System Shock 3 w rozsypce. Będzie szczęście, jak nie anulują gry

System Shock 3 w rozsypce. Będzie szczęście, jak nie anulują gry
Newsy PC PS4 XOne

Złe wieści dla osób, które z utęsknieniem wyczekują System Shock 3. Projekt stanął pod wielkim znakiem zapytania.

Sytuacja wokół System Shock 3 jest naprawdę nieciekawa i jak wynika z najnowszych doniesień, wiele osób pracujących nad grą opuściło szeregi studia OtherSide. Z pracą pożegnały się najważniejsze osoby tworzące “trójkę”. Zabrakło reżysera, scenarzysty, głównego programisty, dyrektora kreatywnego i innych osób stanowiących trzon zespołu.

Złą sytuację w firmie potwierdza Sam Luangkhot, community manager studia OtherSide:

– Wiem, że ludzie są zaniepokojeni sytuacją studia. Skłamałabym mówiąc, że sama się nie martwię. Grałam w wewnętrzne demo SS3, wiem że zespół z Austin wykonał kawał dobrej roboty i poczynił ogromne postępy w przeciągu ostatnich kilku miesięcy. Ubolewam, gdy widzę tak wielu deweloperów zwolnionych z pracy nad projektem, w który włożyli tyle serca.

Kin Corn Karn, były programista System Shock 3, napisał natomiast na forum RPGCodex (cytujemy za DSO Gaming):

Jedynym powodem, dla którego publikuję posty, jest to, że widziałem sporo zamieszania na temat stanu firmy i projektu. Myślałem, że niektóre informacje z pierwszej ręki będą mile widziane. Nigdy nie sugerowałem, że skończyliśmy w połowie, podstawowe systemy są świetnym fundamentem dla gry, ale większość pracy polega na opracowywaniu treści, w których byliśmy krytycznie opóźnieni, zarówno pod względem rzeczywistych zasobów, jak i wsparcia narzędzi.

Według byłego twórcy, System Shock 3 byłby w stanie zaoferować coś interesującego dzięki świeżej i innowacyjnej rozgrywce. Oczywiście, gdyby Starbreeze (wydawca gry) nie popadł w kryzys.

Wysokie oczekiwania graczy [odnośnie System Shock 3] doprowadziły do ​​wielu kosztownych eksperymentów. Byliśmy małym zespołem i wiedzieliśmy, że nie możemy konkurować z dużymi studiami pod względem jakości i rozmiaru produkcji. Musieliśmy więc być kreatywni, sprytni i szaleni. I byliśmy na najlepszej drodze, aby stworzyć coś wyjątkowego i być może naprawdę fajnego, ale prawdopodobnie nie tego, czego oczekiwała społeczność.

Póki co, studio OtherSide nie komentuje sprawy i nie wiadomo, co dalej z System Shock 3.

Darek Madejski
O autorze

Darek Madejski

Redaktor
Wspomina gaming lat 90. z wielkim sentymentem. Ekspert w dziedzinie retro sprzętu oraz starych konsol. Oprócz duszy kolekcjonera, fan współczesnych gier singleplayer, głównie tych na PlayStation. Specjalista w treściach dotyczących PS Plus oraz promocji. Poza pracą, fan seriali w klimacie postapokaliptycznym, koszenia trawy, rąbania drewna i zajmowania się wszystkim, by tylko nie siedzieć w miejscu.
Udostępnij:

Podobne artykuły

Zobacz wszystkie