonach serii. W Tekken 8 sprawdzimy jej umiejętności walki w różnych trybach gry, a przy okazji dowiemy się, co u niej słychać.

Zmiany w rozgrywce są, ale to wciąż Tekken

System walki w nowej odsłonie Tekkena został delikatnie odświeżony. Duża w tym rola nowych i powracających mechanik, które mają nagradzać graczy za agresywny styl pojedynkowania. Warto też nadmienić, że twórcy postanowili zmniejszyć próg wejścia dla nowych graczy – ci otrzymają szansę nauczenia się podstaw gry i wybrania łatwiejszego stylu walki

  • Heat System – stan ulepszenia, który w krótkim czasie pozwala korzystać ze specjalnych ataków i zadawać dodatkowe obrażenia. Można go aktywować w trakcie rundy raz na 10 sekund. W trakcie trwania “gorączki” można przedłużać serię ciosów aż przeciwnik upadnie lub zada nam kontrę.
  • Recoverable Gauge – system odzyskiwania zdrowia, który pierwotnie pojawił się w Tekken Tag Tournament. Zadając ciosy przeciwnikowi (także na gardę) można przywrócić część własnego HP.
  • Rage Arts – modyfikacja mechaniki z Tekken 7 daje większe obrażenia w zależności od brakującego zdrowia postaci, a przy okazji pozbawia wroga możliwości przywrócenia zdrowia, które można odzyskać.
  • Arcade Quest – nowy, casualowy tryb przygotowany z myślą o nowicjuszach. Po stworzeniu awatara wejdziemy do pomieszczenia przypominającego salon gier, gdzie możemy poznać podstawy i szkolić umiejętności w ramach szeregu misji.
  • Tekken Ball – powrót dodatkowego trybu zabawy z graniem w piłkę plażową. Zamiast klasycznego zadawania ciosów mamy uderzać piłkę w kierunku przeciwnika i jeśli ten zostanie trafiony, będzie tracić pasek wytrzymałości.
  • Casualowy i arcadowy styl walki – swobodny wybór między tradycyjnym systemem przycisków (osobne komendy pod każdym) lub specjalnym, który ułatwia tworzenie ataków łączonych.
Grzegorz Rosa
O autorze

Grzegorz Rosa

Redaktor
Ekspert w dziedzinie "kombinatoryki" w grach i zarazem człowiek, który wybrał drogę antagonisty. Nie boi się pisać treści niewygodnych dla innych. Specjalizuje się w publicystyce wszelakiej, krytykowaniu słabych gier, filmów, a nawet ludzi. Jako jedyny na świecie grał już w Wiedźmina 4...
Advertisement
Udostępnij:

Podobne artykuły

Zobacz wszystkie