Resident Evil Village – porównanie i największe różnice na PS4, PS4 Pro i PS5

Włochata bestia przypominająca wilkołaka z Resident Evil Village
PS4 PS5

W sieci został opublikowany materiał prezentujący porównanie nowego Resident Evil Village na 3 wersjach konsol Sony. Wielu może zasmucić fakt, że gra będzie korzystać z renderowania szachownicowego, dlatego chcemy rozwiać Wasze wątpliwości. Gra wygląda świetnie.

Omawiane w artykule porównanie dotyczy dokładnie odpowiednio PS4, PS4 Pro oraz najnowszego PS5. Między wersjami widać znaczące różnice i bez wątpienia nie zdziwi nikogo fakt, że Resident Evil Village prezentuje się najlepiej na konsoli obecnej generacji. Mimo to produkcja wygląda naprawdę dobrze na pozostałych platformach. Zobaczcie sami:

Resident Evil Village świetnie sobie radzi

Pracownicy Capcomu dokonali świetnej pracy przy optymalizacji swojego najnowszego dzieła. Powyższy film tylko to potwierdza, dlatego nikt nie powinien martwić się o spadki klatek lub brzydką grafikę.

Warto zaznaczyć, że PS4 Pro oraz PS5 wspierają tak zwane renderowanie szachownicowe. Nie wchodząc w szczegóły, dzięki tej opcji jakość wyświetlanego obrazu jest nieco gorsza od renderowania natywnego, ale pozwala na zwiększenie ilości generowanych klatek na sekundę.

Według mnie nie wpływa to negatywnie na odczucia wynikające z obserwacji rozgrywki. Oczywiście najlepiej sprawuje się wersja na PS5, jednakże widoczne różnice są naprawdę znikome. Z tego powodu posiadacze konsol ubiegłej generacji nie powinni poczuć się pokrzywdzeni przy zakupie Village.

Najważniejsze różnice między wersjami

Poniżej zostały wypisane najważniejsze wnioski dotyczące różnic na konsolach Sony:

  • PS5 posiada możliwość włączenia lub wyłączenia trybu Ray Tracing. Framerate z włączonym RT jest nieco bardziej niestabilny.
  • PS5 i PS4 Pro (tryb 4K) wykorzystują renderowanie szachownicowe, choć średnia rozdzielczość jest wyższa na PS5.
  • PS4 Pro posiada dwa tryby wyświetlania. Możemy wybrać pomiędzy rednderowaniem szachownicowym i średnią 40 fps przy 4K lub 1080p/60 fps.
  • Cienie są takie same we wszystkich wersjach.
  • Czasy ładowania są niewiarygodnie szybkie na PS5. Demo uruchamia się w 2 sekundy, podczas gdy na PS4 jest to ponad 30 sekund.

Michał Wieczorek
O autorze

Michał Wieczorek

Redaktor
Od najmłodszych lat pasjonat game devu i miłośnik gier Nintendo. Oprócz tego hobbistycznie kolekcjonuje dużo niepotrzebnych, geekowskich gadżetów. Co drugi weekend student game designu.
Udostępnij:

Podobne artykuły

Zobacz wszystkie