Spider-Man na PS5 z trybem 4K/60FPS, tylko jakim kosztem?
Wiele spodziewamy się po konsolach nowej generacji, a wśród największych”chciejstw” znajduje się rozgrywka w 4K/60FPS. Twórcy Spider-Man: Miles Morales informują, że sprostają wyzwaniu.
Obecna generacja konsol, w postaci podstawowych modeli PS4 i Xbox One, nie daje sobie zazwyczaj rady z 1080p przy 60fps, więc wielu graczy podchodzi sceptycznie do wszystkich obiecanek w tym temacie związanych z next-genami. Nowe platformy pozwolą na zabawę w jakości 4K/60FPS? Studio Insomniac Games obiecuje, że w Spider-Man: Miles Morales otrzymamy taką opcję.
Deweloper informuje na Twitterze: Przemierzaj miasto jak nigdy dotąd na PS5 dzięki opcjonalnemu trybowi wydajności 4K / 60 fps.
Swing through the city like never before on PS5 with an optional 4K / 60fps Performance Mode. #MilesMoralesPS5 #SpiderManPS5 pic.twitter.com/FhPEPLjnKL
— Insomniac Games (@insomniacgames) July 20, 2020
Warto zwrócić uwagę, że jest to tryb opcjonalny, który stawia na wydajność. Można zatem łatwo się domyślić, że twórcy zaoferują również tryb graficzny, który zapewni lepsze doznania wizualne. No i właśnie… jakim kosztem pogramy w 4K/60FPS? Brak ray tracingu, gorsze tekstury i mniej szczegółów? Niestety, odpowiedzi na to pytanie jeszcze nie znamy. Domyślamy się jednak, że przy pełnych fajerwerkach poszalejemy Człowiekiem Pająkiem w standardowych 30 klatkach animacji na sekundę przy (oby nie skalowanym) 4K.