Shadow of the Tomb Raider z trybem Nowa Gra+. Nowe funkcje i możliwości

Shadow of the Tomb Raider z trybem Nowa Gra+. Nowe funkcje i możliwości
Newsy PC PS4 XOne

Deweloperzy odpowiedzialni za Shadow of the Tomb Raider informują, że w grze znajdzie się tryb New Game+. Jeśli chcecie zobaczyć, jak będzie działał i na jakich zasadach go rozegramy, zapraszamy do czytania.

Shadow of the Tomb Raider to jedna z najciekawiej zapowiadających się premier tego roku i każde kolejne informacje na temat produkcji (a tych jest sporo) przyjmujemy z entuzjazmem. Tym razem dowiedzieliśmy się, w jaki sposób deweloperzy zachęcą graczy do ponownego przejścia całej przygody.

Shadow of the Tomb Raider i Nowa Gra+

Po pierwszym ukończeniu gry będziemy mogli skorzystać z opcji NG+, która została przygotowana naprawdę atrakcyjnie. Uruchamiając Shadow of the Tomb Raider w tym trybie zachowamy:

  • Zdobyte umiejętności
  • Broń
  • Stroje
  • Ulepszenia wyposażenia
  • Ekwipunek i sprzęt

Nowa Gra+ otworzy przed nami trzy ścieżki, którymi będzie mogła podążyć Lara Croft:

  • Ścieżka Węża – rozgrywka skupiona na ukrywaniu i cichej eliminacji wroga.
  • Ścieżka Jaguara – rozgrywka koncentruje się na polowaniu i walce.
  • Ścieżka Orła – rozgrywka kładzie nacisk na eksplorację i zbieractwo.

W zależności od wybranej ścieżki, nasza bohaterka nauczy się określonych nowych umiejętności. Każda ścieżka odblokuje również wiele ekskluzywnych nagród, które dodatkowo dopełnią twój styl gry i rozgrywkę. Będą to np. tematyczne bronie oraz stroje.

Shadow of the Tomb Raider – poziomy trudności

Wcześniej deweloperzy przedstawili na oficjalnym blogu Shadow of the Tomb Raider szczegóły odnośnie poziomów trudności w grze. Odpalając grę i zaglądając do opcji, będziemy mogli ustawić cztery warianty trudności dla każdego ze wspomnianych aspektów (eksploracja, walka, zagadki). Jak przełoży się to na rozgrywkę?

Shadow of the Tomb Raider

Walka

Walka na łatwym poziomie to żadne wyzwanie. Wrogowie mają małe paski zdrowia i zadają nam mniej obrażeń, dostajemy sporo amunicji rozrzuconej w skrzyniach, a przeciwnicy mają podświetlane kontury, by łatwiej było ich zobaczyć. Na normalnym poziomie trudności walki oponenci nadal są podświetlani, lecz zadają nam więcej obrażeń, są wytrzymalsi, a skrzynie z amunicją stają się rzadkością. Trzeba więc zacząć liczyć pociski. Kto natomiast preferuje pot i łzy podczas walki, wszystko otrzyma na trudnym poziomie. Tutaj wrogowie są silni i bezlitośni, nie posiadają podświetlenia, a automatyczna regeneracja zdrowia naszej bohaterki jest wyłączona. Na samym szczycie poziomów trudności jest Deadly Obsession, gdzie dodatkowo wyłączony jest HUD, kiedy Lara zostanie wykryta przez wroga.

Eksploracja

Kto wybierze najłatwiejszy poziom eksploracji, z łatwością zobaczy, po których elementach Lara Croft może się wspinać na półki skalne. Będą one oznaczone białą farbą. Przy sekwencjach wymagających naszej zręczności podczas wspinaczki (np. gdy Lara zawiśnie nad przepaścią), będziemy mieli więcej czasu na reakcję. Na tym poziomie możemy liczyć również na rozpalone ogniska, które będą na nasz czekać w obozach. Na normalnym poziomie eksploracji biały znacznik na ścianach będzie bardziej wyblakły, a czas na reakcję podczas wspinaczki zostanie skrócony. Nadal będziemy jednak zasiadać przy wcześniej rozpalonych ogniskach w obozach. Na najtrudniejszym poziomie nie zobaczymy już żadnych podpowiedzi wspinaczkowych w postaci bielszych ścian, obozy nie będą oświetlone, czas reakcji przy akcjach wspinaczkowych stanie się drastycznie krótki, a do tego podczas eksploracji świata nie skorzystamy z tzw. Instynktu Przetrwania, dzięki któremu można podświetlać przedmioty interakcji. Na poziomie Deadly Obsession obozy będą natomiast nieoświetlone, a przy rozpalaniu ogniska stracimy zasoby. Tylko tutaj będziemy mogli zapisać stan gry!

Shadow of the Tomb Raider

Zagadki

Na łatwym poziomie zagadek Lara będzie nam podpowiadała, jaki jest kolejny krok do rozwiązania danej zagadki, a interaktywne obiekty są podświetlone w Instytucie Przetrwania, z tym, że te naprawdę ważne będą mieniły się na niebiesko. W przypadku zagadek nastawionych na czas, stoper nie będzie bezlitosny dla naszej bohaterki. Kto włączy normalny poziom zagadek, również usłyszy podpowiedzi od Lary, lecz będą one bardziej ogólne. Nadal pozostanie możliwość podświetlenia obiektów do interakcji, lecz bez niebieskiej poświaty wokół szczególnie ważnych przedmiotów. Zagadki czasowe będziemy musieli wykonywać natomiast nieco szybciej. Na trudnym poziomie zagadek oraz poziomie Deadly Obsession, nie będzie żadnych podświetleń, czasu na myślenie będzie niewiele, a Lara nie uraczy nas żadną podpowiedzią. Wszystko na naszej głowie.

Shadow of the Tomb Raider

Dajcie znać, na jakie poziomy się szykujecie! Premiera Shadow of the Tomb Raider została zaplanowana na 14 września tego roku. Zagramy na komputerach PC oraz konsolach PS4 i Xbox One.

Darek Madejski
O autorze

Darek Madejski

Redaktor
Wspomina gaming lat 90. z wielkim sentymentem. Ekspert w dziedzinie retro sprzętu oraz starych konsol. Oprócz duszy kolekcjonera, fan współczesnych gier singleplayer, głównie tych na PlayStation. Specjalista w treściach dotyczących PS Plus oraz promocji. Poza pracą, fan seriali w klimacie postapokaliptycznym, koszenia trawy, rąbania drewna i zajmowania się wszystkim, by tylko nie siedzieć w miejscu.
Udostępnij:

Podobne artykuły

Zobacz wszystkie