Darek Madejski

Wychowany na Amidze i pierwszej odsłonie PlayStation. Do dziś często sięga po hity z lat 90.

0 komentarzy

Strzelanka ’83 z ciekawym podejściem do broni [WIDEO]

Deweloperzy ze studia Antimatter Games pokazują kilka mechanizmów związanych z bronią, jaką posłużymy się w nadchodzącym FPS’ie osadzonym w czasach zimnej wojny. Zapraszamy na filmik z ’83.

’83 to realistyczny sieciowy FPS opracowywany przez osoby, które stworzyły Rising Storm 2: Vietnam. W sieci wylądowały niedawno nowe dzienniki deweloperskie, które pokazują, że choć zespół pracuje zdalnie z powodu pandemii koronawirusa, to ciężko pracuje nad swoim tytułem.

Twórcy omawiają kilka ciekawych kwestii związanych z bronią, która w ’83 zostanie potraktowana na poważnie, czyli z jak największym odzwierciedleniem realizmu. Zacznijmy od tego, że podczas grania nie zobaczymy na ekranie choćby stanu magazynku w naszym karabinie. Żeby zatem sprawdzić, ile kul pozostało w zapasie, będziemy musieli wyciągnąć magazynek i zajrzeć, czy są w nim jeszcze pociski (w tym celu należy przytrzymać przycisk przeładowania broni).

Jeszcze ciekawiej prezentuje się temat samego przeładowania broni. Będziemy mogli rozpocząć proces, czyli wyciągnąć magazynek, ale go nie zakończyć. Przykładowo, rozpoczęliśmy animację przeładowania broni, nagle atakuje nas przeciwnik i decydujemy ukryć się za osłoną. Magazynek mamy w ręku, a jeśli w komorze broni pozostała kula, możemy ją wystrzelić nie zakładając nowego magazynku. Zakończenie przeładowania następuje w momencie, kiedy sami tego chcemy, umieszczając pełny magazynek w broni. Możliwe będzie również ekspresowe przeładowanie, gdzie po prostu wyszarpujemy używany magazynek i zastępujemy go nowym. W tym przypadku stracimy jednak amunicję, która zostanie w porzuconym magazynku.

Kolejną omówioną na poniższym materiale kwestią jest muszka. Deweloper tłumaczy, że zazwyczaj widzimy w grach jedną z dwóch wersji celowania: taką, w której malutka „szczelinka” o realistycznej wielkości uniemożliwia efektywne korzystanie z celownika, lub nierealistycznie wyglądający otwór, który pozwala nam jednak przez niego spojrzeć i wycelować. W ’83 rozmiar celownika ma się zmieniać, kiedy podniesiemy broń do celowania, i według dewelopera będzie to w dokładniejszy sposób odzwierciedlać sposób, w jaki funkcjonuje nasz wzrok.

Choć pod względem broni w ’83 ma być realistycznie, gra przedstawi fikcyjny konflikt osadzony w realiach zimnej wojny. Zobaczymy alternatywną rzeczywistość, gdzie wojska NATO ścierają się z Układem Warszawskim.

’83 nastawione będzie na rozgrywkę sieciową. Na mapie znajdzie się 80+ graczy podzielonych na dwa plutony. Twórcy zaznaczają, że będziemy mogli korzystać nie tylko z prawdziwej broni i sprzętu piechoty, lecz również z potężnych pojazdów lądowych i powietrznych, które odmienią losy bitwy.

’83 powstaje z myślą o komputerach PC. Data premiery nie została ustalona. Wstępnie planuje się, że zagramy w 2021 roku.

Rejestracja konta

Dołącz do grona użytkowników Planety Gracza

Chcesz brać udział w konkursach, wygrywać nagrody i wiedzieć o najnowszych premierach jako pierwszy? Zarejestruj się i dołącz do naszej społecznośći.
Rejestrując się, akceptujesz regulamin naszego serwisu

Masz już konto? Zaloguj się