STALKER 2 tnie się na materiałach promocyjnych? Gracze boją się o optymalizację

STALKER 2 nie działa dobrze nawet w reklamach | Newsy - PlanetaGracza
Newsy PC Xbox Series

STALKER 2 jest wielką niewiadomą, bo przez brak recenzji na kilka dni przed premierą, gracze obawiają się o stan techniczny produkcji. Nowy materiał NVIDIA wcale w tym nie pomaga…

Już dziś o godzinie 17:00 oczekiwana od tylu lat gra STALKER 2 ma otworzyć się przed graczami (wedle przecieków embargo na recenzje zejdzie o 15:00), oferując im możliwość wsiąknięcia do Zony. Tytuł ma być częścią abonamentu Xbox Game Pass, więc dla wielu graczy będzie to bardzo tania metoda sprawdzenia, jak nowy tytuł GSC Game World w ogóle działa.

STALKER 2 i mikro-przycięcia

Wedle przecieków, nie jest dobrze. Na premierę gra ma otrzymać absurdalnie gigantyczną aktualizację Day 0, ale nawet na konsolach działa co najwyżej średnio. Radzę i tak podchodzić do tego typu sugestii z dystansem, bo nie są niczym oficjalnym. Mimo wszystko gracze obawiają się o możliwe problemy z optymalizacją, z których zresztą marka STALKER słynie. I niejako potwierdza to nowy materiał NVIDIA.

Firma podzieliła się oficjalnym filmem ukazującym technologie wykorzystanie w grze. Potwierdzono, że będziemy mogli skorzystać z DLSS 3 czy NVIDIA Reflex. Problem w tym, że choć materiał nagrano na potężnej specyfikacji, nadal da się w nim zauważyć “mikro-przycięcia”, tak zresztą charakterystyczny dla gier na Unreal Engine 5 stuttering.

Rozgrywkę nagrano na komputerze wykorzystującym Intel Core i9-14900K i 64 GB RAM w jakości 4K, ale miejscami da się zauważyć drobne spadki płynności. “Przycięcia na najlepszej karcie graficznej na świecie. To prawdziwy STALKER” – pisze żartobliwie jeden z internautów. “Jeśli w materiale promocyjnym widać problemy, wyobraź sobie stuttering na przeciętnej konfiguracji sprzętowej” – pisze inny. “Unreal Engine i mikro stuttering. Wymień bardziej kultowy duet” – dodaje kolejny gracz.

No cóż, na razie nie ma sensu za bardzo się tym przejmować, skoro oficjalnie nie wiadomo, jak tak naprawdę wygląda sprawa z optymalizacją. Przycięcia są małe, to fakt, lecz nie do końca można uznać to za usprawiedliwienie.

Źródło: YouTube

Artur Łokietek
O autorze

Artur Łokietek

Redaktor
Zamknięty w horrorach lat 80. specjalista od seriali, filmów i wszystkiego, co dziwne i niespotykane, acz niekoniecznie udane. Pała szczególnym uwielbieniem do dobrych RPG-ów i wciągających gier akcji. Ekspert od gier z dobrą fabułą, ale i koneser tych z gorszą. W przeszłości miłośnik PlayStation, obecnie skupiający się przede wszystkim na PC i relaksie przy Switchu.
Udostępnij:

Podobne artykuły

Zobacz wszystkie