Nowy plan Microsoftu na rozwój marki Xbox. Całkiem inny od konkurencji

Nowy plan Microsoftu na rozwój marki Xbox. Całkiem inny od konkurencji
Newsy Polecamy XOne

Duże i ekskluzywne gry? Tak, ale tylko w takiej postaci.

Szef marki Xbox Phil Spencer udzielił ostatnio bardzo interesującego wywiadu dla The Guardian, nakreślając przyszłość najnowszej i nadchodzącej konsoli. Dobra wiadomość jest taka, że producent chce inwestować w duże ekskluzywne produkcje, które już powstają w wewnętrznych studiach. Do tej pory na Xboksie One mogliśmy zobaczyć tylko kilka marek na wyłączność, takich jak Halo czy seria Forza. W kolejnych latach, a nawet miesiącach, ma to się zmienić.

Jest jednak pewien problem. Otóż Phil Spencer nie widzi dużego potencjału w grach dla pojedynczego gracza z mocno rozwiniętą historią. Jako przykład podał tutaj najnowszą Zeldę oraz Horizon: Zero Dawn. O ile przyznaje, że są to świetne gry, tak jego zdaniem grono odbiorców tego rodzaju produkcji nie jest duże. W którą stronę zatem chce pójść?

Celem będzie stworzeniem większej liczby gier nastawionych na rozgrywkę w sieci jak i takich, które są aktualizowane przez kolejne miesiące od premiery. Zdaniem Spencera, to właśnie takich produkcji oczekują gracze. Ponadto są one bardziej opłacalne biznesowo oraz mniej ryzykowne od dużych gier nastawionych na pojedynczego gracza i jedną konkretną oraz zamkniętą historię.

Czy takie podejście znajdzie uznanie wśród graczy? Cóż tutaj wszystko zależy od tego, co konkretnie Microsoft zaoferuje. Jeśli gry, o których mówi będą dobre, to zapewne pomysl obroni się sam.

Co Wy sądzicie na ten temat? Podzielcie się swoimi opiniami w komentarzach pod tekstem.

Robert Ocetkiewicz
O autorze

Robert Ocetkiewicz

Redaktor
Z grami związany już prawie 30 lat, czyli od momentu, kiedy na polskim rynku królowały gry z bazaru, a Mario dostępne było na Pegasusie. Specjalizuje się w grach wyścigowych i akcji, ale nie stroni też od strategii ekonomicznych. W swojej karierze recenzował na łamach serwisów takich jak Interia i Onet oraz publikował w magazynie o grach PlayBox.
Udostępnij:

Podobne artykuły

Zobacz wszystkie