Setki uczelni planuje wprowadzenie kursów VR
Lecz na drodze ku wirtualnej rzeczywistości stoi wiele wyzwań.
Wyniki ankiety z udziałem 201 uczelni podane przez VR First pokazują, że znacząca liczba instytucji akademickich na całym świecie jest zainteresowana tworzeniem programów dla rozwoju VR, lecz obecnie nie posiada sprzętu do realizacji swoich ambicji.
Zainteresowanie VR rośnie bardzo szybko. Od czasu uruchomienia inicjatywy VR First na początku roku ponad 400 uniwersytetów wyraziło zainteresowanie VR, a 201 z nich oficjalnie wystąpiło z aplikacją o utworzenie laboratorium VR First.
Badania wykazały również, że 88 % z 201 badanych uczelni jest w fazie planowania lub już oferuje kurs VR mimo tego, że średnio przypadają po niecałe dwa zestawy VR na każdy z tych uniwersytetów.
– Zgodnie z naszymi przewidywaniami, przemysł VR może potrzebować znacznie więcej wykwalifikowanych absolwentów, niż zostanie wykształconych w ciągu najbliższych lat. Jednocześnie nasze dane wyraźnie pokazują, że uniwersytety są słabo wyposażone, aby realizować cele edukacyjne i zaspokoić zapotrzebowanie przemysłu w VR. Inicjatywa VR First stara się rozwiązać ten problem. Zapraszamy w niej liderów branży, aby przyczynili się do rozwoju VR poprzez wsparcie studentów i deweloperów w tym kierunku – stwierdza Ferhan Özkan, Senior Business Development Manager w Crytek, który podzielił się wynikami ankiety VR First podczas sesji inauguracyjnej VRLA.
Od stycznia tego roku do programu VR First przystąpiło 14 uniwersytetów z USA, Nowej Zelandii, Kanady i Europy. Celem inicjatywy jest stworzenie fundamentów do rozwoju i badań w dziedzinie wirtualnej rzeczywistości, poprzez stworzenie laboratoriów VR na uniwersytetach na całym świecie. Każde laboratorium VR oferuje studentom łatwy dostęp do oprogramowania CRYENGINE oraz najnowszego sprzętu wiodących producentów.
Źródło: Crytek