Reżyser The Last of Us krytykuje RDR 2 od Rockstar. Za co oberwało się grze?

Ciekawa rozmowa wywiązała się pomiędzy obecnym i byłym pracownikiem studia Naughty Dog, podczas której trochę oberwało się RDR 2 od Rockstar.

Bruce Straley (opuścił Naughty Dog we wrześniu 2017 roku), dyrektor gry The Last of Us oraz Uncharted 4: Kres Złodzieja, skrytykował niektóre decyzje dotyczące gry Red Dead Redemption 2.

Dyskusję rozpoczął Matthew Gallant, projektant z Naughty Dog, który pochwalił Rockstar za to, że jedna z najbardziej filmowych sekwencji w Red Dead Redemption 2 jest utrzymana jako gameplay, a nie scenka przerywnikowa. Straley odpowiedział, że gra zawiodła go, kiedy próbował w niektórych misjach fabularnych grać na własną rękę, a później jego wybory były kasowane, by podciągnąć postępowanie bohatera pod historię w cutscenkach.

Straley argumentował, że usunięcie wyborów gracza w celu osiągnięcia epickich opowieści całkowicie podkopuje siłę interaktywności: Tak więc, wcale nie jest epicko, ponieważ jestem sfrustrowany, że gra mi nie wierzy.

Dajcie znać, czy macie podobne odczucia, czy jednak Bruce Straley trochę przesadza.

Darek Madejski

Darek Madejski

Wychowany na Amidze i pierwszej odsłonie PlayStation. Do dziś często sięga po hity z lat 90.